Hvor længe har i oplevet en hunkat kan vær~
Fra : Britta Larsen

Dato : 07-12-01 10:01

Hej NG....

Efter vores første kat, forsvandt har vi fået en alle tiders hunkat, og hun
var en af de bedste katte jeg nogensinde har haft.
Hun har gået ud og ind som hun ville de sidste 3-4 uger, uden der har været
noget problem, og hun kom også når jeg kaldte, men Tirsdag aften ved 17
tiden, smuttede hun ud som hun plejer, og jeg tænkte ikke nærmer over det,
men da jeg så syntes der var gået tid nok, hen af ved 19 tiden, begyndte jeg
så at kalde på hende, men ingen reaktion. Tænkte at hun nok lige skulle have
lov til at finde hjem, men ak og ve der kom ingen kat, og har ikke set
hende siden.
Hun har haft mulighed for selv at kunne gå ind gennem en kattelem, hvis hun
nu skulle dukke op, men nej.

Jeg er "bange" for at hun måske er blevet Katgald i mellemtiden, og måske
blevet holdt op af hen hankat, for bor ikke langt fra en meget stor gård,
hvor jeg godt kunne forestille mig at der var nogle hanmisser nede, men så
langt har jeg bare ikke oplevet at hun er randt væk før.

Kørt over tror jeg heller ikke hun er for har gået tur langs vejen og der
lagde ingen mis, eller bare sporene efter at en kat havde lagt der.

Så ville jeg høre om nogen ved hvor lang tid der måske kan gå inden sådan en
hunmis kommer til fornuft efter hun har været Katgald?
Og hvor Lang tid den kan klare sig uden mad?

Det var så lidt fra en meget bekymret "mor"

M.v.h.

Britta Larsen

P.s. hunmissen er 6 mdr. ville jeg mene.

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 07-12-01 11:55

Hej Britta
Jeg har lige været ude for at Gina (Min røde hunkat) var væk i 12 dage. Og
jeg må indrømme jeg var oxo ret bekymret til sidst, da det både var koldt og
dårligt vejr, hvilket normalt gør at de kommer hurtigere hjem.
I sommers var jeg dog ude for flere gange at kattene var væk i små 2 uger ad
gangen, men i følge min dyrlæge så var det især på grund af det varme vejr,
så han mente at mine katte sikkert lå i skygge nede ved å-løbet eller andre
lidt kølige steder.
Gina, der kom hjem natten til onsdag i denne uge, var i fin form og har ikke
tabt sig eller lign. Så jeg tror bare hun har søgt ly i en stald. men det
var så oxo hendes allersidste tur som fri kat. Næste lørdag(d 15) flytter vi
til et lille hus 18 km øst for haderslev. Og selv om der er lige så lidt
befærdet, som hvor jeg bor nu, så er der blandt andet et stort
fugle-reservat i nærheden, som ikke skal udnævnes til mine kattes
tag-selv-bord. Og da vi har mulighed for at bygge en næsten ubegrænset stor
katte-løbegård, så er det planen. Og så slipper jeg for at bekymrer mig for
hvad kattene render og laver og om de mon er kommet til skade eller har mødt
en grævling, eller lign.

--
Venlig hilsen
Praxis© som håber din kat snart kommer hjem igen

Fra : Britta Larsen

Dato : 07-12-01 12:25

Hej Pernille...

Ja kan godt forestille mig at de kan være væk længe, men som sagt er man jo
åh så bekymret, men er da glad for at vi har en katte lem så jeg ikke
behøves at bekymre mig om natten om hun nu sidder uden for døren, osv.
Vil også gerne have en løbegård til min kat, men ved bare ikke helt hvordan
man undgår at den fx. rander med ud når man går uden for, men det er vel
ting der kan løses hen af vejen :)
Tak for opmuntringen, vil forsøge at holde mig optimistisk et par dage endnu
:)

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : none@none.com

Dato : 07-12-01 14:19

"Pernille Lauridsen" <peng@city.dk> wrote in message
> Og så slipper jeg for at bekymrer mig for
> hvad kattene render og laver og om de mon er kommet til skade eller har
mødt
> en grævling, eller lign.

Kan de ikke løbe fra en grævling?

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 07-12-01 18:05

Aner det ikke. Men jeg har hørt om katte der blev taget af ræve, og
grævlingen er større end ræve (Og katte) Og jeg har en stor grævlinge grav
ca 100 meter fra huset.

--
Venlig hilsen
Praxis©

Fra : Britta Larsen

Dato : 10-12-01 09:28

Hej NG

Håber ikke der er sant det jeg hørt fra min svigermor, at en af naboerne her
ude har en hund, der tager katte... *suk*

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-12-01 12:48

"Britta Larsen" <smilly@mail.dk> writes:

> [...]
>
> Håber ikke der er sant det jeg hørt fra min svigermor, at en af naboerne her
> ude har en hund, der tager katte... *suk*

Det er skam ganske muligt, jeg har hørt om det nogle gange og har
egentlig kun en kommentar : hvis jeg ser en hund gå efter en misser på
den måde, har dens ejer ikke nogen hund mere !!
For efter min mening er det er spørgsmål om opdragelse af hunden..
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Heidi Høegh

Dato : 10-12-01 09:17

Britta Larsen <smilly@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1083d9$0$81723$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
jeg
> så at kalde på hende, men ingen reaktion.

Jeg vil håbe din kat er kommet hjem, for jeg kan godt sætte mig ind i at det
er forfærdeligt at lede, vente og håbe.

Jeg kan ikke sige dig hvor lang tid det sådan er normalt at en hunkat
strejfer, men jeg vil meget gerne give dig et par råd, så du måske kan
forebygge fremover. Ja og jeg skriver måske for vi ved jo at med katte er
det svært at opsætte regler

Jeg har tre katte, to af dem er ude/indekatte, og for at de kan få lov til
at være udekatte er der altså visse regler de skal overholde, ellers er der
udgangsforbud for dem Og så vil jeg lige tilføje at vi bor ved en meget
stille vej, og vores baghave er 80 tdr. land.

Jeg åbner vores kattelem når vi står op ( og det er kl. 5 ) de får så
lov til hele dagen at tulle ind og ud som de har lyst til, kl. 17 ca. fodrer
jeg og ved den tid plejer de at være kommet hjem. Kattelemmen bliver lukket
og der er ikke mere udgang. Det har altså fungeret i 6 år, og jeg har kun
oplevet at vores ene kat en gang har overnattet udenfor, og det var en meget
varm sommernat, hvor han ikke ville hjem. For nogle år siden (om sommeren)
lukkede vi ikke kattelemmen, kattene kom stadig hjem men der blev længere og
længere i mellem. Derfor tror jeg at det er vigtigt at fodre ved samme tid
hver dag, og holde dem inde om natten, hvis de "bare" får lov til at smutte
som de vil, tror jeg der nogle gange går lidt for meget vild kat op i dem,
men jeg ved det ikke.

Vores ene kat Tyson vil meget gerne ud om aftenen, men det får han ikke lov
til, og den første halve time protesterer han meget højlydt, hvorefter han
så finder vej ind til brændeovnen, hvor han ligger hele aftenen, når vi går
i seng er han min faste fodvarmer, og så er det ligesom han siger : Nå ja,
det er nok ikke så tosset at jeg skulle blive inde

Bare et råd, ingen løftet pegefinger

Masser af hilsner og håb om at din kat snart finder hjem igen.
Heidi Høegh

Fra : Britta Larsen

Dato : 10-12-01 09:56

Hej Heidi :)

Kender godt det der med ude og inde katte :)

Er opvokset med katte. Da jeg boede hjemme kom kattende ud om aften sommeren
igennem, og her i vinteren er de næsten ikke til at smide ud om aftenen, men
der kommer de så heller ikke ud, jo selvfølgelig hvis de selv vil.
Min mor har den holdning at de skal minst ud 1 gang om dagen, for ellers
bliver de for dovne :)

Har skrevet et indlæg neden under med at en af naboerne har en hund der godt
kan tage katte....hvilket jeg ikke blev så glad for at høre, da det er den 2
kat vi har mistet på under 3 mdr.

Den sidste kat, rant tilfældig ud for os en dag, men hun blev her også og
kom ind og var meget sjællent ude om aftenen, men en aften randt hun ud for
mig, og har ikke set hende siden *suk*

m.v.h.

Britta Larsen