Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp mig lige ???
Fra : SAFE_KILL

Dato : 07-12-01 12:45

Hej

Jeg har en "ældre" PII computer.

Bundkortet er ASUS P2L97. Processor er PII 233 mhz. intel.

Spørgsmålet lyder .

Hvilket grafikkort skal jeg indsætte for at komme til at spille 3D spil.

Jeg har prøvet med ASUS TNT2 32 mb. Virker ikke (Kan ikke køre med TNT2)

Så købte jeg ASUS GF2 64 mb. Virker heller ikke (Kan ikke køre med GF2)

Hvilket Grafikkort er det vildeste jeg kan benytte på min PII computer
??????

Mvh. Permoje

Fra : Morten Jensen

Dato : 07-12-01 13:06

Og lige een gang til -

Det kan ikke passe. Jeg har haft samme bundkort og processor, og det kørte
fint med et noname TNT2 kort.

Har du prøvet at opdatere din BIOS?

/Morten

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 07-12-01 21:17

Morten Jensen wrote:

> Og lige een gang til -
<snip>

Permoje, når du endelig skal krydsposte, kunne du så ikke gøre
det rigtigt. Det ville gøre os meget gladere, jvf. Mortens
udsagn ovenfor.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : SAFE_KILL

Dato : 09-12-01 14:16

Hej

Ja det har jeg også prøvet. Kan det være fordi det er et ASUS TNT2 ????

Jeg smider snart min skide computer ud af vinduet

Men tak for hjælpen.

Mvh. Permoje

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-12-01 16:14

Hej

Husker jeg ret så kan P2L97 kun køre AGPx1 - hvis kortene du har prøvet
kun har kørt APGx2 eller mere kunne dette være fejlen.

Ellers prøv et GF2 i PCI udgaven - hvis den ikke kører så køb en ny maskine.

mvh
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : SAFE_KILL

Dato : 09-12-01 14:17

Hej TAK

Der kunne være noget om snakken, det prøver jeg som det næste.

Mvh. Permoje

Fra : René Sørensen

Dato : 10-12-01 21:50

Hej
Jeg havde samme problem med ASUS P5A og ASUS TNT2 V3800 32MB PCI.
TNT2 kortet var ikke kompatibelt med VIA chipsettet, men det blev rettet med
en BIOS update. Ellers kører jeg med 230W PSU/ 500mHz AMD.
Alt kører fint.
Hilsen René, Roskilde

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-12-01 14:05

> Jeg har prøvet med ASUS TNT2 32 mb. Virker ikke (Kan ikke køre med TNT2)
>
> Så købte jeg ASUS GF2 64 mb. Virker heller ikke (Kan ikke køre med GF2)

Kan ikke køre? Definér! Det kan være din PSU der ikke er kraftig nok. Jeg
havde problemer med mit Asus v3800 TNT2 32 MB da jeg kørte P2 450@500 MHz.
Min var kun på 235 watt, og det var tilmed en billig model. Da jeg skiftede
til 250 Watt Enermax virkede alt perfekt igen, også med GF2 (Dog ikke med
Athlon også, så skulle jeg op på 300 watt...)

Hvis du kan finde en brugt P2 eller P3 på en 4-600 MHz, en biosupdate og en
ny PSU (Eventuelt 128 MB ram mere?(Ved ikke hvor mange du har)), kan du
faktisk for relativt få penge lave dig en spil-pc der vil være NOGET bedre
end den du har nu hvadenten d får TNT2 elelr GF2 til at virke i den. Vi
snakker under 1000,-

Jonny.