JBuilder
Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 13-12-01 12:24

Hej

Jeg bruger JBuilder som editor når jeg programmer Java. Men jeg kan ikke få
min mouse-scroll til at virke. Jeg bruger JDK 1.3, hvor jeg har hørt at
denne skulle kunne give adgang til brug af scroll-knappen.

Er der nogen som kan hjælpe mig med at få min mouse-scroll til at virke.

På forhånd tak
Leon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-01 12:31

Leon Friborg Jeppesen skrev:

>Jeg bruger JBuilder som editor når jeg programmer Java.

Jeg ved intet om mousescroll, men du blander vist to ting.

>Men jeg kan ikke få min mouse-scroll til at virke.

Hvis den ikke virker i editoren, må du finde dig en anden (eller
sætte den rigtigt op).

>Jeg bruger JDK 1.3, hvor jeg har hørt at
>denne skulle kunne give adgang til brug af scroll-knappen.

Hvis det er rigtigt, kan du skrive programmer hvor scroll virker
- men det ændrer ikke din editor.

--
Bertel

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-12-01 12:47

Leon Friborg Jeppesen wrote:

> [...]
> min mouse-scroll til at virke. Jeg bruger JDK 1.3, hvor jeg har hørt at
> denne skulle kunne give adgang til brug af scroll-knappen.

JDK1.3 har ikk support for mousescroll/mousewheel. Det kommer i JDK1.4
(og virker forøvrigt glimrende).

På Borland's community site kan du downloade et plugin (eller hvad de
kalder den slags) der via en medfølgende dll gør det muligt at bruge hjulet.

-dennis

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 15-12-01 02:51

On Thu, 13 Dec 2001 12:47:20 +0100, Dennis Thrysøe <dt@netnord.dk>
wrote:

>JDK1.3 har ikk support for mousescroll/mousewheel. Det kommer i JDK1.4
>(og virker forøvrigt glimrende).
Hvordan der skal det forståes at der er support i JDK1.4?

Findes der et API eller sådan noget?

>På Borland's community site kan du downloade et plugin (eller hvad de
>kalder den slags) der via en medfølgende dll gør det muligt at bruge hjulet.
Jep, gå ind på http://codecentral.borland.com (normalt meget langsom)
og find Jbwheel

På de sider findes der også mange andre brugbar plugins til bla.
Junit, Ant, blokmarkering, parantens markering.

mvh
Anders

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-12-01 00:51

Anders H. Andersen wrote:

> Hvordan der skal det forståes at der er support i JDK1.4?
>
> Findes der et API eller sådan noget?

Jeg kan dårligt huske det. Men jeg mener det drejer sig om, at de ekstra
mouse-events (knap 4 og 5, eller sådan noget) bliver håndteret korrekt
af Swing. Desuden er der kommet events til det.

Ihvertfald virker mousewheel bare uden videre med JDK 1.4.

-dennis