Blokeret adgang til vedhæftede filer. Outl~
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 08-12-01 14:27

Hejsa.

Hvis jeg modtager en vedhæftet exe-fil eller lign. med min Outlook XP,
så kan jeg ikke få adgang til den. Det er såmen også meget godt, men
hvis det er en fil jeg ved hvor kommer fra vil det være godt at kunne
gemme den - hvor dan gør jeg det ?

Fra hjælpen:
Vedhæftede filtyper, der blokeres af Outlook
Der findes to sikkerhedsniveauer i forbindelse med vedhæftede filer.
Adgang til niveau 1-filer er blokeret og kan ikke ændres. Hvis du
modtager en vedhæftet fil med en niveau 2-filtype, vil du blive bedt
om at gemme filen på harddisken. Hvis du bruger Microsoft
Exchange-serveren, kan administratoren tilføje og fjerne filtyper
inden for begge niveauer af e-mail-sikkerhed. Hvis en filtype tilføjes
på begge niveauer, behandles den som en niveau 1-filtype.

Vil det sige det er helt umuligt at få adgang til exe-filen?

Mvh
Jesper

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-12-01 15:08

On Sat, 08 Dec 2001 14:26:30 +0100, Jesper L Hansen <lismoes@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>så kan jeg ikke få adgang til den. Det er såmen også meget godt, men
>hvis det er en fil jeg ved hvor kommer fra vil det være godt at kunne

Jeg ved ikke noget om Outlook, men vil bare sige, at selvom det er en
fil der kommer fra din bedste ven, så stol ikke på at det er sikkert at
køre programmet, virus programmer har det med at sende sig selv til dem
der står i ens adresseliste i mailprogrammet, så dvs. at der er støre
risiko for at du modtager en virus fra din bedste ven, end fra en
frammede du ikke kender.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,

Fra : Erik G Christensen

Dato : 09-12-01 16:14

Jesper L Hansen wrote:

> [...]
> så kan jeg ikke få adgang til den. Det er såmen også meget godt, men
> hvis det er en fil jeg ved hvor kommer fra vil det være godt at kunne

Aftal med din ven, at han omdøber filen til fx *.ok før han sender.
Så omdøber du til *.exe, når den er modtaget.

Og I undgår vildfarne vira, der netop højst sansynligt kommer fra din
bedste vens mailbox.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 09-12-01 21:59

Det er nok det bedste
Tak for svarene

Mvh
Jesper

Fra : Lars

Dato : 10-12-01 21:13

> Hvis jeg modtager en vedhæftet exe-fil eller lign. med min Outlook XP,
> så kan jeg ikke få adgang til den. Det er såmen også meget godt

Sjovt jeg sidder med nøjagtig samme problem nu og det er sgu for tyndt hvis
man ikke selv kan definere de ting man vil modtage.

En ting er at sidde på arbejde hvor andre tager beslutninger om slige ting,
men herhjemme privat er det fandme ikke Microsoft der skal bestemme.

Men det kan åbenbart ikke ændres, så man kan se sine ting uden at der
repostes med navneændring?

hilsen Lars

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 10-12-01 21:47

On Mon, 10 Dec 2001 21:12:48 +0100, "Lars" <hult@image.dk> wrote:

> [...]
>
>En ting er at sidde på arbejde hvor andre tager beslutninger om slige ting,
>men herhjemme privat er det fandme ikke Microsoft der skal bestemme.

Det var fint nok hvis der bare kom en advarsel om at der nu er ved at
blive hentet en mulig virus befængt fil, men at det ikke kan omgås er
noget l*rt !!

Mvh
Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-01 22:06

Mon, 10 Dec 2001 21:47:15 +0100, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mailme.dk>:

>Det var fint nok hvis der bare kom en advarsel om at der nu er ved at
>blive hentet en mulig virus befængt fil, men at det ikke kan omgås er
>noget l*rt !

Jo, det kan omgås og løsningen har været bragt tidl., men jeg kan
ikke finde den og har ikke gemt den, da det er ikke er aktuelt
for mig.

Men man skal rette et eller andet i regedit.
Prøv evt. at søg på det på MS hjemmeside.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Lars

Dato : 10-12-01 23:01

> Jo, det kan omgås og løsningen har været bragt tidl., men jeg kan
> ikke finde den og har ikke gemt den, da det er ikke er aktuelt

Jeg fandt løsningen hos microsoft.dk her er et link

http://www.microsoft.com/Danmark/Support/xmlkb/DA290/4/97.ASP?LN=DA&SD=gn&FR
=0

Hvis det ikke virker så følger den del af teksten der skal bruges. Jeg har
prøvet og det fungerer fint.

hilsen Lars

Sådan tilpasses sikkerheden i forbindelse med vedhæftede filer
Du kan ændre sikkerheden i forbindelse med vedhæftede filer i Outlook 2002,
hvis du bruger Outlook i et af disse tilfælde:
a.. Outlook kører ikke i et Exchange Server-miljø.

b.. I et Exchange Server-miljø, hvor administratoren ikke har konfigureret
sikkerhedindstillingerne i Outlook til at forhindre ændringer af sikkerheden
i forbindelse med vedhæftede filer.

I disse tilfælde skal du ændre sikkerhedsindstillingerne ved at ændre
registreringsdatabasen. Sådan ændrer du registreringsdatabasen.

ADVARSEL: Hvis du bruger Registreringseditor forkert, kan der opstå
alvorlige problemer, der bevirker, at du skal geninstallere
operativsystemet. Microsoft kan ikke garantere, at problemer, der skyldes
forkert brug af Registreringseditor, kan løses. Brug Registreringseditor er
på egen risiko.

Oplysninger om, hvordan du redigerer registreringsdatabasen, finder du i
Hjælp-emnet "Ændre nøgler og værdier" i Registreringseditor (Regedit.exe)
eller Hjælp-emnerne "Tilføje og slette oplysninger i registreringsdatabasen"
og "Redigere registreringsdata" i Regedt32.exe. Bemærk, at du bør
sikkerhedskopiere registreringsdatabasen, før du redigerer den. Hvis du
kører Windows NT eller Windows 2000, bør du også opdatere
reparationsdisketten.

1.. Luk Outlook 2002.

2.. Klik på knappen Start i Windows, og klik derefter på Kør.

3.. Skriv regedit i feltet Åbn, og klik på OK.

4.. Gå til følgende nøgle i registreringsdatabasen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security
5.. Klik på menuen Rediger, klik på Ny, og klik derefter på Strengværdi.

6.. Angiv følgende navn på den nye værdi:

Level1Remove

7.. Tryk på ENTER.

8.. Højreklik på det nye strengværdinavn, og klik derefter på Omdøb.

9.. Angiv filtypenavnet på den filtype, du vil have adgang til i Outlook
2002 på denne måde:

.exe

Brug følgende format, hvis du vil angive flere filtyper:

.exe;.com

10.. Klik på OK, når du er færdig.

11.. Luk programmet Registreringseditor.

Når du starter Outlook 2002, er de filtyper tilgængelige, der er angivet i
Windows-registreringsdatabasen.

BEMÆRK: Det anbefales, at du kun aktiverer de nødvendige filtyper. Hvis du
kun sjældent modtager en bestemt filtype, anbefales det, at du giver Outlook
2002 midlertidig adgang til den pågældende filtype og derefter går tilbage
til den blokerede tilstand ved at ændre Windows-registreringsdatabasen igen.

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 11-12-01 11:34

On Mon, 10 Dec 2001 23:01:05 +0100, "Lars" <hult@image.dk> wrote:

>Jeg fandt løsningen hos microsoft.dk her er et link
>
>http://www.microsoft.com/Danmark/Support/xmlkb/DA290/4/97.ASP?LN=DA&SD=gn&FR
>=0

Linket virker ikke..

Men det gjorde din forklaring derimod... Det var bare dæjligt...

Så vil jeg bare håbe min antivirus fanger evt. befængte .exe filer i
fremtiden

Mvh
Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-01 11:52

Tue, 11 Dec 2001 11:33:51 +0100, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mailme.dk>:

>Linket virker ikke..

Jo da, men det var jo knækket, men her er det samlet.

Når du ser et knækket link i Agent, som du bruger, denne nemmeste
måde at gøre det klikbart er at lave et svar (som du ikke skal
sende) og så lave »baglæns« linjeskift, så det kommer til at stå
på en linje.

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 11-12-01 11:56

On Tue, 11 Dec 2001 11:52:20 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>måde at gøre det klikbart er at lave et svar (som du ikke skal
>sende) og så lave »baglæns« linjeskift, så det kommer til at stå

Jeg bliver da også klogere og klogere i dag )
Tak for hintet

Hilsen
Jesper

Fra : Bent Nielsen

Dato : 14-12-01 23:34

Lars skrev:

> [...]
> men herhjemme privat er det fandme ikke Microsoft der skal bestemme.
>
> Men det kan åbenbart ikke ændres, så man kan se sine ting uden at der

Jeg bruger Polarbar til alt det med mail som udgangspungt.
Den kan bruges i mange forskellige OS.

Den bruger jeg til at modtage alt mail med. Den har ikke problemmer med
de windows virus.
Den har også noget med news, men den har jeg aldrig brugt tid på, så den
del af den ved jeg ikke en masse om.

www.polarbar.org