Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Gratis VISA/DAN-kort, hvor?
Fra : mbr

Dato : 09-12-01 12:40

Jeg har forgæves forsøgt at finde banker med gratis VISA/DAN-kort.

SEB årsgebyr 150 kr
NextBank årsgebyr 150 kr far den 1.11.2001!
Basisbank godt nok gratis, men et årsgebyr på 200 kroner for at være kunde,
så er det ligemeget!
SkandiaBanken årsgebyr 150 kr
Alm. Brand årsgebyr 50 kr (trodsalt kun en 50er) Men man skal have 25.000
kroner stående på kontoen
Amagerbanken årsgebyr 150 kr
BG bank har gratis VISA-kort, men man skal betale 600 kroner om året for at
være plus-kunde

Er der nogen der har nogle forslag?

Mette S

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-12-01 18:25

mbr wrote:

> Alm. Brand årsgebyr 50 kr (trodsalt kun en 50er) Men man skal have 25.000
> kroner stående på kontoen

- Og hvis man har 25.000 kr stående, kan det bedre betale sig at sætte dem i
Skandiabanken til en bedre rente og betale 150 kr/år for VISA-kortet.

> Er der nogen der har nogle forslag?

Jeg tror ikke du finder "gratis" VISA-kort uden en eller anden form for
binding eller gebyr, men måske er det værd at overveje, at Skandia-banken ikke
opkræver ekstra gebyr for kontanthævning på VISA-kortet i udlandet - det koster
30 kr pr. hævning i alle de andre banker, jeg kender til.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Henrik A

Dato : 09-12-01 21:09

Hvis du er Kernekunde i Nykredit, kan du få gratis Visa/Dankort til din
kernekonto i Nykredit Bank, såfremt du har lønindgang på din konto.

Mvh
Henrik

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 10-12-01 02:03

> Er der nogen der har nogle forslag?

Hvis du er studerende, så er det gratis hos forstædernes bank.

Venligst
Lars

Fra : Dj Koch

Dato : 10-12-01 07:58

Det er også gratis som studerende i SEB...... i 2 år tror jeg nok

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 10-12-01 15:35

mbr> Jeg har forgæves forsøgt at finde banker med gratis VISA/DAN-kort.
mbr> SEB årsgebyr 150 kr
mbr> NextBank årsgebyr 150 kr far den 1.11.2001!
mbr> Basisbank godt nok gratis, men et årsgebyr på 200 kroner for at være kunde,
mbr> så er det ligemeget!
mbr> SkandiaBanken årsgebyr 150 kr

Til gengæld er det gebyrfrit at bruge sit VISA kort til hæve udenlandske
kontanter. Det var en af grundene til at jeg skiftede til Skandiabanken og det
har sparet mig for 330 kr siden jeg skiftede i Juli 2001.

mbr> Alm. Brand årsgebyr 50 kr (trodsalt kun en 50er) Men man skal have 25.000
mbr> kroner stående på kontoen
mbr> Amagerbanken årsgebyr 150 kr
mbr> BG bank har gratis VISA-kort, men man skal betale 600 kroner om året for at
mbr> være plus-kunde

mbr> Er der nogen der har nogle forslag?

mbr> Mette S

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : H. Olesen

Dato : 12-12-01 13:29

On Sun, 9 Dec 2001 12:39:40 +0100, "mbr" <mettes@mienert.dk> wrote:

>Jeg har forgæves forsøgt at finde banker med gratis VISA/DAN-kort.

>Er der nogen der har nogle forslag?

Jeg husker, at jeg på et tidspunkt så noget i Ide-nyt (Kai Dige Bach)

Jeg husker ikke detaljerne, kun at jeg konkluderede at det ville være
meget billigere gebyrmæsigt for mig at få et kort derigennem fremfor
det Mastercard jeg havde og betalte årligt gebyr til Danske Bank for.

Jeg fik mig aldrig taget sammen til at bestille et, men har dog nu
lige fundet http://www.idekort.dk/

Der står stort set ingenting på siden udover at man kan ringe på
70152060 og høre nærmere om kortet.

Selvom de kalder det et Idé-kort, så mener jeg at det er kombineret
med enten et Mastercard eller et Visakort.

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : Ole :-\)

Dato : 19-12-01 19:27

> [...]
>
> Selvom de kalder det et Idé-kort, så mener jeg at det er kombineret
> med enten et Mastercard eller et Visakort.

Det var et MasterCard det var kombineret med, og selvskabet er lukket.

Ole

Fra : mbr

Dato : 18-12-01 21:24

Jeg fik et link tilsendt af en god venindes kæreste:
http://www.midtfjord.dk/
Jeg vil kontakte dem straks i morgen.

mbr

Fra : Carl Munk

Dato : 28-12-01 23:26

"mbr mienert.dk>" <mettes@<nospam> skrev i en meddelelse
> Jeg fik et link tilsendt af en god venindes kæreste:
> http://www.midtfjord.dk/
> Jeg vil kontakte dem straks i morgen.
Til gengæld fandt jeg ikke noget om deres rentepolitik "hvad giver de i
rente ?"

Deres valuta kan købes billigere i www.x-change.dk når du er favorit-kunde
og har specielt kort