The Matrix-trilogi
Fra : Wexxex

Dato : 30-11-00 11:30

Jeg har lige læst at man på nuværende tidspunkt er ved at indspille både
2'eren og 3'eren til " The Matrix ". Det er helt forbigået min opmærksomhed,
hvis det tidligere har været nævnt nogensteder herhjemme, så det var så
sandelig en glædelig overraskelse da jeg synes 1'eren var en fantastisk god
film. Jeg synes lige jeg ville nævne trilogi-nyheden her, hvis nogle -som
jeg- har sovet i timen.

Mvh. Wexxex

Fra : JSMadsen

Dato : 30-11-00 14:57

Wexxex skrev i meddelelsen <905ajm$f3o$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>film. Jeg synes lige jeg ville nævne trilogi-nyheden her, hvis nogle -som

Det har ellers været nævnt her i gruppen en del gange tidligere...

--
a rather funny story:
http://www.stileproject.com/toilet.html

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 18:06

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 30-11-00 18:06

"Wexxex" <Wexxex@yahoo.com> wrote in message

> Men er der så nogen der har en ide om hvornår 2'eren har preimere
> ( 7måneder - 1 1/2 år ) ? Er der nogen der følger med på en eller anden
site
> på nettet der fortæller om indspilningerne af Matrix 2 og 3, og dermed ved
> noget som jeg ikke ved, må i gerne opdatere mig eller give mig en url.

Ifølge corona (www.corona.bc.ca):
Release Date: Early summer or Christmas 2002 (tentative).
http://www.corona.bc.ca/films/details/matrix2.html

/Nikolaj

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-11-00 18:47

Wexxex wrote:

> [...]
> på nettet der fortæller om indspilningerne af Matrix 2 og 3, og dermed ved
> noget som jeg ikke ved, må i gerne opdatere mig eller give mig en url.

Det kunne godt lyde som om du ikke kender <http://www.imdb.com>, det er
uden tvivl den mest omfattende filmside på internettet. corona er også
god, specielt når der er tale om fremtidige udgivelser. på
<http://us.imdb.com/Title?0234215> finder du lidt om the matrix 2.

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-12-00 13:57

Og hvor fedt er det at lave en 2'er og 3'er til Matrix??? IMO kan man godt
lave gode fortsættelser, men originale fortsættelser - det er sjældent sket.

Her tænker jeg specielt på Blair Witch 2.

Hilsen

Martin
*Dogme film er for fede*

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-12-00 14:33

Martin Andersen wrote:

> Og hvor fedt er det at lave en 2'er og 3'er til Matrix??? IMO kan man godt
> lave gode fortsættelser, men originale fortsættelser - det er sjældent sket.
>
> Her tænker jeg specielt på Blair Witch 2.

Hmm, du argumenterer for en generel betragtning med et enkelt eksempel.
Den holder vist ikke engang i byretten
Ifølge Wachowsky brødrene var the matrix aldrig tænkt som kun en film,
men derimod som en trilogi. De skulle dog naturligvis først lave den
første og sørge for at det blev en success før de kunne gå igang med
seriøst at arbejde på 2 og 3.
Jeg kan komme i tanke om mange trilogíer der er rigtigt fede, (The
godfather, Indy, Star Wars IV+V+VI, Die Hard og mange flere). Selv om
det naturligvisAltid vil være den første der er banebrydende, betyder
det da ikke at man skal forlade emnet og undlade at fortælle flere
historier fra samme univers. Jeg syntes det er trist at dømme en film
blot på at det er en fortsættelse.

--
/Lars, der glæder sig til Matrix 2+3

Fra : N/A

Dato : 03-12-00 18:41

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 03-12-00 18:41

"Martin Andersen" <xaxxon@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Og sådan er det tit. Mange fortsættelser er dårlige, mens som du nævner
der
> også er nogen gode. Jeg tvivler meget på kvaliteten af en Matrix 2/3,
uanset
> om den var tænkt som en trilogi eller kun som en.

Og det har du også ret til. det ville dog være lidt mere gavnligt for
diskussionen hvis du gad argumentere hvorfor. I sær fordi at det for mig
ikke lyder som om du har noget som helst at have det i før filmen er på
gaden. Hvilke årlige efterfølgere/trilogier er det du holder The Matrix op
imod siden du ikke tror at der kan komme en god toer og treer ud af det?
Eller er det blot fordi du ikke har fantasi til at forestille dig hvordan
historien er tænkt til at udvikle sig, som nogen havde problemer med i en
tidligere diskussion om emnet.

Personligt glæder jeg mig til at de kommer. Netop fordi de på forhånd er
tænkt som en trilogi og ikke blodt tjen-kassen-eftergølgere tror jeg at
kvaliteten kan være i top. Jeg siger ikke at de er det, fordi jeg har jo
heller ikke set dem endnu eller hved præcist hvad dehandler om.

Joakim, der elsker gode fortsættelser...
--
joker @ icq# 19193882

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 03-12-00 19:13

"Joakim Lauridsen" <j&a@k64.dk> wrote in message
> [...]
> kvaliteten kan være i top. Jeg siger ikke at de er det, fordi jeg har jo
> heller ikke set dem endnu eller hved præcist hvad dehandler om.

Jeg er ikke specielt vild med argumentet om at "den var oprindeligt planlagt
som en trilogi". Det blev jo sådan set først meldt ud, efter at successen
var i hus (SVJV). Hvis jeg øjnede muligheden for en fortsættelse eller to,
ville jeg da også gøre det bedste for at gøde jorden for fortsættelserne. Og
en "allerede planlagt trilogi" har vist noget mere street credibility end en
bigger-better-more 2'er (som f.eks. Speed 2 m.fl.)

Ikke at jeg siger, at trilogien ikke allerede var planlagt; det lyder bare
lidt søgt, særligt i lyset af, at 1'eren i så høj grad virkede som en
afsluttet historie.

/Nikolaj - der lige er lidt tilbageholdende, før han tjekker 2'eren ud.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-12-00 20:16

Nikolaj Borg wrote:

> [...]
> en "allerede planlagt trilogi" har vist noget mere street credibility end en
> bigger-better-more 2'er (som f.eks. Speed 2 m.fl.)

Det kan du godt have en pointe med, så lad os droppe det-var-jo-planlagt
argumentet[1].I øvrigt også lidt fjollet at mene at blot fordi en
fortsættelse ikke er planlagt, er det noget bras. tænk på Back to the
future II, Aliens, Terminator II, alle tre glimrende film, og nogle
mener endda at de overgår deres forgænger. Det vil jeg nu lade op til
den enkelte. Derfor syntes jeg stadig det er en skam at dømme en film
blot fordi det er en 2'er eller 3'er. Det taler klart for matrix2+3 at
det stadig er de to brødre med det underlige efternavn der har skrevet
historien og skal instruere, og så har de jo casted Neo^H^H^HKeanu,
Carrie-Ann og Hugo igen.

Fra : Hajaj®

Dato : 04-12-00 15:10

On Sun, 3 Dec 2000 19:13:12 +0100, "Nikolaj Borg"
<nikolSPAM@jborg.dk> wrote:

> [...]
>
>Ikke at jeg siger, at trilogien ikke allerede var planlagt; det lyder bare
>lidt søgt, særligt i lyset af, at 1'eren i så høj grad virkede som en

Ja, den dér historie om at "den var oprindeligt planlagt som
en trilogi" er nærmere noget de fyrer af for at få
"tjen-kassen-eftergølgere" til at virke mindre kommercielle.
Det eneste tilfælde jeg kan huske hvor trilogien var
planlagt, og annonceret, før etteren fik success, er
Supermand (den med Reeves). Resten er vist bare 'smart'
marketing.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

I do not have diplomatic immunity

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-12-00 15:29

Hajaj® <hajaj@worldonline.dk> writes:

> [...]
> planlagt, og annonceret, før etteren fik success, er
> Supermand (den med Reeves). Resten er vist bare 'smart'

Og der var det vel nærmere en "bilogi" - altså to film. De to første
film var jo skrevet af Mario Puzo.
--
Peter B. Juul, o.-.o "21st century starts [2000-12-31] when the clock
The RockBear. ((^)) strikes 12:00 and it becomes [2001-01-01]. It's just

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 02:06

Fra : John Hinge

Dato : 05-12-00 02:06

Staalanden wrote:

> Øøøhh så vidt jeg ved er Godfather 3 skrevet af Coppola OG Puz

Ganske tænkeligt, men nu *var* det altså Superman og ikke Godfather
der blev mumlet om
Sådan er der jo så meget...

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"5,6,7.. I will **** from 7-11" Rollergirl - Superstar

Fra : Staalanden

Dato : 05-12-00 23:58

Sorry

Fra : Jacob Albers

Dato : 05-12-00 18:46

On Mon, 04 Dec 2000 15:01:12 GMT, "Staalanden" <staalanden@jyde.dk>
wrote:

>Øøøhh så vidt jeg ved er Godfather 3 skrevet af Coppola OG Puz

Det er de alle tre - Puzo skrev bogen Mafia oprindeligt som etteren og
dele af toeren bygger over, men de arbejdede vist sammen på alle tre
film om manuskriptet.

Og ja - treeren er klart undervurderet, meeeen toeren var jo ultimativ

Albers

Fra : Hajaj®

Dato : 05-12-00 20:56

<staalanden@jyde.dk> wrote:

>"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

>Øøøhh så vidt jeg ved er Godfather 3 skrevet af Coppola OG Puz
>
>Iøvrigt en volsomt undervurderet film som fortjente en Oscar!! IMO

Jeg har altså ikke nævnt Godfather.

Hajaj®
hajaj@worldonline.dk

Cause of death:
Having been alive for 98 years

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-12-00 12:58

"Staalanden" <staalanden@jyde.dk> writes:

> Øøøhh så vidt jeg ved er Godfather 3 skrevet af Coppola OG Puz

Sikkert, men nu var det altså Superman vi talte om. De første to blev
skrevet af Puzo. Det var sikkert derfor Marlon Brando stillede op.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Hajaj®

Dato : 05-12-00 20:56

On 04 Dec 2000 15:29:22 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Og der var det vel nærmere en "bilogi" - altså to film. De to første
>film var jo skrevet af Mario Puzo.

Øh, hvaba'?!?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-12-00 12:48

Hajaj® <hajaj@worldonline.dk> writes:

[Superman-"trilogi"]

> Øh, hvaba'?!?

De to første Superman-film var en "pakkeløsning".

3'eren og 4'eren kom senere og var meget ringe.

Fra : Hajaj®

Dato : 06-12-00 13:25

On 06 Dec 2000 12:47:35 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Hajaj® <hajaj@worldonline.dk> writes:
>
>[Superman-"trilogi"]

>De to første Superman-film var en "pakkeløsning".
>
>3'eren og 4'eren kom senere og var meget ringe.

Ok bilogi. Men er det Puzo der har skrevet Supermand?

Fra : John Hinge

Dato : 06-12-00 14:59

"Hajaj®" wrote:

> Ok bilogi. Men er det Puzo der har skrevet Supermand?

Ifølge Internet Movie Database :
http://us.imdb.com/Credits?0078346 (Superman : The Movie)
http://us.imdb.com/Title?0081573 (Superman II)

Så jeps.. Mario Puzo som writer på begge to..

Fra : Hajaj®

Dato : 07-12-00 15:22

On Wed, 06 Dec 2000 14:58:40 +0100, John Hinge
<shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

>Ifølge Internet Movie Database :
>http://us.imdb.com/Credits?0078346 (Superman : The Movie)
>http://us.imdb.com/Title?0081573 (Superman II)
>
>Så jeps.. Mario Puzo som writer på begge to..

Aha! Så forstår jeg bedre. Jeg som troede at PBJ ikke kunne
læse, og så er det bare mig der ikke ved hvad jeg snakker om