Tillykke ønskes ;o)
Fra : Niels Henriksen

Dato : 10-12-01 22:51

Hvad siger I så.. her skulle man lave brunkager og så købte man ind. Lavede
det hele selv (rørte selv dejen, lavede krydderiblandingen) og kagerne blev
revet væk..... så nu skal jeg lave en ny portion ;)

Niels

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-01 02:21

Niels Henriksen <niels@æblebiggs.dk> wrote:

> [...]
> det hele selv (rørte selv dejen, lavede krydderiblandingen) og kagerne blev
> revet væk..... så nu skal jeg lave en ny portion ;)

Tillykke. Meget mere tillykke. Det lyder lækkert!
Du har netop bevist at hjemmelavet (skråstreg) håndlavet er det bedste.
Min svigermors klejner af egen produktion har det osse med at forsvinde
.... "op i den blå luft". Hun laver dem desværre kun i julemåneden.

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det

Fra : Niels Henriksen

Dato : 11-12-01 23:02

"Mich. Ottosen" <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Min svigermors klejner af egen produktion har det osse med at forsvinde
> ... "op i den blå luft". Hun laver dem desværre kun i julemåneden.

Jeg har opdaget at det at lave det selv, gør at man nyder maden mere. Jeg
lavede engang Culottested med Hasselbach-kartofler med Bearnaise-souce...
Sovsen havde jeg naturligvis lavet selv. Det eneste færdikøbte var
Bearnaise-essesen.

--
Niels Henriksen
Softwareudvikler

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-12-01 00:53

Niels Henriksen <niels@æblebiggs.dk> wrote:

> Jeg har opdaget at det at lave det selv, gør at man nyder maden mere.
Principielt enig. Men jeg har slet ikke noget imod, at svigermor tager
slæbet med klejnerne. Bare jeg kan nå at sætte tænderne i sa mange som
muligt, inden de er forsvundet, sååååå ...

> Det eneste færdikøbte var Bearnaise-essesen.
Essens? Er det ikke blot et spørgsmål om at have de rette kryddderier?
Ja, det lyder måske dumt for hardcore Bearnaise spisere, men jeg har
ikke selv lavet det (får det yderst sjældent)

Fra : Emil

Dato : 15-12-01 10:30

On Fri, 14 Dec 2001, Mich. Ottosen wrote:

>Essens? Er det ikke blot et spørgsmål om at have de rette kryddderier?

Jo da. I sin simpleste form er det et hakket skalotteløg og
hakkede esdragonblade i lidt vineddike som langsomt koges
(simrer) kraftigt ind og sies. Evt. bruges kun skalotteløg og
esdragoneddike.

>Ja, det lyder måske dumt for hardcore Bearnaise spisere, men jeg har
>ikke selv lavet det (får det yderst sjældent)

Det er synd for dig, for et par dråber bernæse-essens er godt i
mange andre sovse og dressinger som prikken over iét.

Der findes utallige opskrifter hvori der også er brugt andre
urter og krydderier i mindre mængder. I min egen opskrift indgår
der 16 ingredienser.

m.v.h. Emil

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 11-12-01 05:57

"Niels Henriksen" <niels@æblebiggs.dk> skrev följande i meddelandet...
> Hvad siger I så.. her skulle man lave brunkager og så købte man ind.
> Lavede det hele selv (rørte selv dejen, lavede krydderiblandingen) og
> kagerne blev revet væk..... så nu skal jeg lave en ny portion ;)

Har du noget i mod at delagtiggøre denne herlige gudsbenådede opskrift
med os andre? *<|

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Ghita

Dato : 12-12-01 20:13

"Niels Henriksen" <niels@æblebiggs.dk> skrev i en
> [...]
blev
> revet væk..... så nu skal jeg lave en ny portion ;)

Hvis din familie er som min kan du li så godt
4 doble den med det samme !
Ghita