Rette forkert dato/tid
Fra : Jakob

Dato : 10-12-01 23:06

Hvad er det nu for et lille program der kan rette
dato/tid/filetype/creator på en masse dokumenter på en gang?

Det kan jo ske at man tager en masse billeder med digitalt kamera og
derefter opdager at datoen har står forkert og gerne vil rette alle
billederne så dato- og tidsangivelsen bliver rigtig.

Eller hvis man har en masse mp3'er som man gerne vil lave til iTunes
dokumenter.

På forhånd tak.

hilsen Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-12-01 23:45

Jakob <jakob@mac.com> wrote:

> [...]
> billederne så dato- og tidsangivelsen bliver rigtig.
>
> Eller hvis man har en masse mp3'er som man gerne vil lave til iTunes

jeg har ikke på stående fod et bud på dato/tid men til type/creator har
jeg to bud:

finderpop, placerer en skablon (et dokument hvor du "nuker" datagrenen)
i mappen '/finderpop extensions/set file type'

Det bedste jeg er stødt på er dog "TypesChange CM plugin"

<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=4647&db=mac>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-12-01 23:49

In article <1f482md.1re44fvqtn286N%jakob@mac.com>,
jakob@mac.com (Jakob) wrote:

> Hvad er det nu for et lille program der kan rette
> dato/tid/filetype/creator på en masse dokumenter på en gang?

File Buddy er helt klart en kandidat.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob

Dato : 10-12-01 23:56

> File Buddy er helt klart en kandidat.

Den har jeg, men kan den også f. eks. rette oprettelsestidspunktet 2
timer frem på en hele mappe fuld billeder?

hilsen Jakob

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-12-01 23:59

In article <1f4852i.ty02101vgldloN%jakob@mac.com>,
jakob@mac.com (Jakob) wrote:

> Den har jeg, men kan den også f. eks. rette oprettelsestidspunktet 2
> timer frem på en hele mappe fuld billeder?

Ja.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob

Dato : 11-12-01 00:04

> Ja.

Sejt, hvilken kommando bruger man. En i programmet eller ligger der
nogle eksterne scripts eller lign?

hilsen Jakob

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-12-01 00:18

In article <1f485gt.1t6huisydktmoN%jakob@mac.com>,
jakob@mac.com (Jakob) wrote:

> Sejt, hvilken kommando bruger man. En i programmet eller ligger der
> nogle eksterne scripts eller lign?

Marker dine filer, træk dem hen på File Buddy, lav dine ændringer, tryk
på "Change All".

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob

Dato : 11-12-01 00:39

> Marker dine filer, træk dem hen på File Buddy, lav dine ændringer, tryk
> på "Change All".

Så vidt jeg kan se, ændrer det alle filernes dato til samme dato. Det
jeg efterlyste var at få langt et givent antal timer til hver fils dato,
så det kom til at passe med det tidspunkt billedet var taget på.

hilsen Jakob

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-12-01 00:51

In article <1f486ze.wilrwybkbeo0N%jakob@mac.com>, jakob@mac.com (Jakob)
wrote:

> Så vidt jeg kan se, ændrer det alle filernes dato til samme dato.

Det gør det.

> Det jeg efterlyste var at få langt et givent antal timer til hver
> fils dato, så det kom til at passe med det tidspunkt billedet var
> taget på.

Så misforstod jeg dig. Tror du må igang med noget AppleScript for at få
det til at fungere som du vil have det.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 11-12-01 01:14

Jakob <jakob@mac.com> wrote:

> [...]
> billederne så dato- og tidsangivelsen bliver rigtig.
>
> Eller hvis man har en masse mp3'er som man gerne vil lave til iTunes

FileTyper er $10 shareware og det helt rigtige program til den opgave.
Man kan også lave AutoTypers til opgaver man hyppigt foretager. F.eks.
at ændre ændre oprettelsesprogram til iTunes.
--
Jesper.

Fra : Jakob

Dato : 11-12-01 21:06

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> FileTyper er $10 shareware og det helt rigtige program til den opgave.
> Man kan også lave AutoTypers til opgaver man hyppigt foretager. F.eks.
> at ændre ændre oprettelsesprogram til iTunes.

Jeg har hentet programmet, hvilken kommando ska jeg bruge?

hilsen Jakob

Fra : Jesper

Dato : 11-12-01 21:23

Jakob <jakob@mac.com> wrote:

> Jeg har hentet programmet, hvilken kommando ska jeg bruge?
>
> hilsen Jakob

Du trækker filerne hen på FileTyper, så dukker der et vindue op, hvor du
kan skriver den nye creator kode og så klikke på Change All. Er det
noget du gør ofte, så lav en Autotyper i Make Autotyper. En autotyper
ændre egenskaber på filer i overenstemmelse med det den er blevet sat
til.
--
Jesper.

Fra : Jakob