ændre navn på harddisk
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 12-12-01 11:25

Hej

Er det muligt at ændre navnet på harddisken i 9.1?

Er det også tilrådeligt?

Jeg sidder med et program som ikke er så glad for mellemrum i filnavne
(som i "Macintosh HD")

Jonas

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-12-01 12:11

In article <3C17308F.8C84BAE3@hi.is>, Jonas Wellendorf <jonasw@hi.is>
wrote:

> Er det muligt at ændre navnet på harddisken i 9.1?

Jeps, men du _skal_ ændre det til martinergud[1], ellers fungerer det
ikke.

Marker teksten under HD'en og skriv hvad du har lyst til. Hvis du har
arkivdeling på, er du svjh nødt til at slå det fra først.

[1] Den slags er meget sjovere over telefonen

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 12-12-01 13:17

Martin Edlich wrote:

> /---/
>
> Marker teksten under HD'en og skriv hvad du har lyst til. Hvis du har
> arkivdeling på, er du svjh nødt til at slå det fra først.

Men der findes programmer som ikke klarer af at navnet ændres - de kan ikke
finde filer de har brug for - det er dog kun få programmer der er tale om.

/Ulrich

Fra : Thøger

Dato : 12-12-01 20:06

Ulrich Oswald <MacUlrich@mac.com> wrote:

> Men der findes programmer som ikke klarer af at navnet ændres - de kan ikke
> finde filer de har brug for - det er dog kun få programmer der er tale om.

Netscape 4.x f. eks.

/Thøger
--
Brutus! - lad den kniv ligge... jeg ved ikke hvad der stikker dig!?!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-12-01 02:32

Hej Thøger

Øøøh? - Jeg bruger Netscape og har altid gjort det, og jeg ændrer da mine navne
på de HD'er og partitioner, jeg har. Der er overhovedet ingen problemer med det.

Thøger wrote:

> Netscape 4.x f. eks.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 12-12-01 13:33

Martin Edlich wrote:

> [...]
>
> Marker teksten under HD'en og skriv hvad du har lyst til. Hvis du har
> arkivdeling på, er du svjh nødt til at slå det fra først.

Ja ja, det er sådan man ændrer alle filnavne, men ikke "Macintosh HD"
(ikke på min maskine i det mindste(?)). Man kan heller ikke ændre navnet
ved at åbne informationsvinduet.

Jonas

Fra : Karl Antz

Dato : 12-12-01 14:21

Jonas Wellendorf <jonasw@hi.is> wrote:

> Ja ja, det er sådan man ændrer alle filnavne, men ikke "Macintosh HD"
> (ikke på min maskine i det mindste(?)). Man kan heller ikke ændre navnet
> ved at åbne informationsvinduet.

.... du skulle vel aldrig have aktiveret arkivdeling/File Sharing? Så kan
du nemlig ganske rigtigt ikke. Luk ned for den, og straks går det
fint

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 13-12-01 13:19

Karl Antz wrote:

> ... du skulle vel aldrig have aktiveret arkivdeling/File Sharing? Så kan
> du nemlig ganske rigtigt ikke. Luk ned for den, og straks går det
> [...]

Tak,

nu virker det

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-12-01 19:00

In article <3C174E8D.4E81A407@hi.is>, Jonas Wellendorf <jonasw@hi.is>
wrote:

> Ja ja, det er sådan man ændrer alle filnavne, men ikke "Macintosh HD"
> (ikke på min maskine i det mindste(?)). Man kan heller ikke ændre navnet
> ved at åbne informationsvinduet.

Hvis du vil gøre det nemt for dig selv, så start op uden udvidelser og
ændr navnet.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-12-01 02:17

Hej Jonas

Har du den sat op i netværk? - For så skal netværket slås helt fra, før man
kan ændre navnet på HD'en.

Du kan også have lavet den 'beskyttet' i Diskværktøj'/Drive Setup. Check
det ved at åbne Diskværktøj og gå til 'options'/'Funktioner' ->
'Indstillinger for enhed'. Boksen med 'Skrivebeskyttet' må ikke være
markeret. - Eller bruger du 'Snitch' info programmet, hvor du så har låst
navnet på disken? - Så tag en 'Vis info' på hele HD'en og afmarker 'Name
Locked', luk Snitch/infovinduet og genstart, så skulle du kunne ændre
navnet på disken.

Fra : thomas schreiber

Dato : 12-12-01 13:30

Er det ikke lige meget for dig hvad hardisken hedder?

/Thomas

Fra : Simon T

Dato : 12-12-01 13:57

For mig er det lige meget hvad mine harddiske hedder. Men da jeg har
navngivet dem som deres respektive størrelser (2.0, 17.1 etc...) kan jeg
f.eks. ikke spille Tony Hawk demoen (da der er punktum i disknavnet).
Det er da råddent, og hvis det er et program man skal bruge (hint - ikke
"bare" et spil) er det vel ikke lige meget...

Med venlig hilsen

Simon T