/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Nyhedslæser uden mail-del?
Fra : Ninzen


Dato : 09-12-01 22:03

Det lyder måske som noget vrøvl, men findes der en hurtig,
stabil nyhedslæser til mac som ikke kører via en POP3.
Min mail modtages via Lotus Notes R5, men Notes og
Mac er ingen god cocktail.
Er der nogen der kan anbefale noget?
--

Venlig hilsen Ninzen


 
 
Jesper (09-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 09-12-01 23:14

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det lyder måske som noget vrøvl, men findes der en hurtig,
> stabil nyhedslæser til mac som ikke kører via en POP3.
> Min mail modtages via Lotus Notes R5, men Notes og
> Mac er ingen god cocktail.
> Er der nogen der kan anbefale noget?

Du kan bruge MacSOUP og så bare lade være med at hente mails med den.
Det kan du indstille i logon vinduet.
--
Jesper.

Jesper Haaber Gyllin~ (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 10-12-01 10:41

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
> > Det lyder måske som noget vrøvl, men findes der en hurtig,
> > stabil nyhedslæser til mac som ikke kører via en POP3.
> > Min mail modtages via Lotus Notes R5, men Notes og
> > Mac er ingen god cocktail.
> > Er der nogen der kan anbefale noget?
>
> Du kan bruge MacSOUP og så bare lade være med at hente mails med den.
> Det kan du indstille i logon vinduet.

http://www.snafu.de/~stk

Ja MacSOUP er det eneste rigtige, når det bare er nyheder.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Ninzen (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 10-12-01 20:22


"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev

> > Du kan bruge MacSOUP og så bare lade være med at hente mails med den.
> > Det kan du indstille i logon vinduet.
>
> http://www.snafu.de/~stk
>
> Ja MacSOUP er det eneste rigtige, når det bare er nyheder.

Tak skal I ha'. Jeg forsøgte at se mig omkring i ....software.mail+news
hvor der netop var spurgt om newslæsere. Men de første jeg fik
undersøgt fandtes tilsyneladende ikke til Mac.

Her var forslagene:

""""News alene:
""""Gravity: http://members.home.net/gravitypages/
""""offline, gratis

""""Xnews: http://xnews.3dnews.net/
""""kun online, gratis

""""Free Agent: http://www.forteinc.com/, gratis


""""Både Mail + News:
""""Agent , http://www.forteinc.com/
""""offline, koster penge

""""Dog også offline med lidt hjælp fra Hamster, der kan
""""findes ved en søgning på http://www.google.com""""

Jeg blev foreslået at bruge Outlook Express og så slå
maildelen fra. Det ville jeg måske helst, hvis der ikke er
nogen problemer i det.
Viser MacSOUP indlæg og "tråde" på samme måde som
Outlook Express gør det?
--
herskriverjegjobarenogetforatlinierneikkeskalblivealtforlange
Venlig hilsen Ninzen


Jesper Haaber Gyllin~ (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 10-12-01 21:37

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> "Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev
>
> > > Du kan bruge MacSOUP og så bare lade være med at hente mails med den.
> > > Det kan du indstille i logon vinduet.
> >
> > http://www.snafu.de/~stk
> >
> > Ja MacSOUP er det eneste rigtige, når det bare er nyheder.
>
> Tak skal I ha'. Jeg forsøgte at se mig omkring i ....software.mail+news
> hvor der netop var spurgt om newslæsere. Men de første jeg fik
> undersøgt fandtes tilsyneladende ikke til Mac.
>
> Her var forslagene:
>
> """"News alene:
> """"Gravity: http://members.home.net/gravitypages/
> """"offline, gratis
>
> """"Xnews: http://xnews.3dnews.net/
> """"kun online, gratis
>
> """"Free Agent: http://www.forteinc.com/, gratis
>
>
> """"Både Mail + News:
> """"Agent , http://www.forteinc.com/
> """"offline, koster penge
>
> """"Dog også offline med lidt hjælp fra Hamster, der kan
> """"findes ved en søgning på http://www.google.com""""
>
> Jeg blev foreslået at bruge Outlook Express og så slå
> maildelen fra. Det ville jeg måske helst, hvis der ikke er
> nogen problemer i det.
> Viser MacSOUP indlæg og "tråde" på samme måde som
> Outlook Express gør det?
> --
> herskriverjegjobarenogetforatlinierneikkeskalblivealtforlange
> Venlig hilsen Ninzen

Hej Ninzen

MacSOUP er netop kendt for sin eminente måde at lave tråde på. De minder
vel mest af alt om DSB's oversigt over S-togs nettet i København.

Da MacSOUP ikke laver gnøf i din Mac og ikke installerer mærkelige filer
i systemmappen, så synes jeg at du bør prøve den af. Den fylder vist 1
MB.

Jeg er ret sikker på at du aldrig vil bruge andet, når du først kommer
igang med suppen.

Hvis du vil hente billeder via news groups er jeg nok ikke den rette at
spørge, da jeg sjældent gør det, men når jeg forvilder mig ind i
dk.binaer.erotik, så bruger jeg bare Outlook et eller andet.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-12-01 21:47

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Hvis du vil hente billeder via news groups er jeg nok ikke den rette at
> spørge, da jeg sjældent gør det, men når jeg forvilder mig ind i
> dk.binaer.erotik, så bruger jeg bare Outlook et eller andet.

til at browse binare grupper med billeder er diiva god

<http://www.diiva.com/>

MacSOUP er rent faktisk pga af hastighden også rigtig god til at hente
binare artikler, herunder også vedhæftninger der er segemnteret.

Man kan selvfølgelig ikke se vedhæftningerne i macSOUP, men hvis man
gemmer en eller flere artikler (indeholdende vedhæftninger) som som
text, og dropper text filen på Stuffitexpander, sørger Stuffitexpander
for at afkode vedhæftningerne korekt og samle eventuelle segmentrede
vedhæfninger

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Jesper Haaber Gyllin~ (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 10-12-01 21:48

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Hvis du vil hente billeder via news groups er jeg nok ikke den rette at
> > spørge, da jeg sjældent gør det, men når jeg forvilder mig ind i
> > dk.binaer.erotik, så bruger jeg bare Outlook et eller andet.
>
> til at browse binare grupper med billeder er diiva god
>
> <http://www.diiva.com/>
>
> MacSOUP er rent faktisk pga af hastighden også rigtig god til at hente
> binare artikler, herunder også vedhæftninger der er segemnteret.
>
> Man kan selvfølgelig ikke se vedhæftningerne i macSOUP, men hvis man
> gemmer en eller flere artikler (indeholdende vedhæftninger) som som
> text, og dropper text filen på Stuffitexpander, sørger Stuffitexpander
> for at afkode vedhæftningerne korekt og samle eventuelle segmentrede
> vedhæfninger

Så der er hurtige nøgen damer ??

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-12-01 22:31

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> > MacSOUP er rent faktisk pga af hastighden også rigtig god til at hente
> > binare artikler, herunder også vedhæftninger der er segemnteret.
> >
> > Man kan selvfølgelig ikke se vedhæftningerne i macSOUP, men hvis man
> > gemmer en eller flere artikler (indeholdende vedhæftninger) som som
> > text, og dropper text filen på Stuffitexpander, sørger Stuffitexpander
> > for at afkode vedhæftningerne korekt og samle eventuelle segmentrede
> > vedhæfninger
>
> Så der er hurtige nøgen damer ??

?? ikke i suppen - film og lyde kommer derimod hurtigst ned fra usenet
med en kombinationen af suppe og stuffit.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Jesper (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 10-12-01 22:49

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > > MacSOUP er rent faktisk pga af hastighden også rigtig god til at hente
> > > binare artikler, herunder også vedhæftninger der er segemnteret.
> > >
> > > Man kan selvfølgelig ikke se vedhæftningerne i macSOUP, men hvis man
> > > gemmer en eller flere artikler (indeholdende vedhæftninger) som som
> > > text, og dropper text filen på Stuffitexpander, sørger Stuffitexpander
> > > for at afkode vedhæftningerne korekt og samle eventuelle segmentrede
> > > vedhæfninger
> >
> > Så der er hurtige nøgen damer ??
>
> ?? ikke i suppen - film og lyde kommer derimod hurtigst ned fra usenet
> med en kombinationen af suppe og stuffit.

Jeg foretrækker YA-Newswatcher 5 til den slags.
--
Jesper.

Ninzen (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 10-12-01 23:05


"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev

> MacSOUP er netop kendt for sin eminente måde at lave tråde på. De minder
> vel mest af alt om DSB's oversigt over S-togs nettet i København.

At de er eminente lyder jo godt. Det med S-togs nettet - der mangler jo tit nogle linjer på tværs - men det vil jeg jo helst være
fri for på en nyhedslæser - så OK.

> Jeg er ret sikker på at du aldrig vil bruge andet, når du først kommer
> igang med suppen.

Jamen, så kan jeg jo næsten ikke vente...
>
> Hvis du vil hente billeder via news groups er jeg nok ikke den rette at
> spørge, da jeg sjældent gør det, men når jeg forvilder mig ind i
> dk.binaer.erotik, så bruger jeg bare Outlook et eller andet.

Ja, ok jeg skal kun være TOTAL seriøs.
Der er vist heller ikke så mange mange bare mænd
- eller det er der måske?
--

Venlig hilsen Ninzen


Jesper Haaber Gyllin~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 11-12-01 00:13

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> "Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev
>
> > MacSOUP er netop kendt for sin eminente måde at lave tråde på. De minder
> > vel mest af alt om DSB's oversigt over S-togs nettet i København.
>
> At de er eminente lyder jo godt. Det med S-togs nettet - der mangler jo
> tit nogle linjer på tværs - men det vil jeg jo helst være fri for på en
> nyhedslæser - så OK.
>
> > Jeg er ret sikker på at du aldrig vil bruge andet, når du først kommer
> > igang med suppen.
>
> Jamen, så kan jeg jo næsten ikke vente... > > Hvis du vil hente billeder
> via news groups er jeg nok ikke den rette at > spørge, da jeg sjældent gør
> det, men når jeg forvilder mig ind i > dk.binaer.erotik, så bruger jeg
> bare Outlook et eller andet.
>
> Ja, ok jeg skal kun være TOTAL seriøs. Der er vist heller ikke så
> mange mange bare mænd - eller det er der måske? --
>
> Venlig hilsen Ninzen

Nu er jeg lidt forvirret. Hvis du er til mænd er der kun 2
muligheder....... Sæt lige et køn på Ninzen. )

-- Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-12-01 21:38

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Tak skal I ha'. Jeg forsøgte at se mig omkring i ....software.mail+news
> hvor der netop var spurgt om newslæsere. Men de første jeg fik
> undersøgt fandtes tilsyneladende ikke til Mac.

en anden gang bør du bruge <http:://www.versiontracker.com> til at finde
mac software.

De mest almindelige news klienter til mac er NewsWatcher,
YA-NewsWatcher, MT-NewsWatcher, Thoth, Hogwasher, MacSOUP - de første
fire ligner hinanden, er online readere og deler kodebase.

> Her var forslagene:
>
> """"News alene:
> """"Gravity: http://members.home.net/gravitypages/
> """"offline, gratis

windows program

> """"Xnews: http://xnews.3dnews.net/
> """"kun online, gratis
>
> """"Free Agent: http://www.forteinc.com/, gratis

windows program


> """"Både Mail + News:
> """"Agent , http://www.forteinc.com/
> """"offline, koster penge

windows program

> """"Dog også offline med lidt hjælp fra Hamster, der kan
> """"findes ved en søgning på http://www.google.com""""

> Jeg blev foreslået at bruge Outlook Express og så slå
> maildelen fra. Det ville jeg måske helst, hvis der ikke er
> nogen problemer i det.

trådningen er dårlig, OE til mac er kun en nødløsning til news.

> Viser MacSOUP indlæg og "tråde" på samme måde som
> Outlook Express gør det?

nej meget bedre, det er netop en af de ting OE er mildt sagt elendig
til, og MacSOUP er suvereæn til. Se her

<http://homepage.mac.com/reippuert/macsoup.jpg>

MacSOUP er desuden en offline reader - som downloader _meget_ hurtigt
selv på et 28k modem. Prøv den i en periode og se om du kan li' den -
hvis du kan, betal dit shareware fee på 20$.
Jeg vil dog advare dig, MacSOUP er _stærkt_ vane danende og kendt for at
forhindre mac brugere i at skifte til windows og linux

se bruger anmeldelserne her:
<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=2668&showRatings=&db=mac
>


> --

prøv at ændre din signatuadskillelse fra "--" til "-- "

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Ninzen (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 10-12-01 23:09


"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev

> MacSOUP er desuden en offline reader - som downloader _meget_ hurtigt
> selv på et 28k modem. Prøv den i en periode og se om du kan li' den -
> hvis du kan, betal dit shareware fee på 20$.
> Jeg vil dog advare dig, MacSOUP er _stærkt_ vane danende og kendt for at
> forhindre mac brugere i at skifte til windows og linux

Nu plejer jeg jo at sidde på PC-privat, og vil nødig miste
"jordforbindelsen" helt.

Bare finde det bedste værktøj til min Mac.

> se bruger anmeldelserne her:
> <http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=2668&showRatings=&db=mac

Det vil jeg så gøre.

> prøv at ændre din signatuadskillelse fra "--" til "-- "

- Ikke forstået
--

Venlig hilsen Ninzen




Jesper (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 10-12-01 23:16

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

>
> > prøv at ændre din signatuadskillelse fra "--" til "-- "
>
> - Ikke forstået

En korrekt signaturadskillelse betstår af "-- " (minus minus mellemrum)m
det er den signaturadskillelse som får diverse newsreadere og
mailklienter til at sortere signaturen fra når man laver followup med
citat.
--
Jesper.

Ninzen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 11-12-01 19:50


"Jesper" <triton@titancity.com> skrev

> > > prøv at ændre din signatuadskillelse fra "--" til "-- "
> >
> > - Ikke forstået
>
> En korrekt signaturadskillelse betstår af "-- " (minus minus mellemrum)m
> det er den signaturadskillelse som får diverse newsreadere og
> mailklienter til at sortere signaturen fra når man laver followup med
> citat.

OK takker - det var jeg ikke klar over. Det er den nu heller
ikke i min standard, (eller er den?) jeg må have hakket i den manuelt?
Det sker fordi den faktisk ser sådan her ud:
--
herskriverjegjobarenogetforatlinierneikkeskalblivealtforlange
Venlig hilsen Nina


Morten Reippuert Knu~ (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-12-01 23:55

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Nu plejer jeg jo at sidde på PC-privat, og vil nødig miste
> "jordforbindelsen" helt.
>
> Bare finde det bedste værktøj til min Mac.

belive me, det er det bedste værktøj til usenet _uanset_ platform.

Jeg kender kun til ét andet program der kan præsentere en tråd lige så
godt og det kører også kun på mac'en. Det undrer mig at der ikke er
flere, der har taget ideen op.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Jesper Haaber Gyllin~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 11-12-01 00:16

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
> > Nu plejer jeg jo at sidde på PC-privat, og vil nødig miste
> > "jordforbindelsen" helt.
> >
> > Bare finde det bedste værktøj til min Mac.
>
> belive me, det er det bedste værktøj til usenet _uanset_ platform.
>
> Jeg kender kun til ét andet program der kan præsentere en tråd lige så
> godt og det kører også kun på mac'en. Det undrer mig at der ikke er
> flere, der har taget ideen op.

Jep. Vores PC supporter var tæt på at anskaffe en brugt gammel Mac blot
for at kunne læse NG............. Kæben hamrede ned i mit keyboard, da
jeg viste ham MacSOUP.

Alle seriøse PC folk indrømmer at MacSOUP ist der König.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 11-12-01 00:47

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Alle seriøse PC folk indrømmer at MacSOUP ist der König.

jep, hver gang jeg har overvejet at smide mac'en ad h....... til, har
truslen om mangel på en newsreader med gennemskuelig trådning holdt mig
tilbage.

MacSOUP er simpelt hen _min_ killer-app

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Ninzen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 11-12-01 09:21

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote


> jep, hver gang jeg har overvejet at smide mac'en ad h....... til, har
> truslen om mangel på en newsreader med gennemskuelig trådning holdt mig
> tilbage.

Jeg spotter som regel i comp.publish.prepress.
Prøv lige at dyrke den her: PC vs. Mac?

http://groups.google.com/groups?hl=da&threadm=B83AB095.1B165%25the*removethis*junk%40bellsouth.net&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26safe%3Doff%26group%3Dcomp.publish.prepress

- Hvis man da overhovedet kan gå ind på sådan et link...

> MacSOUP er simpelt hen _min_ killer-app

Med en sådan begejstring, vil jeg jo ikke snyde mig selv
fra at prøve det af.

Venlig hilsen Nina

Morten Reippuert Knu~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 11-12-01 10:17

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> - Hvis man da overhovedet kan gå ind på sådan et link...

det kan man godt med klip og klister - hvis du havde sat et par klammer
< > omkring kunne jeg endda bare klikke på det

> > MacSOUP er simpelt hen _min_ killer-app
>
> Med en sådan begejstring, vil jeg jo ikke snyde mig selv
> fra at prøve det af.

er det nu man skal citere den gamle always reklame?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Ninzen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 11-12-01 19:45


"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev

> > > MacSOUP er simpelt hen _min_ killer-app
> >
> > Med en sådan begejstring, vil jeg jo ikke snyde mig selv
> > fra at prøve det af.
>
> er det nu man skal citere den gamle always reklame?

;) Jeg hentede MacSoup og prøvede at komme igang, men jeg
bliver nok nødt til at "få lov" af den systemansvarlige kan jeg se.

Skal man anvende POP protokol, kan man ikke bare anvende
NNTP protokol når man kun vil bruge den til News?
Nå, under alle omstændigheder bliver jeg nok nødt til at "få lov",
jeg prøvede at sætte min Notes R5 op til at modtage News,
det fik jeg ikke lov til (Not authorized). Nu er Mac og Notes
også en rigtig dårlig kombination ifølge mine erfaringer.
--

Venlig hilsen Ninzen


Jesper Haaber Gyllin~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 11-12-01 20:05

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> "Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev
>
> > > > MacSOUP er simpelt hen _min_ killer-app
> > >
> > > Med en sådan begejstring, vil jeg jo ikke snyde mig selv
> > > fra at prøve det af.
> >
> > er det nu man skal citere den gamle always reklame?
>
> ;) Jeg hentede MacSoup og prøvede at komme igang, men jeg
> bliver nok nødt til at "få lov" af den systemansvarlige kan jeg se.
>
> Skal man anvende POP protokol, kan man ikke bare anvende
> NNTP protokol når man kun vil bruge den til News?
> Nå, under alle omstændigheder bliver jeg nok nødt til at "få lov",
> jeg prøvede at sætte min Notes R5 op til at modtage News,
> det fik jeg ikke lov til (Not authorized). Nu er Mac og Notes
> også en rigtig dårlig kombination ifølge mine erfaringer.
> --
>
> Venlig hilsen Ninzen

Hvis du sidder bag en firewall, så kan det godt give gnøf. Er det på
jobbet du skal bruge den ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Ninzen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 11-12-01 21:52


"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev

> Hvis du sidder bag en firewall, så kan det godt give gnøf. Er det på
> jobbet du skal bruge den ?

Ja, jeg får faktisk en G4 Powerbook stillet til rådighed, som
så skal fungere som min bærbare harddisk.
Privat har jeg kun haft PC, og jeg har ikke været vant til at
måtte "pille" ved mine arbejdsmaccer, så det er jeg altså ikke
vant til.
Ja, jeg sidder bag firewall og jeg skal komme efter dig, og
det er jo fint nok. Jeg fik at vide, at jeg ikke måtte bruge POP-
protokoller, jeg troede det var af sikkerhedsgrunde, men det
kan det da ikke være vel?
Nå jeg må vel enten have den systemansvarliges hjælp, eller
fortsætte med News på PC'en. Det er ... også en værre tidsrøver,
men til gengæld en herlig inspiration og hjælp i nød - ikk'
--

Venlig hilsen Ninzen


Morten Reippuert Knu~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 11-12-01 22:24

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Ja, jeg sidder bag firewall og jeg skal komme efter dig, og
> det er jo fint nok. Jeg fik at vide, at jeg ikke måtte bruge POP-
> protokoller, jeg troede det var af sikkerhedsgrunde, men det
> kan det da ikke være vel?

du skal slet ikke bruge pop for at poste/hente news med MacSOUP.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Ninzen (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 11-12-01 23:08


"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev

> du skal slet ikke bruge pop for at poste/hente news med MacSOUP.

Hmmmm - jeg kunne ikke få det til at fungere, så jeg kiggede
i manualen - det kan selvfølgeligt altid være farligt.

Klippet fra manual-pdf'en:

"Before you run MacSOUP you must install and set up
Internet Config.

[Klip]

Citat:
If you connect via TCP, you must also fill in the following fields:
Email Account This is your POP account. It has to be entered in
the form user@host.domain, where user is your POP login name,
and host.domain is the POP server address. For most people this
setting will be the same as your email address (but it needn't necessarily).
Citat slut.

Og så er der vel det som Jesper skriver at der kan gå ged i
det bag en firewall?
--

Venlig hilsen Ninzen



Morten Reippuert Knu~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 11-12-01 23:24

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Klippet fra manual-pdf'en:
>
> "Before you run MacSOUP you must install and set up
> Internet Config.
>
> [Klip]
>
> Citat:
> If you connect via TCP, you must also fill in the following fields:
> Email Account This is your POP account. It has to be entered in
> the form user@host.domain, where user is your POP login name,
> and host.domain is the POP server address. For most people this
> setting will be the same as your email address (but it needn't necessarily).
> Citat slut.

du kan angive en vilkårlig pop server (selv en fiktiv) - den bruges
_kun_ hvis du modtager email med macsoup, ligesom smtp'en _kun_ bruges
hvis du sender email fra macsoup.

> Og så er der vel det som Jesper skriver at der kan gå ged i
> det bag en firewall?

det kan der - det kræver selvfølgelig at du har nttp adgang gennem
firewall'en, spørg din systemadministrator, hvis ikke det virker out of
the box.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Jesper Haaber Gyllin~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 11-12-01 23:44

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> "Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev
>
> > du skal slet ikke bruge pop for at poste/hente news med MacSOUP.
>
> Hmmmm - jeg kunne ikke få det til at fungere, så jeg kiggede
> i manualen - det kan selvfølgeligt altid være farligt.
>
> Klippet fra manual-pdf'en:
>
> "Before you run MacSOUP you must install and set up
> Internet Config.
>
> [Klip]
>
> Citat:
> If you connect via TCP, you must also fill in the following fields:
> Email Account This is your POP account. It has to be entered in
> the form user@host.domain, where user is your POP login name,
> and host.domain is the POP server address. For most people this
> setting will be the same as your email address (but it needn't necessarily).
> Citat slut.
>
> Og så er der vel det som Jesper skriver at der kan gå ged i
> det bag en firewall?
> --
>
> Venlig hilsen Ninzen

Hvis du ringer til mig i morgen, så får du et lynkursus i MacSOUP via
telefonen. 39 404 404 ikker før efter 9.00

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 11-12-01 23:57

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Hvis du ringer til mig i morgen, så får du et lynkursus i MacSOUP via
> telefonen. 39 404 404 ikker før efter 9.00

må vi andre ringe kloken 5:30 ?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Jesper Haaber Gyllin~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 12-12-01 10:51

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Hvis du ringer til mig i morgen, så får du et lynkursus i MacSOUP via
> > telefonen. 39 404 404 ikker før efter 9.00
>
> må vi andre ringe kloken 5:30 ?

)

Det minder mig om en ret sjov historie. En ung ambitiøs forsikringsagent
ringer midt i den bedste tv sendetid til en nydelig ældre herre i
Rungsted og forsøger at sælge ham diverse forsikringer. Den ældre mand
er irriteret over at være blevet forstyrret mit i primetime tv, så han
siger han gerne vil tænke over tilbuddet. Han får så forsikringsagentens
telefonnummer og siger så at han vil vende tilbage når han har tænkt
over tilbuddene.

Kl. 04.00 om natten ringer den ældre nydelige herre så og takker
nej.............

)
--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 12-12-01 11:00

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Det minder mig om en ret sjov historie. En ung ambitiøs forsikringsagent
> ringer midt i den bedste tv sendetid til en nydelig ældre herre i
> Rungsted og forsøger at sælge ham diverse forsikringer. Den ældre mand
> er irriteret over at være blevet forstyrret mit i primetime tv, så han
> siger han gerne vil tænke over tilbuddet. Han får så forsikringsagentens
> telefonnummer og siger så at han vil vende tilbage når han har tænkt
> over tilbuddene.
>
> Kl. 04.00 om natten ringer den ældre nydelige herre så og takker
> nej.............
>
> )

dejligt ... betyder det så at vi skal ringe klokkrn 4:00 ? Det kan
ikke tage mange minutter at konstruere et Applescript der afvikles af
cron hver dag klokken 4:00

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Michael Tysk-Anderse~ (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 12-12-01 17:11

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> dejligt ... betyder det så at vi skal ringe klokkrn 4:00 ? Det kan
> ikke tage mange minutter at konstruere et Applescript der afvikles af
> cron hver dag klokken 4:00

Nu er jeg ikke den store UNIX nørd men kunne flg. i princippet ikke
bruges i et cron job?:

printf "ATDT 39 404 404\n" > /dev/tty.modem

--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Ninzen (12-12-2001)
Kommentar
Fra : Ninzen


Dato : 12-12-01 21:29


"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev

> Hvis du ringer til mig i morgen, så får du et lynkursus i MacSOUP via
> telefonen. 39 404 404 ikker før efter 9.00

Ja, det var jo en support der er svær at hamle op med
Tak for hjælpen. Jeg har ikke haft megen tid til at kigge på
det i dag, men jeg fik kun lov at sende nye indlæg ikke til
at svare (medmindre jeg har sendt flere af sted til dig personligt
- undskyld hvis...).
--

Venlig hilsen Ninzen


Nina Storm (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Nina Storm


Dato : 13-12-01 10:43

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Hvis du ringer til mig i morgen, så får du et lynkursus i MacSOUP via
> telefonen. 39 404 404 ikker før efter 9.00

En support der er svær at hamle op med! Tusind tak!

Jeg er ved at sætte min Powerbook op, og har lidt problemer.
Kan kun få lov at sende nyt, ikke svare. - Men jeg skal nok finde
ud af det!

--
Venlig hilsen Nina

Jesper Haaber Gyllin~ (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 13-12-01 12:13

Nina Storm <storm@kogp.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Hvis du ringer til mig i morgen, så får du et lynkursus i MacSOUP via
> > telefonen. 39 404 404 ikker før efter 9.00
>
> En support der er svær at hamle op med! Tusind tak!
>
> Jeg er ved at sætte min Powerbook op, og har lidt problemer.
> Kan kun få lov at sende nyt, ikke svare. - Men jeg skal nok finde
> ud af det!

Du har da fået postet korrekt. Du skal bare sige til, så tager vi lige
de sidste detaljer på telefonen ellers kan du godt bruge mange unødige
timer på at finde ud af de små detajler.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (13-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 13-12-01 12:20

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Du har da fået postet korrekt. Du skal bare sige til, så tager vi lige
> de sidste detaljer på telefonen ellers kan du godt bruge mange unødige
> timer på at finde ud af de små detajler.

Bør Stefan Haller ikke snart hoste op med et "salesmanfee" til en del
brugere i denne gruppe ?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Morten Reippuert Knu~ (11-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 11-12-01 20:17

Ninzen <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Skal man anvende POP protokol, kan man ikke bare anvende
> NNTP protokol når man kun vil bruge den til News?

jo - du behøver ikke bruge POP

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Ulrich Oswald (10-12-2001)
Kommentar
Fra : Ulrich Oswald


Dato : 10-12-01 22:14

On Mon, 10 Dec 2001 20:21:32 +0100, Ninzen wrote:

> Viser MacSOUP indlæg og "tråde" på samme måde som Outlook Express gør det?

Ja, den viser trådene grafisk - jeg aner ikke hvordan det er i Bill$hit
Express.

/Ulrich


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste