Orange stopper som internetudbyder og fast~
Fra : Andreas Falck

Dato : 13-12-01 13:27

Orange dropper internet og fastnet
Fremtiden er mobil, mener Orange, der to uger efter en stor
fyringsrunde nu stopper al salg af produkter indenfor internet og
fastnet-telefoni. I stedet vil selskabet udelukkende satse på
mobiltelefonien.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=13038

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-12-01 13:48

"Andreas Falck" <webmaster@bibel-skole.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fyringsrunde nu stopper al salg af produkter indenfor internet og
> fastnet-telefoni. I stedet vil selskabet udelukkende satse på

Jeg tror nu ikke man kan fornægte at fremtiden bliver en samlet løsning på
fastnet, internet og mobil markedet. Ved at vælge noget af det fra tror jeg
de afskærer sig fra mange muligheder. Måske er hele verden ikke klar til
UMTS endnu og jo WAP faldt pladask til gulvet men stadig....

Michael

Fra : Enok Hauge

Dato : 13-12-01 14:20

On Thu, 13 Dec 2001 13:48:23 +0100, "Michael Petersen"
<mcp_dk@ofir.dk> wrote:

> [...]

>de afskærer sig fra mange muligheder. Måske er hele verden ikke klar til
>UMTS endnu og jo WAP faldt pladask til gulvet men stadig....

Jeg synes også denne beslutning harmonerer meget dårligt med France
Telecoms vision om at Orange skulle være det 3. største teleselskab i
verden.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Jan Henning Larsen

Dato : 16-12-01 16:11

<mcp_dk@ofir.dk> wrote:

> [...]
>de afskærer sig fra mange muligheder. Måske er hele verden ikke klar til
>UMTS endnu og jo WAP faldt pladask til gulvet men stadig....

Det gør de også, jeg gik her og regnede med at jeg skulle have deres
ADSL+fastnet telefon hos dem (havde det som en pakkeløsning), men nu
skal jeg ikke have noget hos dem, heller ikke min mobil, som der også
skulle flyttes over til dem.

Så nu er de droppet.

Med Venlig Hilsen
Jan Henning Larsen

Fra : Tournesol \(Jan Nova~

Dato : 13-12-01 14:06

"Andreas Falck" <webmaster@bibel-skole.dk> wrote in message
> [...]
> fyringsrunde nu stopper al salg af produkter indenfor internet og
> fastnet-telefoni. I stedet vil selskabet udelukkende satse på

Men hvad så med de folk der allerede har Orange internet produkter. Bliver
de kunder solg til en anden udbyder ?

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-12-01 17:12

> Men hvad så med de folk der allerede har Orange internet produkter. Bliver
> de kunder solg til en anden udbyder ?

Der står i artiklen at Orange fortsætter deres kontraktlige forpligtelser så
der er nok ikke nogen fare for at internettet bliver lukket. Men man kan da
godt forestille sig at det bliver solgt fra ligesom Telefona blev solgt til
TDC ?!?! (tror jeg nok)

Michael

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 13-12-01 20:43

It seems Michael Petersen wrote:
> Der står i artiklen at Orange fortsætter deres kontraktlige forpligtelser så
> der er nok ikke nogen fare for at internettet bliver lukket.

jeg tør godt garantere at det ikke medfører at internettet bliver lukket.
Det er ikke Orange der driver internettet , endsige har det på kontrakt.

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-12-01 11:46

"> jeg tør godt garantere at det ikke medfører at internettet bliver lukket.
> Det er ikke Orange der driver internettet , endsige har det på kontrakt.

Næh gud forbyde at det nogen sinde skulle ligge i hænderne på et enkelt
selskab :)

Det jeg nu mente var at folk ikke ville få opsagt deres internet abb. hos
Orange

Michael

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-12-01 11:54

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> writes:

> "> jeg tør godt garantere at det ikke medfører at internettet bliver lukket.
> >
> Næh gud forbyde at det nogen sinde skulle ligge i hænderne på et enkelt
> selskab :)

I tidernes morgen - helt tilbage i 1996 - var det en kendt sag, at
Microsoft var i gang med at købe Internettet. Jeg dementerede den i
hvert fald mange gange overfor folk, der havde fået den opfattelse.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-12-01 12:20

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> Microsoft var i gang med at købe Internettet.

Det er glædeligt at Al Gore ikke faldt for fristelsen og solgte det.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-12-01 15:45

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Det er glædeligt at Al Gore ikke faldt for fristelsen og solgte det.

Hm. Faktisk må det vel nærmest kunne ses som det endegyldige bevis for
at Gore *ikke* opfandt internettet, for det er vel givet at han ville
have solgt det hvis han kunne..

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-12-01 02:48

"Martin Højriis Kristensen" skrev

> Det er glædeligt at Al Gore ikke faldt for fristelsen og solgte det.

"Al Gore and the Creation of the Internet by Richard Wiggins"

Han skulle have brugt sparepengene der, i stedet for at forsøge at
blive præsident.

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-12-01 02:30

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

>I tidernes morgen - helt tilbage i 1996 - var det en kendt sag, at
>Microsoft var i gang med at købe Internettet.

....og året før prøvede de på at udkonkurrere det...

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-12-01 02:29

spam_me_senseless@dot.dk (Soeren Schroeder) wrote:

>jeg tør godt garantere at det ikke medfører at internettet bliver lukket.
>Det er ikke Orange der driver internettet , endsige har det på kontrakt.

Hvilket internet snakker vi om - Internettet eller internettet mellem
Orange og deres kunder?