ImageCreateFromPNG og TTF tekst oveni.. (v~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-12-01 12:48

Hej...
Jeg sidder med et lille problem... jeg har gennemgået koden flere gange...
(jeg er ret ny i php.. så tilgiv hvis det er komplet af vejen, koden..
men jeg har prøvet at gøre det efter manualen på php.net..
men alt der sker... en blank side..
Please - hvad er det, lige jeg gør forkert..?

koden:

<?php
$im = @ImageCreateFromPNG( "$DOCUMENT_ROOT/images/knap.png");
$sort = ImageColorAllocate($im,0,0,0);
ImageTTFText ($im,10,0,5,15,"$DOCUMENT_ROOT/images/cour.ttf","læs her");
header("Content-type: image/png");
ImagePNG($im);
ImageDestroy($im);
?>

Venlig hilsen
Thomas

--
Intet at tilføje..

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 08-12-01 16:19

"Thomas Jensen" <krage@ofir.dk> wrote in message

> $im = @ImageCreateFromPNG( "$DOCUMENT_ROOT/images/knap.png");

Hvorfor '@'? Det er da rart at kunne se fejlmeddelelser når man debugger...
;)

> ImageTTFText ($im,10,0,5,15,"$DOCUMENT_ROOT/images/cour.ttf","læs her");

Jeg har erfaring for at ImageTTFText IKKE VIRKER i PHP v4.06 - i hvert fald
i den version man kan downloade fra php.net.

Så vidt jeg kunne *tyde* mig frem til på GDs hjemmeside skyldtes det at den
kun understøtter bestemte typer TTF. Meget surt!

En eller anden herinde sendte mig et link til en tysk hjemmeside med en 4.08
ß, der virker det igen.

Derudover er følgende kopieret direkte fra kommentarer til manualen, som du
*selvfølgelig* allerede har læst/prøvet, men jeg gengiver det alligevel lige
her... ;)

TTF fonts that don't contain a Unicode mapping table won't work. E.g.
wingdings... Overall, if your images don't show up and you can't figure out
what it is, it's a good idea to quote out Header("Content-type:
image/gif") to see if any error information is generated.

---

"could not open/find font"??

It has to be an absolute path - i was very surprised

---

ImageTTFBBox & imageTTFText seem to be buggy in 4.0.6. The CVS version
is supposed to work fine (any other version too), but i havent tried yet.

Source: http://aspn.activestate.com/ASPN/Mail/Message/php-Dev/684264

---

Skriv lige tilbage når/hvis du får løst problemet så vi andre får glæde af
det! :)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-12-01 21:05

I artikel <9utb14$2he4$1@news.cybercity.dk>, skrev "Mogens Meier
Christensen" <mmc@nospam.dk>:
> Skriv lige tilbage når/hvis du får løst problemet så vi andre får glæde
> af det! :)
Selvfølgelig vil jeg gøre det, når det sker (er ikke lige en haj til
php endnu..)

Venlig hilsen
Thomas

--