Originaltitel søges
Fra : Jürgen Bau

Dato : 11-01-01 02:13

I denne gruppe befolket med lutter kloge, alvidende hoveder *fedte,fedte*,
må der være mindst én, der kender originaltitlen på "Maxijob i Minibiler".

Filmen er fra ca. slut-tredserne og handler om et kup, som går ud på at
lænse en boxhvælving for x antal guldbarrer og transportere dem væk i
Morris Cooper'e - deraf den ikke helt uefne danske titel - meget af filmen
er naturligvis diverse biljagter, hvor de små, vævre køretøjer på snedig
vis slipper fra politiets meget større, og dermed mindre manøvredygtige,
biler.

Filmen slutter med, at forbrydernes flugt-bus (!) hænger og vipper ud over
en lodret klippevæg, hvorved alle guldbarrerne rutsjer længere og længere
bagud i bussen, og derved forskubber tyngdepunktet mere og mere, så bussen
vipper mere og mere og guldbarrerne rutsjer endnu længere bagud .... osv.

Fantastisk film !!

Men altså: hvad er originaltitlen ??
Diverse søgninger på gold, minicars m.m. i IMDB har ikke givet resultat, så
det er formentlig i en helt anden skuffe man skal lede.

Iøvrigt er plottet for ganske nyligt brugt i en musikvideo, så jeg er altså
ikke den eneste, der synes det er en fantastisk film :)

Mange hilsner og tak,

/Jørgen Bo Jensen.

Fra : Tommy Skuf.

Dato : 11-01-01 09:21

Filmen er fra 1969, hedder The Italian job og er med Michael Caine.

http://us.imdb.com/Plot?0064505

Fra : Jürgen Bau

Dato : 13-01-01 17:18

Tak :)
Jeg kunne ikke huske at Caine var med.

/JB

Tommy Skuf. <skuf@mail.dk> wrote in article
<r1e76.1967$W81.52429@twister.sunsite.dk>...

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 11-01-01 21:36

"Jürgen Bau" wrote:

> [...]
>
> Iøvrigt er plottet for ganske nyligt brugt i en musikvideo, så jeg er altså
> ikke den eneste, der synes det er en fantastisk film :)

The Italian Job, hvilket andre også har svaret, men hvilken musikvideo snakker
du om?
--
mvh:
Magnus |Der er så doven, at han ikke kan

Fra : Jürgen Bau

Dato : 13-01-01 17:17

Magnus Dreyer <magnus@noko.dk> wrote in article
<3A5E193F.DB777276@noko.dk>...
> [...]

> --
> mvh:
> Magnus |Der er så doven, at han ikke kan

Jeg frygtede spørgsmålet :)
Kan ikke huske det, men skal nok være opmærksom på ident'en næste gang den
er på.
Det er noget guitarpop af en slags - muligvis fra UK.

/JB