mysql og transaktioner i java
Fra : sejlDK

Dato : 07-12-01 13:32

Når jeg forsøger at bruge setAutoCommit(false) får jeg flg.fejl:
java.sql.SQLException: [TCX][MyODBC]Transactions are not enabled

Burde transactions ikke være enabled pr. default? Hvordan enabler jeg dem?

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-01 13:43

Jeg går ud fra at du bruger en MySQL database...

Denne database understøtter kun transactions i MAX udgaven - hvis du ikke
køre denne udgave, er der altså ingen transactions. Det er ikke noget, man
lige ændre i en config-fil eller lign. - det fastsættes ved compile-time.
MAX-udgaven følger med når man downloader Windows-udgaven af den seneste
MySQL (3.23.46 er nyeste stable release).

/Chris

Fra : sejlDK

Dato : 07-12-01 13:55

Mange tak jeg prøver med det samme, vender tilbage med resultatet....

Fra : sejlDK

Dato : 07-12-01 14:08

ok, nu er jeg forvirret.. det er ingen forskel med 3.23.46-nt.

Når jeg kalder setAutoCommit(false) siger den stadig:
java.sql.SQLException: [TCX][MyODBC]Transactions are not enabled
Men kalder jeg supportsTransactions() siger den TRUE!!
Hvad kan man udlede af det???

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 07-12-01 18:50

sejlDK wrote:

> [...]
> java.sql.SQLException: [TCX][MyODBC]Transactions are not enabled
> Men kalder jeg supportsTransactions() siger den TRUE!!

Muligvis er dette problemet:

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Table_types.html

Note that MySQL supports two different kinds of tables: transaction-safe
tables (InnoDB and BDB) and not transaction-safe tables (HEAP, ISAM, MERGE,
and MyISAM).

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

When you want to change the world, you don't see the dawn by
getting up early - you see it by not sleeping through the night.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-12-01 19:19

"sejlDK" <sejlersen@hotmail.com> writes:

> [...]
> java.sql.SQLException: [TCX][MyODBC]Transactions are not enabled
> Men kalder jeg supportsTransactions() siger den TRUE!!

At JDBC-driveren ikke er den nyeste/bedste?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Flemming

Dato : 08-12-01 17:14

Er det ikke fordi du bruger odbc istedet for den "rigtige" jdbc driver ??

flemming