Bedste film 2000 - afstemning, sidste chan~
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-01-01 00:11

Jeg venter nogle dage endnu med at tælle stemmer til afstemningen om gruppens egne filmpriser. Så får alle, også dem der har været
på juleferie, en ekstra chance til at være med. Med andre ord: STEM FOR *!¤?#¤)"^%{#!?!¤$£${$@ OG DET SKAL VÆRE NU!
Send e-mail til brandt@etklikherfra.dk, gerne skrevet som svar på dette indlæg, hvori du angiver din stemme i hver kategori.

Her følger den lange liste over nominerede en gang til:

ÅRETS BEDSTE FILM
Magnolia
Den grønne mil
Scary Movie
X-Men
Chicken Run
Dancer in the Dark
O Brother, Where Art Thou
Toy Story 2
Tiger på Spring, Drage i Skjul
Bag Facaden
Dogma
Man on the moon
Summer of Sam
Space cowboys
American Beauty
Being John Malkovich
The Insider
Tuvalu
The Skulls
Taxi 2
Titan A.E.
Sleepy Hollow
Ghost Dog
Tilsammans
Gladiator
Gone in 60 seconds
Charlie's Angels
Æblemostreglementet

BEDSTE DANSKE FILM
Blinkende lygter
Bænken
Dancer in the Dark
Hjælp, jeg er en fisk
Italiensk for begyndere
Her i nærheden

BEDSTE SKUESPILLER
Michael Douglas (Wonder Boys)
Patrick Stewart (X-Men)
Tom Hanks (The Green Mile)
Tom Cruise (Magnolia, MI:2)
John Malkovich (Being...)
Hugh Jackman (Wolverine)
George Clooney (O Brother...)
John C. Reilly (Magnolia)
Russell Crowe (Gladiator, The Insider)
Al Pacino (Any Given Sunday, The Insider)
Jim Carrey (Man on the Moon)
Jesper Christensen (Bænken)
Ralph Fiennes (Sunshine)

BEDSTE SKUESPILLERINDE
Björk (Dancer in the Dark)
Michelle Pfeiffer (Bag Facaden)
Julia Roberts (Erin Brockovich)
Angelina Jolie (Girl, Interrupted m.fl.)
Catherine Keener (Being John Malkovich)
Iben Hjejle (High Fidelity)
Melora Walters (Magnolia)
Kirsten Dunst (Virgin Suicides)
Catherine Zeta-Jones (High Fidelity..)
Anne Thompson (Sue)
Pernilla August (Anna)

BEDSTE INSTRUKTØR
Joel Coen (O Brother, Where Art Thou)
Ang Lee (Tiger på Spring...)
Spike Jonze (Being John Malkovich)
John Lassiter (Toy Story 2)
Sophia Coppola (Virgin Suicides)
Oliver Stone (Any Given Sunday)
Lasse Halstrøm (Æblemostreglementet)
Lars von Trier (Dancer in the Dark)
Tim Burton (Sleepy Hollow)
Paul Thomas Anderson (Magnolia)
Don Bluth (Titan A.E.)
Milos Forman (Man on the Moon)
Stephen Frears (High Fidelity)
Curtis Hanson (Wonder Boys)
Kurosawa (At leve)

BEDSTE MUSIK
Virgin Suicides
Tiger på Spring, Drage i Skjul
Romeo Must Die
Magnolia
Gladiator
Mission Impossible 2
Titan A.E.
Bag Facaden
O Brother, Where Art Thou
The Patriot
Jeanne d'Arc
High Fidelity
Sleepy Hollow
Pigen på broen
The Million Dollar Hotel

BEDSTE ACTION
Tiger på Spring, Drage i Skjul
Any Given Sunday
Gladiator
X-men
U-571
Shaft
Mission Impossible 2
Taxi 2
Gone in 60 seconds
Sleepy Hollow

VÆRSTE FILM
Three Kings
Blair Witch 2
Scary Movie
The Story of Us
Mission Impossible 2
Pokemon: The Movie
The Nutty Professor 2
Autumn in New York
Gone in 60 seconds
Charlie's Angels
Battlefield Earth
Mission to Mars
Urban Legends 2: Final Cut
Dancer in the Dark
Supernova
Obsession

BEDSTE TEGNEFILM/ANIMATION
Toy Story 2
Vejen til El Dorado
Chicken Run
Fantasia 2000
Kirikou og troldkvinden
Hjælp, jeg er en fisk
Titan AE

BEDSTE FILMANMELDER:
Ole Michelsen, DR
Christian Monggaard-Christensen, Information
Bo Green Jensen, Weekend-Avisen

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk

Fra : ottesen

Dato : 05-01-01 00:25

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Send e-mail til brandt@etklikherfra.dk, gerne skrevet som svar på dette
indlæg, hvori du angiver din stemme i hver kategori.

Hvorfor er Michael Mann ikke nomineret i kategorien "bedste instruktør" for
The Insider?????

/Ottesen

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 07:16

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-01-01 07:16

On Fri, 5 Jan 2001 07:05:39 +0100, "Zeki" <sinners.inn@image.dk>
wrote:

>Hmm...jeg havde nu også gerne set 'Boondock saints' nominereret for bedste
>film.

Den er da fra 1999?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 07:50

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-01-01 07:50

On Fri, 5 Jan 2001 07:41:16 +0100, "Zeki" <sinners.inn@image.dk>
wrote:

>Ja, du har ret. Puha som tiden dog flyver afsted.
>Underligt at den ikke er kommet på REG1 dvd endnu.

Den er da kommet på Reg2, ikke? Mindes at jeg så den i en
BlockBuster-butik (hvor det så lige præcis var udlejet - ¤/=#"¤/("/¤)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 05-01-01 10:55

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Den er da kommet på Reg2, ikke? Mindes at jeg så den i en
> BlockBuster-butik (hvor det så lige præcis var udlejet - ¤/=#"¤/("/¤)

Den er kommet på reg2, endda for adskillige måneder siden.

Jeg tror ikke du gik glip af noget, hvad angår dvden, der er ikke nogen
extras der er værd at nævne, men filmen er selvfølgelig total lækker.

--
Anders Ebbesen
"You could be searching for a personnel file for someone who is over 21 but

Fra : Jacob Blichfeldt

Dato : 05-01-01 08:44

On Fri, 5 Jan 2001 07:41:16 +0100, "Zeki" <sinners.inn@image.dk>
wrote:

-Boondock Saints-

>Ja, du har ret. Puha som tiden dog flyver afsted.
>Underligt at den ikke er kommet på REG1 dvd endnu.

Det er den også.

--
-Jacob Blichfeldt
jacob@blichfeldt.dk

Fra : Daniel Overby Hansen

Dato : 06-01-01 00:27

Ja, jeg har da i hvert fald set på DivX

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 06-01-01 00:57

"Daniel Overby Hansen" <support@NOTsport.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, jeg har da i hvert fald set på DivX

Utroligt at folk kan holde ud af at se på det..

Fra : Tim Christensen

Dato : 07-01-01 15:00

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message
> "Daniel Overby Hansen" <support@NOTsport.dk> skrev i en meddelelse
>
> Utroligt at folk kan holde ud af at se på det..

DivX er da mindst lige så god kvalitet som VHS og det har vi da levet med
i mange år.

Mvh

Tim

Fra : N/A

Dato : 06-01-01 18:53

Fra : Jacob Blichfeldt

Dato : 06-01-01 18:53

On Sat, 6 Jan 2001 18:42:38 +0100, "Zeki" <sinners.inn@image.dk>
wrote:

>Jacob Blichfeldt <jacob@blichfeldt.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:clua5t4n3qedhsen7d3nig8msa3m8r2uu7@4ax.com...

>Så kan du måske fortælle mig hvor jeg kan købe den henne?

F.eks. http://www.dvdboxoffice.com/

Underligt nok står der "arrival date: February 20, 2001", men
måske har den været udsolgt, med et genoptryk på vej?

Jeg modtog min engang i efteråret sidste år.

--
-Jacob Blichfeldt
jacob@blichfeldt.dk

Fra : ottesen

Dato : 05-01-01 12:58

> Den er da fra 1999?

Sorry! Utroligt som tiden flyver afsted Jeg var helt 100 på at den var
fra 2000

/Ottesen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-01-01 13:00

On Fri, 05 Jan 2001 11:57:49 GMT, "ottesen" <ottesen@sol.dk> wrote:

>Sorry! Utroligt som tiden flyver afsted Jeg var helt 100 på at den var
>fra 2000

Tjah, en sjat steder kom den også først i år 2000:

http://us.imdb.com/ReleaseDates?0144117

Menøhm... var den overhovedet i biografen herhjemme?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Peter Kaas

Dato : 05-01-01 16:18

Den var fra 1999, der kom den i hvertfald til Danmark, jeg
ved dog ikke helt hvornår den er produceret.

> Menøhm... var den overhovedet i biografen herhjemme?

Yep, jeg så den i hvertald i Århus i november 1999, såeh...

Mvh
Peter

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 05-01-01 18:17

> Her følger den lange liste over nominerede en gang til:
>
> ÅRETS BEDSTE FILM

> Charlie's Angels

Ups der var vist lige en smutter der havde sneget sig med

> VÆRSTE FILM
>
> Three Kings

Ja den er da ihvertfald bedre end Charlie's Angels

Mvh Martin Sjøstrand.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-01-01 21:16

"Martin Sjøstrand"

> Ups der var vist lige en smutter der havde sneget sig med

Den må være blevet nomineret af en eller anden, medmindre jeg da skulle have lavet en fejl.

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 09-01-01 13:40

> Den må være blevet nomineret af en eller anden, medmindre jeg da skulle
have lavet en fejl.

Nåå ok, jeg har ikke set siden, jeg troede bare det var en slags afstemning,
hvor du havde foreslået årets film. Så har jeg starks fået lidt mere respekt
for dig, og en del mindre for en anden

Mvh Martin sjøstrand.