OS X: Kør 16 Bit
Fra : MacMan

Dato : 09-12-01 22:56

Hej,

Efter geninstallation af OS X (i et panisk forsøg på at kunne installere DVD
Player update - hvilket lykkedes) kom jeg ved et tilfælde til at køre 16 bit
farver istedet for 24.
Under OS 9 synes jeg ikke forskellen på 16 og 24 er mærkbar, men under OS X
er der en utrolig forskel, specielt når man trækker rundt på vinduer - så
har man ikke virkelig stor grund til at bruge 24 bit, så er et lille hint at
gå ned i 16 bit (tusinder).

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-01 23:26

In article <B8399C7F.10B2B%nospam@nospam.com>, MacMan
<nospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> har man ikke virkelig stor grund til at bruge 24 bit, så er et lille hint at

hvilken mac har du?

Jeg kan når kompression er slået til ikke mærke forskel på 16 og 24bit
(G4 Gigabit med Rage128pro). Når kompression ikke slås til (standart)
er der derimod stor forskel.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

<icq:131382336>

Fra : MacMan

Dato : 09-12-01 23:33

I brevet "091220012326296720%spam@reippuert.dk" skrev Morten Reippuert
Knudsen (spam@reippuert.dk) den 09/12/01 23:26:

> hvilken mac har du?

En Pismo (384 Mb RAM).

- Morten

Fra : MacMan

Dato : 09-12-01 23:34

I brevet "B839A518.10B38%nospam@nospam.com" skrev MacMan (nospam@nospam.com)
den 09/12/01 23:32:

> I brevet "091220012326296720%spam@reippuert.dk" skrev Morten Reippuert
> Knudsen (spam@reippuert.dk) den 09/12/01 23:26:

> En Pismo (384 Mb RAM).

Skal måske lige tilføje at den interne skærm er slået fra og jeg bruger en
ekstern der kører 1280x1024.

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-01 23:57

In article <B839A55D.10B3B%nospam@nospam.com>, MacMan
<nospam@nospam.com> wrote:

> Skal måske lige tilføje at den interne skærm er slået fra og jeg bruger en
> ekstern der kører 1280x1024.

har du slået kompression til ?

Fra : MacMan

Dato : 10-12-01 13:35

I brevet "091220012356445638%spam@reippuert.dk" skrev Morten Reippuert
Knudsen (spam@reippuert.dk) den 09/12/01 23:56:

> har du slået kompression til ?

Ikke hvis det ikke er standard, nej - hvordan gør jeg det, og hvad gør
kompressionen?

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-12-01 17:54

In article <B83A6A78.10B5D%nospam@nospam.com>, MacMan
<nospam@nospam.com> wrote:

> Ikke hvis det ikke er standard, nej - hvordan gør jeg det, og hvad gør
> kompressionen?

Alle vinduer under MacOS X's windomanager gemmes i en buffer (også
selvom de er skjult). Kompressionen komprimerer indholdet af bufferen
med 1:8, dvs det reducerer windowmanagerens ram forbrug betydeligt.

Kompression slås til ved at ændre i en textfil, men
programmet "WinCompressX" kan modificere filen for dig. Find det på
versiontracker.

Fra : MacMan

Dato : 10-12-01 18:56

I brevet "101220011754217479%spam@reippuert.dk" skrev Morten Reippuert
Knudsen (spam@reippuert.dk) den 10/12/01 17:54:

> [...]
>
> Kompression slås til ved at ændre i en textfil, men
> programmet "WinCompressX" kan modificere filen for dig. Find det på

Her hvis nogen er interesseret:
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12247&db=mac

Det har dog overhovedet ikke hjulpet ved mig, det er faktisk blevet
betydelig værre :-/
Nu må jeg se om jeg kan finde den back-up programmet lavede...

- Morten