Åbne i ren OS 9.2 fra Classic
Fra : Ninzen

Dato : 12-12-01 21:58

Hej

Jeg har lige fået min sprit-nye Powerbook G4 med hjem
Jeg er ikke vant til at "pille" på mac. (Har haft PC'er før).
Nu sidder jeg og fedter med at komme ud af Classic og åbne
i ren OS 9.2 - hvordan er det lige jeg gør.
Jeg har også problemer med at gå på min Airport, da jeg ikke
har fået min router til ISDN - men så skulle jeg da netop
kunne gå på via Airport?
- Egentlig er det fordi jeg ikke kan finde Airport fra Classic,
at jeg vil tilbage til OS 9.2. Men begge dele driller.
Er der nogen der kan gi' et par tip?
--

Venlig hilsen Nina

Fra : macsteen

Dato : 12-12-01 22:09

in article 9v8gdb$s3u$1@sunsite.dk, Ninzen at Ninzen@ofir.dk wrote on
12.12.2001 21:58:

> [...]
> - Egentlig er det fordi jeg ikke kan finde Airport fra Classic,
> at jeg vil tilbage til OS 9.2. Men begge dele driller.

Systemindstillinger/startdisk

Jeg vil gerne advare mod at gå på Airport. Den er meget glat og skrå så man
kan nemt glide.

Fra : Ninzen

Dato : 12-12-01 22:14

"macsteen" <macsteen@remove.yahoo.com> skre

> Systemindstillinger/startdisk

Tak, det var det jo også - jeg glemmer det aldrig!

> Jeg vil gerne advare mod at gå på Airport. Den er meget glat og skrå så man
> kan nemt glide.

Det var derfor jeg gik lige på .....
--

Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-12-01 22:15

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:

> Jeg vil gerne advare mod at gå på Airport. Den er meget glat og skrå så man
> kan nemt glide.

hvis man er tung nok bør det ikke være et problem - så braser den nemlig
sammen

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-12-01 22:13

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg har lige fået min sprit-nye Powerbook G4 med hjem
> Jeg er ikke vant til at "pille" på mac. (Har haft PC'er før).
> Nu sidder jeg og fedter med at komme ud af Classic og åbne
> i ren OS 9.2 - hvordan er det lige jeg gør.

æblemenu -> system preferences -> klik på "startup disk"

vælg "Mac OS 9.22" mappen og klick på "genstart".

hvis du partitionerer din disk og installerer Mac OS X og 9 på hver sin
partition, kan du vælge hvilket OS der skal bootes i, når powerbook'en
startes.

> Jeg har også problemer med at gå på min Airport, da jeg ikke
> har fået min router til ISDN - men så skulle jeg da netop
> kunne gå på via Airport?

kun hvis routeren også har airport eller en base der er tilsluttet
routeren via almindeligt ethernet.

> - Egentlig er det fordi jeg ikke kan finde Airport fra Classic,
> at jeg vil tilbage til OS 9.2. Men begge dele driller.
> Er der nogen der kan gi' et par tip?

Æblemenu -> system preferences ->klik på "Network" -> vælg "airport" pop
op menuen. Hvis du skal konfigurerer en basestation skal have fat i
programmet

'/Applications/Utilities/AirPort Admin Utility'

eller guiden:

'/Applications/Utilities/AirPort Admin Utility'

Hvad er det præcist du skal ordne? og er det hjemme eller fra din
arbejdsplads?

Fra : Ninzen

Dato : 12-12-01 22:27

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev

[klip - tips der kører nu ]

> [...]
>
> '/Applications/Utilities/AirPort Admin Utility'
>
> Hvad er det præcist du skal ordne? og er det hjemme eller fra din

Ja, det er min transportable arbejdsplads hjemmefra, og jeg
skulle jo bare lige finde ud af hvorfor jeg kun kan sende, men
ikke svare fra Macsoup (som jeg er blevet anbefalet

Jeg venter til i morgen (hvis jeg får tid), så kan jeg jo gå direkte på.
--

Venlig hilsen Nina

Fra : Ninzen

Dato : 13-12-01 19:48

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev

> kun hvis routeren også har airport eller en base der er tilsluttet
> routeren via almindeligt ethernet.

Nej, der var jo hverken base eller router
Ideen var ellers go'!
--

Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-01 20:04

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Nej, der var jo hverken base eller router
> Ideen var ellers go'!

så skal du slet ikke have fat i Airport softwaren, vælg bare ethernet
port eller modem i "Netværk" (opret en ny lokalitet, så du hurtigt kan
skifte mellem hjem og arbejde)

Fra : Ninzen

Dato : 13-12-01 20:07

> [...]

> så skal du slet ikke have fat i Airport softwaren, vælg bare ethernet
> port eller modem i "Netværk" (opret en ny lokalitet, så du hurtigt kan

Ja tak - det er præcis hvad jeg skal gøre.
Nallerne væk fra Airport - øv.
--

Venlig hilsen Ninzen