forvirring
Fra : Frans Jensen

Dato : 07-12-01 19:25

snakkede lige med en "skytteforeningsmand" i dag, han påstår at
man fra 1./1. 2002 skal opbevare sine våben i et godkendt
våbenskab, og at dette også gælder for jægere,
men i det sidste nr. af bladet "Jæger" skrives der, at det ikke
er før 1.1. 2003 at jægere skal opbevare deres skydevåben i et
våbenskab,

nogen som kan bringe klarhed over dette?

--
Jeg er født med en bajer i hånden
sådan har jeg tænkt mig at jeg også ville dø ­

Fra : Lasse Larsen

Dato : 07-12-01 21:53

Al info omkring opbevaring burde står i
http://www.crimprev.dk/pdf/skydevaaben.pdf og det er før den 1.1.2003

Mvh Lasse

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 07-12-01 21:56

> [...]
> er før 1.1. 2003 at jægere skal opbevare deres skydevåben i et
> våbenskab,
>

> nogen som kan bringe klarhed over dette?

Følgende tekst findes i vildtinformation 2001 (taget fra skov og
naturstyrelsens hjemmeisde)

"Nye regler fra 2002
Den nye Våbenlov siger, at senest fra udgangen af 2002 skal skydevåben og
ammunition opbevares i et godkendt skab. De hidtidige regler gælder indtil
de nye træder i kraft, men det Kriminalpræventive Råd anbefaler, at
våbenskabet anskaffes snarest. Så er våbnene sikret bedst muligt."

Så det der står i jæger er altså tilsyneladende korrekt. Det er nok
formulering omkring udgangen af 2002, der har forvirret.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-12-01 22:50