? finally ?
Fra : Martin

Dato : 08-12-01 21:03

Jeg er igang med datamatiker uddannelsen, og sidder og udforsker Java for de
muligheder jeg er introduceret til. Vi har på et tidspunkt fået udleveret
noget kode til at læse en fil, hvor læsningen er i en try-catch ting, og
lige efter kommer der en finally med en try-catch.
Hvad er den "finally" og hvor kan jeg finde noget læsestof om try-catch og
finally, da jeg ikke kan finde de i java-doc.

På forhånd Tak
//Martin

try
{
}catch (IOException e)
{
}finally
{
   try
   {
   }catch (IOException e)
   {
   }
}

Fra : Morten K. Christians~

Dato : 08-12-01 22:00

"Martin" <not@shown.here> wrote in message
> [...]
> Hvad er den "finally" og hvor kan jeg finde noget læsestof om try-catch og
> finally, da jeg ikke kan finde de i java-doc.

Hejsa,

Prøv at kigge på Java Tutorial
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/essential/exceptions/try.html

Denne side og de tre næste handler om try, catch, finally og hvordan de
spiller sammen.

Mvh
Morten

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 09-12-01 11:01

> [...]
> Hvad er den "finally" og hvor kan jeg finde noget læsestof om
> try-catch og finally, da jeg ikke kan finde de i java-doc.

Hej Martin

Du kan kun bruge java-doc til at læse om API. Mens du ved et
keyword, såsom finally skal bruge "Java Language Specification"
I kapitel 11 i JLS, der omhandler "Exceptions" finder du nok, hvad
du søger.
http://java.sun.com/docs/books/jls/second_edition/html/exceptions.doc.
html

Dog er JLS svær at læse hvis man ikke kender en del til Java eller
programmering generelt, men senere kan du ikke undvære den.
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen