Boolean???
Fra : Lars Wiberg

Dato : 12-12-01 15:45

hej

Ok tjek lige denne fejl.. der der nogen som kan gennemskue den:

setTaskInternal(boolean) in Task cannot be applied to (java.lang.Boolean)
enTask.setTaskInternal(Boolean.valueOf(results.getString(14)));

setTaskInternal(boolean) er min metode som skal tage en boolean. jeg
arbejder med en MySQL database som ikke understøtter boolean endnu. derfor
har jeg istedet bare lavet en varchar(string) som skal ta booleanen. Men når
jeg skal have fat i booleanen igen skal jeg type caste den tilbage til en
boolean fra en varchar for at kunne anvende den. Men det må jeg
tilsyneladende ikke hvorfor? nogle for slag? selvfølgelig kan jeg bare bruge
en string istedet for en boolean men det her skal virke!!!

Fra : Brian Matzon

Dato : 12-12-01 16:34

"Lars Wiberg" <lars_wiberg@#nospam#mail.dk> wrote in message news:3c176ddc$0$62412$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> setTaskInternal(boolean) in Task cannot be applied to (java.lang.Boolean)
> enTask.setTaskInternal(Boolean.valueOf(results.getString(14)));
SNIP

Boolean.valueOf(...) returnerer en Boolean - du skal bruge en boolean
derfor:
enTask.setTaskInternal(Boolean.valueOf(results.getString(14)).booleanValue());

/Brian Matzon

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 12-12-01 18:52

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Lars Wiberg"
<lars_wiberg@#nospam#mail.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>setTaskInternal(boolean) in Task cannot be applied to (java.lang.Boolean)
>enTask.setTaskInternal(Boolean.valueOf(results.getString(14)));

En Boolean og en boolean (bemærk stort og lille b) er ikke det samme.

en boolean er en primitiv type og en Boolean er et (wrapper)object.
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?