Tælle antal af ip´er som ligger i en mysql~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 08-12-01 20:39

Jeg har lavet et script som lægger folks ip adresser ind i min mysql
database for at forhindre at man kan stemme flere gange inden for samme dag
på min topliste.
Men jeg vil så gerne have at den kan tælle og vise hvor mange ip adresser
som ligger der - som vel og mærket er oprettet samme dag.

Hvordan kan det laves?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 08-12-01 21:10

Hej Morten

Har du forsøgt selv ?

Jeg kan give dig nogle hints - og prøv så selv ud fra disse !
Du kan højst du lære af det, og næppe miste synet ! :)

1. http://www.php.net er din ven - ligesom google!
2. se på mysql_num_rows()

Dette er faktisk det eneste der skal bruges ud, over data hentet
fra din database.

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 08-12-01 21:34

Hvad med:

SELECT count(ip) WHERE date='YYYY-MM-DD'

mvh
Karl Peder

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 09-12-01 00:19

"Ronni / The real one " <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> 2. se på mysql_num_rows()
>
> Dette er faktisk det eneste der skal bruges ud, over data hentet

Det var lige hvad jeg skulle bruge. Ja, jeg har også selv forsøg. Men den
vise af en eller anden grund bare den første ip adresse som havde den dato.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 09-12-01 00:46

> Det var lige hvad jeg skulle bruge. Ja, jeg har også selv forsøg. Men den
> vise af en eller anden grund bare den første ip adresse som havde den
dato.

Så er det nok fordi du ikke har hentet dem alle, eller at der kun har været
én!

$res = mysql_query("SELECT ip FROM tabel WHERE date = 'YYYY-MM-DD'");
$nr = mysql_num_rows($res);
echo $nr;

Det skulle give dig antallet af ip'er den givne dato.

En anden gang så prøv at poste noget af det kode du har lavet, og hvilke
fejl du får,
så man evt kan rette / bygge videre på det, og se at du rent faktisk har
prøvet selv, for som de fleste nok antager ud fra dine poster, så er det
lidt "Jeg skal bruge kode - giv mig det!" - uden at du forsøger selv!

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 09-12-01 11:05

"Ronni / The real one " <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> $res = mysql_query("SELECT ip FROM tabel WHERE date = 'YYYY-MM-DD'");
> $nr = mysql_num_rows($res);
> echo $nr;

Jeg har selv lavet:

$smsdato = date ("Ymd");
$opretterforbindelsetildenrigtigetabel = mysql_query("SELECT * FROM
smssystem WHERE smsdate='smsdato'", $db);
$visdetantalbesoegidag =
mysql_num_rows($opretterforbindelsetildenrigtigetabel);
echo $visdetaltalbesoegidag;

Men den tager bare fra alle datoerne. Hvorfor?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 09-12-01 14:27

> [...]
> smssystem WHERE smsdate='smsdato'", $db);
> $visdetantalbesoegidag =
> mysql_num_rows($opretterforbindelsetildenrigtigetabel);

Der er en fejl i din kode!

smsdate='$smsdato' - du mangler $

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 09-12-01 17:51

> En anden gang så prøv at poste noget af det kode du har lavet, og hvilke
> fejl du får,

IMHO er det en endnu bedre idé FØRST (kort!) at beskrive ideen i det man
prøver, og DEREFTER bringe koden. Det gør det meget nemmere at
forstå/fejlfinde andre folks kode, især at finde ud af hvor koden ikke gør
det folk tror den gør.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 09-12-01 18:43

> [...]
> prøver, og DEREFTER bringe koden. Det gør det meget nemmere at
> forstå/fejlfinde andre folks kode, især at finde ud af hvor koden ikke gør

Jo men det er jo også det han gør nu!
Skriver at han har en ide, og at han ikke kan få det til at virke, eller
blot ikke ved hvordan han gør!
Jeg opfordre ham bare til også at medsende kode, så man kan se at han har
prøvet selv, og så hjælpe ham med hans egen kode, i stedet for andre blot
skal give ham den.

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 10-12-01 14:13

> Jo men det er jo også det han gør nu!

OK, jeg mente i samme mail ;)
Derudover mente jeg generelt, ikke kun mht. det konkrete spørgsmål.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk