servlet-database resultat
Fra : dejan

Dato : 13-12-01 03:11

Hej,
jeg har nogle servlets som henter data fra databasen. Resultatet vises i
form af en tabel i html. Men da antallet af rækker kan være ret stort ville
det være hensigtsmæssigt at vise f.eks. 10 rækker af gangen, og så skrive et
lille link hvor der står "se næste" (ligesom f.eks. Google). Hvordan gør jeg
det (jeg har prøvet at gemme hele ResultSet i System.getProperties().put(..)
men det virkede ikke alt for smart.

mvh Dejan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 13-12-01 09:45

"dejan" <stranger@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille link hvor der står "se næste" (ligesom f.eks. Google).
Hvordan gør jeg
> det (jeg har prøvet at gemme hele ResultSet i

Hent kun de antal svar fra databasen du har brug for ved brug af
'limit' i din sql sætning.

Eller hent det hele og brug kun f.eks. 10 af dem, gem data i
objekter i en ArrayList, som du kan gemme på session stacken til
senere brug.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 17-12-01 22:24

Afhængig af formålet, er det måske nemmest at bruge dbforms - se
http://www.dbforms.org/
De har denne - og en masse anden funktionalitet indbygget.