ADSL hos Teledanmark...
Fra : Dopedog KDC

Dato : 07-12-01 22:06

.... ja nu vil jeg bare lige høre ad...
Jeg har bestilt ADSL hos Teledanmark som jeg får
her den 18 januar, jeg bestilte det så'n at den flinke
monopol mand... øhm Teledanmark mand, satte skidtet op men at jeg selv
installerede det på computeren...

Men de 500,- det koster for ham at sætte det op,
skal han have dem eller kommer det med på den
første regning???

Og den ADSL boks der jo skal bruges til det,
skal man selv købe den eller har den flinke mand så'n
en med??

På forhånd tak for svarene

-Ronnie

--
We're the nobodies,
Wanna be somebodies.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-01 22:21

Fri, 7 Dec 2001 22:06:27 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<wanna.be@elvis.dk>:

>Jeg har bestilt ADSL hos Teledanmark som jeg får
>her den 18 januar, jeg bestilte det så'n at den flinke
>monopol mand... øhm Teledanmark mand, satte skidtet op men at jeg selv
>installerede det på computeren...

Nu ved jeg jo ikke, hvad du har bestilt, men ihvertfald bredbånd
er da simpelt hen enkelt at sætte op, kan du sætte en telefon i
telefonstik, så kan du også selv udføre det.

>Men de 500,- det koster for ham at sætte det op,
>skal han have dem eller kommer det med på den
>første regning???

De kommer på regningen (men som jeg mener er spild af penge),

>Og den ADSL boks der jo skal bruges til det,
>skal man selv købe den eller har den flinke mand så'n
>en med?

Enten får du sendt den forud eller også har han den med, du låner
den, så længe du har abonnementet.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Dopedog KDC

Dato : 07-12-01 22:21

> De kommer på regningen (men som jeg mener er spild af penge),

Ja men ham jeg snakkede med fra Teledanmark sagde
at hvis man selv satte det op så var det kun ET telefonstik
i huset der duede efter det, men hvis det derimod var
en af deres teknikere der skulle sætte det op så duede
alle stikkene og vi har 3 her i huset så jeg havde desværre
ikke noget valg

> Enten får du sendt den forud eller også har han den med, du låner
> den, så længe du har abonnementet.

Jamen... du skriver at man "låner" den så længe man har
abonnementet, hvorfor kan man så købe sådan en ADSL
boks i f.eks. Teledanmark butikker til 495,- (vist nok
halv pris lige nu) ???

-Ronnie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-01 02:55

Fri, 7 Dec 2001 22:20:51 +0100, skrev "Dopedog KDC"
<wanna.be@elvis.dk>:

>Jamen... du skriver at man "låner" den så længe man har
>abonnementet, hvorfor kan man så købe sådan en ADSL
>boks i f.eks. Teledanmark butikker til 495,- (vist nok
>halv pris lige nu) ?

Det tror jeg da heller ikke, at man kan.

Er det ikke blot oprettelse, der er tale om?

Er det Bredbånd eller Netexpress vi snakker om?

Fra : Dopedog KDC

Dato : 08-12-01 13:40

> Det tror jeg da heller ikke, at man kan.
>
> Er det ikke blot oprettelse, der er tale om?
>
> Er det Bredbånd eller Netexpress vi snakker om?

Det er Netexpress...

-Ronnie

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-12-01 11:37

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> Ja men ham jeg snakkede med fra Teledanmark sagde
> at hvis man selv satte det op så var det kun ET telefonstik
> i huset der duede efter det

Hvis man er fiks på fingrene kan man selv få de andre stik til at virke.

> Jamen... du skriver at man "låner" den så længe man har
> abonnementet, hvorfor kan man så købe sådan en ADSL
> boks i f.eks. Teledanmark butikker til 495,-

Det er oprettelsen du betaler

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Dopedog KDC

Dato : 08-12-01 13:39

Ja men den ADSL boks (som man kan købe i butikken)
har han sådan en med eller skal jeg selv købe sådan en først???

Hvis han har den med så kommer den vel også bare
på regningen... ik sandt?????

-Ronnie

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-12-01 15:03

> Hvis han har den med så kommer den vel også bare
> på regningen... ik sandt?????

Jo

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Lene

Dato : 09-12-01 01:03

"Dopedog KDC" <wanna.be@elvis.dk> skrev i en meddelelse

> NEDENSTÅENDE ARGUMENT HAR JEG OGSÅ FÅET OPLYST OM 1 OG 3 STIK
HVAD MENER I ANDRE ?
mvh Lene.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-12-01 04:09

"Lene" <klemes@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> HVAD MENER I ANDRE ?

Hvad spørger du helt præcist om?
(http://www.makr.dk/?quote kan anbefales)

Mht til stikkene så er det korrekt at kun 1 stik vil virke umiddelbart
efter GDS installation. Man kan dog sagtens få de andre til at virke

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Darkh

Dato : 10-12-01 15:42

> Mht til stikkene så er det korrekt at kun 1 stik vil virke umiddelbart
> efter GDS installation. Man kan dog sagtens få de andre til at virke

Er der et sted på nettet som viser hvordan man laver dette?

mvh
Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-12-01 19:13

"Darkh" <jhe@"no-spam"hjemme-pc.net> skrev i en meddelelse
> Er der et sted på nettet som viser hvordan man laver dette?

Nej, det er meget afhængigt af den enkelte installation.
Men hvis man ved at telefonnettet består af 2 kobbertråde og kan finde
ud af at følge en ledning og samle et stik skulle det ikke være så
svært.
Jeg kan ihvertfald ikke komme på en bedre forklaring der ikke er
afhængig af den enkelte installation

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket