Slette mails hos udbyder
Fra : Carl Ansgar Andersen

Dato : 12-12-01 22:35

Ved hentning af post fortælles det at der 37 mails.
Halvvejs under modtagningen kommer en fejl i forbindelsen, men jeg
bliver tilbudt at genetablere forbindelsen og fortsætte, men den
begynder forfra og det samme gentager sig, og på blokerer mig på
denne måde.

Det viser sig at alle msg har samme indhold, nemlig:

Emne:
User 4400 Cannot read database /var/cobalt/status: Invalid
argument is close to or over quota
Dato:
Wed, 12 Dec 2001 05:50:11 +0100
Fra:
admin@www.aaabwm.dk
Til:
sys@ns1.cserver.dk
Cc:
aaabwm@www.aaabwm.dk, abraha02@www.abrahamsson.dk,
abrahams@www.abrahamsson.dk,
ac_codex@www.alivecrew.dk, ac_einstein@www.alivecrew.dk,
ac_shamran@www.alivecrew.dk,
ac_skyice@www.alivecrew.dk, accept@www.accepthandel.dk,
aflame@www.aflame.dk,
afro2000@afro2000.com, afro2002@afro2000.com,
afro2004@afro2000.com, afro2006@afro2000.com,
agape@www.foreningenagape.dk, alivecrew@www.alivecrew.dk,

4400 Cannot read database /var/cobalt/status: Invalid argument is
using % of the disk space allocated on the Cobalt server. Users are
only allowed to keep a certain amount of data in their account on the
server; once that quota is filled, no more data can be stored.

Kan nogen fortælle mig hvad det betyder.

Der findes vist en måde hvorpå man kan kalde serveren op og slette
meddelelser man ikke ønsker at modtage.
Hvor er det man kalder op.

M.v.h.
Carl Ansgar Andersen. Bornholm

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-12-01 00:11

Carl Ansgar Andersen wrote:

> Kan nogen fortælle mig hvad det betyder.

Umiddelbart betyder det at din postkasse er fyldt op, det er meget
normalt at der kun kan ligge ca. 4 mb og vente på afhentning. At
dømme udfra headeren i problembrevet og alle dem den er CC'et til
er der tale om spam.

> Der findes vist en måde hvorpå man kan kalde serveren op og slette
> meddelelser man ikke ønsker at modtage.
> Hvor er det man kalder op.

Din emailadresse fortæller du er TDC kunde, så jeg vil tro du skal
ind på <http://mail.opasia.dk/>. Derfra bør du så kunne se hvad
der ligger og venter i din mailbox og få slettet det du ikke gider
hente..

--
Hygge..
Thomas

Also a carnut? Check out:
<ftp://tommy.roeplukker.dk/pub/> - danish users only
<ftp://strandvaskeren.dyndns.dk> - dk + international

Fra : Carl Ansgar Andersen

Dato : 18-12-01 20:22

On Thu, 13 Dec 2001 00:11:23 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote:

> ........................... jeg vil tro du skal
>ind på <http://mail.opasia.dk/>. Derfra bør du så kunne se hvad
>der ligger og venter i din mailbox og få slettet det du ikke gider
>hente..

Det var fint - tak for hjælpen.
Der ligger vist flere andre nyttige faciliteter på den side.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-12-01 00:58

Carl Ansgar Andersen skrev i dk.edb.internet.software.mail+news
> User 4400 Cannot read database /var/cobalt/status: Invalid
> argument is close to or over quota

Dette tyder på din postkasse er fyldt op - godt og vel. Din udbyder har
nok et webmailinterface, hvorigennem du har mulighed for at gå ind og se
hvad der ligger, og slette det du ikke gider hente.

Eller du kan bruge et specialprogram til at gå ind og se hvad der ligger,
og evt. slette med dette program. De findes i stort antal på f. eks.
tucows i gruppen mailnotifiers.

Jeg bruger et lille program, der hedder Easy Notification. Lille og
fikst, kan sættes op til holde øje med flere konti hos forskellige
udbydere, og allerbedst: Freeware
Lars

Fra : Peter Frank

Dato : 14-12-01 20:24

Prøv at finde eremov24.zip - det kan bruges til at slette mails på serveren,
se størrelsen af dem, og hvem de er fra først !

Det ligger bla. på http://eremover.bizhosting.com/download.htm
og fylder kun 200kb !!!

mvh Peter