excel problem
Fra : Helle Birk

Dato : 07-12-01 13:04

det numeriske tastatur virker ikke i excel
(Office 98)

Jeg har i et års tid haft det problem, at
tasterne på det numeriske tastatur ikke fungerer
korrekt. Måske kom det i forbindelse med
opdatering af drivesprockets?

Plus, minus, stjerne(gange) o.s.v. virker som de
skal, men 0-9 virker som piletaster.

Da jeg ikke bruger excel ret meget har jeg
kunnet leve med problemet, men nu kniber det, da
jeg er i gang med et større projekt og det er
altså surt at bruge tallene på det
skrivemaskinedelen af tastaturet.

Jeg har forsøgt alt, lige fra pref. i exel til online
help på Mactopia - uden held. Der er ingen
problemer i Word!?

Derfor prøver jeg her.

iMac 266mhz med originalt tastatur, MacOS 8.6.

På forhånd tak

Lars Myrup Lassen

Fra : J. C. Voss

Dato : 07-12-01 14:19

Helle Birk <h_birk@get2net.dk> wrote:

> Plus, minus, stjerne(gange) o.s.v. virker som de
> skal, men 0-9 virker som piletaster.

Prøv at tryk shift+num lock-tasten, det er den der sidder øverst til
venstre i det numeriske tastatur, over 7-tallet. Det virker i hvert fald
her på et Apple Pro tastatur.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://verture.subnet.dk/blog/> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Simon T

Dato : 07-12-01 14:22

Damn it! For langsom

Simon T

Fra : J. C. Voss

Dato : 07-12-01 14:37

Simon T <simon@FJERNDETTEsamfundsnasser.dk> wrote:

> Damn it! For langsom

(-:

Fra : Helle Birk

Dato : 07-12-01 13:15

Tusind tak - det var hurtigt

Jeg troede ellers, at jeg havde været igennem
alle tastaturkombinationer.

Lars Myrup Lassen

Fra : Simon T

Dato : 07-12-01 14:22

Excel er et af de programmer der bruger num-lock tasten (sidder lige
over 7-tallet). Hold shift nede og tryk på num-lock. Nede i bjælken i
bunden af skærmen kan du se at der nu står "NUM". Du skulle nu meget
gerne have mulighed for at bruge det numeriske tastatur som tal...

Med venlig hilsen

Simon T