Skriv til fil i C++
Fra : BB

Dato : 13-12-01 00:30

Hejsa, hvordan gemmer jeg en liste af fx. dvdfilm i en fil i C++ ??

Mvh. BB

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 13-12-01 00:44

BB wrote:

> Hejsa, hvordan gemmer jeg en liste af fx. dvdfilm i en fil i C++ ??

Du må nok spørge lidt mere specifikt, eller poste et stykke kode der
bare gør lidt.

Dette laver en liste med en enkelt dvdfilm:

#include <fstream>

using namespace std;

int main()
{
ofstream out("dvdliste.txt");

out << "The Matrix" << endl;

}

- Morten.

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 13-12-01 00:53

Hvis du har en klasse/struktur til dine film, er det nemmeste at overloader
<< operatoren til denne
det gør du sådan her

std::ostream& operator<<( std::ostream& s, const DvdFilm& d )
{
//skriv alt data ud til tekst-strømmen, f.eks. sådan her.
s << titel << " " << instruktoer;
return s;
}

Nu har du en generisk metode til anvendelse til udskrivning af din DvdFilm
klasse
så kan du kopiere listen over ved hjælp af copy:

#include <iterator>
#include <fstream>

ofstream udfil( "filnavn" );
std::copy( liste.begin(), liste.end(), std::ostream_iterator< film >( udfil,
"\n" ) ); //adskil hver udskrift med newline

Det kræver selvf. at du har erklæret "liste" andetsteds.