MacSOUP langsom til at poste ?
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-12-01 23:57

Jeg vil lige høre om der er andre end mig der har bemærket at MacSOUP er
meget lang tid om at poste news indlæg under Classic ?

Jeg har problemet uanset om jeg forsøger mig med CC's eller Sunsites
server - ofte tager det flere minutter at sende et enkelt skaldet
indlæg.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Jesper

Dato : 11-12-01 00:27

> [...]
>
> Jeg har problemet uanset om jeg forsøger mig med CC's eller Sunsites
> server - ofte tager det flere minutter at sende et enkelt skaldet

Jeg har ikke det problem på Worldonlines newsserver med MacSOUP 2.4.5
--
Jesper.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-12-01 00:56

> [...]
>
> Jeg har problemet uanset om jeg forsøger mig med CC's eller Sunsites
> server - ofte tager det flere minutter at sende et enkelt skaldet

Suppen hænger gerne 15-30 sec. inden skidtet kommer igang i Classic
miljøet. Men ikke i minutter. Bruger også CC.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-01 01:24

> Suppen hænger gerne 15-30 sec. inden skidtet kommer igang i Classic
> miljøet. Men ikke i minutter. Bruger også CC.

Hvor meget poster du med? - Jeg når aldrig ikke over 100byte/sek, dvs
gennemsnitlig =0. desuden ventes der meet langt til på bekræftigelse fra
serveren.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-12-01 18:47

> Hvor meget poster du med? - Jeg når aldrig ikke over 100byte/sek, dvs
> gennemsnitlig =0. desuden ventes der meet langt til på bekræftigelse fra
> serveren.

Har prøvet lidt med et par mellemlange postninger i dk.test. Det tager
mellem 10 og 40 sec. at connecte. Derefter postes der, men da der
åbenbart ikke er hul igennem i lang tid falder gennemsnittet til omkring
1000 byte/sek. Progress indikatoren rykker sig ikke for til slut at gå i
100% i et huk.

Det går unægtelig langsomt, men jeg tror at MacSOUP har en finger med i
spillet. Har du prøvet en anden newsreader?

Hentning af news går fint hurtigt.

OBS: Jeg har en DSL linje på 384/128.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-01 20:05

> [...]
>
> Det går unægtelig langsomt, men jeg tror at MacSOUP har en finger med i
> spillet. Har du prøvet en anden newsreader?

Ja, jeg har prøvet at poste med både newswathcer-X, Thoth og Entourage
samt den newsserver jeg har kørende lokalt (leafnode) - ingen problemer,
jeg har dog ikke prøvet andre newsreadere under Classic.

> Hentning af news går fint hurtigt.

Det gør det også hos mig - det er kun postning til newsserver der går
langsomt.

> OBS: Jeg har en DSL linje på 384/128.

DSL 2048/512 (servere både sunsite og CC)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-12-01 22:01

> [...]
>
> Jeg har problemet uanset om jeg forsøger mig med CC's eller Sunsites
> server - ofte tager det flere minutter at sende et enkelt skaldet

Det virker ikke som om, at den er langsom hos mig. Jeg sidder på en
512/128 TDC BredBånd ADSL og poster til news.inet.tele.dk. Jeg har en
10.1.1 IE med 9.2.1 IE (har ikke fået opdateret den endnu).

--
Mvh.
René Frej Nielsen