Productplacing
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 07-01-01 15:02

Hej NG

Er der nogen der deler min lidenskab for Productplacings...?

Jeg synes det er vildt fedt at se hvem der finder flest... til dem der har
set MI2 er det nok en af den vildeste film hvad det angår.

Alle har jo nok opdaget det med Oakley brillerne - det bedste er der i
slutscenen, hvor Cruise kommer løbende ud af den ekslpoderende bygning -
spriger for livet og lander på jorden, hvorefter at kameraet stopper og
holder billedet stille nogle få sekunder, men Cruise tager solbriller på -
fed detalje. Eller der hvor ham negeren som jeg ikke kan huske hvad hedder
springer ind i den ventende helikopter og man lige ser den gule sål, hvor
der diskret står CAT under. Der er også en god en med en udlejningsbil der
skrider ud og kommer til at fylde hele billedet med AVIS stående lige i det
øverste højre hjørne...

Jeg så for et stykke tid siden en film med legenden Jackie Chan, hvor en
Pepsi lastbil fyldt med dåsecolaer (selv om Pepsi ikke er rigtig cola)
vælter og der er dåser på hele vejen. Her efter følger en lang kampscene,
hvor de kæmper oven i dåserne. Der står Pepsi over det hele og det sprøjter
op på dem... dejlig scene.

Mit yndlingsprodukt er nu en ad de mest brugte nemlig Heniz falsken der
altid stå på bordet i cafe/restaurant og bar scenere. Flere har påstået
overfor mig, at det skyldes, at de faktisk står der i virkeligheden, og at
det ikke er reklame - den køber jeg ikke. Intet rekvisit i en film er
tilfældigt - hvis det var det, hvorfor er det så aldrig andre typer af
ketup. Der er også mange eksempler på, at der ikke står ketup på bordet,
hvilket bekræfter mig i at når der gør er det reklame....

Kåre

Fra : Hans Pedersen

Dato : 07-01-01 16:41

On Sun, 07 Jan 2001 14:01:43 GMT, "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> wrote:

>Der er også en god en med en udlejningsbil der
>skrider ud og kommer til at fylde hele billedet med AVIS stående lige i det
>øverste højre hjørne...

Hvilket minder mig om Tomorrow Never Dies (mener jeg det var), hvor en
stor fed BMW 7'er flyver ind i en Avis station. Var selv ansat hos
Avis dengang, og firmaet var utrolig stolt af den product
placement....

Hans Pedersen
http://hanspedersen.dk
ICQ: 9178476

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-01-01 21:16

"Hans Pedersen"
> [...]
> stor fed BMW 7'er flyver ind i en Avis station. Var selv ansat hos
> Avis dengang, og firmaet var utrolig stolt af den product

Tænk, den kom jeg også straks til at tænke på, så du har nok ret i, at den var effektiv. Men det skal selvfølgelig også siges, at
AVIS vel er det mest kendte firma af sin art, og at filmskaberne på denne måde nemt viser, hvilken slags forretning det var.

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 08-01-01 22:29

On Mon, 08 Jan 2001 20:16:19 GMT, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>Men det skal selvfølgelig også siges, at
>AVIS vel er det mest kendte firma af sin art

Tjaa... På verdensplan er Hertz vidst større.

Hans Pedersen
http://hanspedersen.dk
ICQ: 9178476

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-01-01 21:49

<kwma00@hum.auc.dk> wrote:

>Jeg synes det er vildt fedt at se hvem der finder flest... til dem der har
>set MI2 er det nok en af den vildeste film hvad det angår.

"Home Alone" er ret slem hvad det angår.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-01-01 16:07

> [...]
> ketup. Der er også mange eksempler på, at der ikke står ketup på bordet,
> hvilket bekræfter mig i at når der gør er det reklame...

De står der i virkeligheden. Enhver idiot ved, at den *eneste* ketchup,
der er noget værd, er Heinz. Hvis det ikke var Heinz, så ville filmen
være utroværdig

Om Heinz så penge for det, skal jeg ikke kunne sige.

Mark
Heinz rules!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-01-01 16:49

On Mon, 08 Jan 2001 15:07:27 GMT, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

>De står der i virkeligheden. Enhver idiot ved, at den *eneste* ketchup,
>der er noget værd, er Heinz. Hvis det ikke var Heinz, så ville filmen
>være utroværdig

:)

Så findes der jo også film, hvor det går i den modsatte retning. Fx i
en sjat Tarantino-film.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 08-01-01 17:35

> De står der i virkeligheden. Enhver idiot ved, at den *eneste* ketchup,
> der er noget værd, er Heinz. Hvis det ikke var Heinz, så ville filmen
> være utroværdig

Hvor er det dejligt at høre...det er med ketup som med cola...det er
betegnelser for Coca-Cola og Heinz - alt andet kan man kalde Pepsi, Jolly,
Regnbuevand...men ikke cola. Der findes ketup og så findes der Bueavais, HP
æblemos med tomat, pølsemandes tomat pure og hvad de ellers hedder....men
der er kun en The real Thing...

Kåre

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 08-01-01 19:03

On Mon, 08 Jan 2001 16:34:55 GMT, "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
>æblemos med tomat, pølsemandes tomat pure og hvad de ellers hedder....men

Uden at komme for meget off-topic så har du ret i Cola argumentet, men
jeg kan altså godt lide Bueavais
Mht spørgsmålet, hvorfor heinz altid står på bordende, så har det nok
noget med at gøre, at i USA står de der rent faktisk. De fleste
restauranter jeg har været på i USA har der været en lille flaske
heinz + hot sauce på bordet. Men derovre har de vist heller ikke
bueavais
Dalle

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 08-01-01 19:08

"Thomas Dalgaard" <tlda00@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> men
> jeg kan altså godt lide Bueavais

Jeg vil tro der findes nogle selvhjælpsgrupper, hvor din lidelse
behandles...

Kåre

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 08-01-01 19:12

On Mon, 08 Jan 2001 18:07:58 GMT, "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> wrote:

>Jeg vil tro der findes nogle selvhjælpsgrupper, hvor din lidelse
>behandles...
>
>Kåre

ok.
Jeg FUTter over i
dk.helbred.behandling.misbrug.ketchup

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 08-01-01 19:20

> Jeg FUTter over i
> dk.helbred.behandling.misbrug.ketchup

Endelig ikke der...lederen er tidligere marketing chef på Bueavais..og han
spiser nu knorr ketup og hører Cartoons...så deeeeetttt...

Kåre

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 08-01-01 19:31

On Mon, 08 Jan 2001 18:19:40 GMT, "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> wrote:

>Endelig ikke der...lederen er tidligere marketing chef på Bueavais..og han
>spiser nu knorr ketup og hører Cartoons...så deeeeetttt...
>
>Kåre

Hvad er der galt med Cartoo.... jeg mener.......
Anyways, jeg holder fast i Bueavais. Der har desuden lige været en
afstemning på
dk.kultur.mad+drikke.hvilkenketchuperbedst
og når omtællingen er færdig er jeg sikker på at den bedste ketchup
vinder
Men emnet er vel egentlig for subjektivt til at man kan diskutere det.
En film kan man kritisere lidt mere konstruktivt end at sige "min
tunge slod knuder" (selvom det egentlig var den oplevelse jeg fik
efter at have set Lost In Space).
Dalle

Fra : Nitz

Dato : 08-01-01 17:13

Der findes også en anden mere absurd form for productplacement. Jeg har selv
været ude for, på en filmproduktion for nogle år tilbage, at et firma
betalte filmproducenten et beløb for at undgå at konkurrerende firmaers
produkter medvirkede i filmen, dog uden at der var krav om at
"bidragyderens" produkter kom med i filmen!
MVH
Nitz

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-01-01 18:45

Nitz wrote:

> [...]
> produkter medvirkede i filmen, dog uden at der var krav om at
> "bidragyderens" produkter kom med i filmen!

Er det ikke det /product placement/ går ud på??????

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Min forlovede og jeg søger en 2 værelses-lejlighed i Kbh.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 08-01-01 19:05

Nitz skrev

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke det /product placement/ går ud på??????

I mine øjne er PP når et varmemærke eller et firma bliver vist på en
"naturlig" måde i film - f.eks. er det tit Ford de kører i - og så findes
der groft sagt to slags film. Coca-Cola film og Pepsi film - eller gode og
dårlige film...

Kåre

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 08-01-01 19:07

On Mon, 08 Jan 2001 18:05:05 GMT, "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
>der groft sagt to slags film. Coca-Cola film og Pepsi film - eller gode og

I har vel forresten lagt mærke til, at hovedpersonerne næsten altid
kører i europæiske biler! Det synes jeg er meget pudsigt.

Dalle

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 08-01-01 19:21

"Thomas Dalgaard" <tlda00@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> I har vel forresten lagt mærke til, at hovedpersonerne >næsten altid
> kører i europæiske biler! Det synes jeg er meget >pudsigt.

Jeg vil også sige at der er en klar tendes til, at det er Ford der ligger
biler til skurkene...men det er da også en stil...eller

Kåre

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 08-01-01 19:32

On Mon, 08 Jan 2001 18:20:49 GMT, "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> wrote:

>Jeg vil også sige at der er en klar tendes til, at det er Ford der ligger
>biler til skurkene...men det er da også en stil...eller
>
>Kåre

Negere kører også i en af tre typer:
åben Bentley
Jeep
enhver type der kan hoppe

Dalle

Fra : Martin M. Larsen

Dato : 09-01-01 19:57

On Mon, 08 Jan 2001 18:07:05 GMT, Thomas Dalgaard
<tlda00@control.auc.dk> wrote:

>I har vel forresten lagt mærke til, at hovedpersonerne næsten altid
>kører i europæiske biler! Det synes jeg er meget pudsigt.
>
>Dalle

James Spader kører Volvo i "White Palace" og Saab i "Crash"
John Travolta's del af rovet i "Broken Arrow" skal bruges til at købe
"3% of Volvo"
Nicholas Cage kører Volvo i "The Rock"
Eddie Murphy kører Porche i "48 Hours"

sayonara

Martin M. Larsen
NOmmlarsen@SPAMget2net.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-01-01 23:34

> [...]
> der groft sagt to slags film. Coca-Cola film og Pepsi film - eller gode og

Læg også mærke til, at personerne *altid* bruger Nikon-kameraer.

Derudover bruger de også ofte Macintosh, eller noget helt special-
udviklet computerudstyr, som i fx Copycat. Det er meget sjældent
man ser en Windows-computer i en film. Den eneste jeg kan komme i
tanke om er True Lies.

Mark

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 09-01-01 01:49

> Læg også mærke til, at personerne *altid* bruger >Nikon-kameraer.

Det har jeg egentlig ikke lagt mærke til, men som Nikan mand, må jeg jo kun
glædes...

> Derudover bruger de også ofte Macintosh

Den er jo klassisk... til romantikerne går det så vidt, at i My best friends
wedding, siger Julia Roberts, at hun ikke har sin kalender på sig - "we keep
it in PowerBooks theres days" - og meget apropos, så er PowerBook et af
verdens mest kendte varemærker.....

Kåre

Fra : David

Dato : 09-01-01 14:28

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> wrote in message

[snip]

> [...]
> udviklet computerudstyr, som i fx Copycat. Det er meget sjældent
> man ser en Windows-computer i en film. Den eneste jeg kan komme i

Apropos specialprogrammer i film, så har man i filmverdenen simpelthen
verdens hurtigste og mest avancere programmer. Jeg er især begejstret for
dem der finder oplysninger på mikrosekunder via en noget løs søgning, og så
herefter automatisk kører over i noget 3D grafik. Det er ikke ulovlige
handlinger der præger "film softwaren".

David

Fra : Martin M. Larsen

Dato : 09-01-01 20:10

On Mon, 08 Jan 2001 22:34:20 GMT, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

> [...]

Basic Instinct:

Sharon Stone: "Have you got any coke?"
Michael Douglas: "There's a Pepsi in the fridge"
Sharon Stone: "It's not the same"

> [...]
>udviklet computerudstyr, som i fx Copycat. Det er meget sjældent
>man ser en Windows-computer i en film. Den eneste jeg kan komme i

Prøv i True Lies at følge med i det forbryderkartotek Arnies hold
kigger igennem på et tidspunkt - er det mon ikke Tom Jones vi lige får
et glimt af?

sayonara

Martin M. Larsen
NOmmlarsen@SPAMget2net.dk