serienummer på nokia telefon....
Fra : mortenp

Dato : 07-12-01 02:02

Hej igen..

Jeg har hørt at hvis man ser på serienr. på en nokia telefon der
stjålet,
så er det på mere end 15 tal er det rigtigt????

Hilsen

mortenp

http://www.kandu.dk/

Fra : Deaster

Dato : 10-12-01 14:01

"mortenp" <mortenp.news@kandu.dk> wrote in message
> Hej igen..
>
> Jeg har hørt at hvis man ser på serienr. på en nokia telefon der
> stjålet,
> så er det på mere end 15 tal er det rigtigt????

Jep det er rigtigt nok, i det øjeblik der er en som stjæler telefonen,
bliver IMEI nummeret på klistermærket bagpå telefonen ændret til et 15
cifret nummer, det er vist noget med at ionerne i luften kan mærke at
telefonen er stjålet, og så slår de sig sammen og tilføjer et par cifre
eller tre..

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Fischer

Dato : 11-12-01 18:15

> [...]
> cifret nummer, det er vist noget med at ionerne i luften kan mærke at
> telefonen er stjålet, og så slår de sig sammen og tilføjer et par cifre

Det er ellers smart!
Men vil tryksværten på de nye cifre ikke være sårbar det første stykke tid?
Hvis nu tyven straks efter tyveriet skifter SIM-kort i telefonen, vil
han/hun så ikke kunne få sværte på sig?
Kan man så RENT FAKTISK kende en mobiltyv på tryksværten på fingrene??????

*Fischer

Fra : Deaster

Dato : 12-12-01 14:10

KLIP>

> [...]
> han/hun så ikke kunne få sværte på sig?
> Kan man så RENT FAKTISK kende en mobiltyv på tryksværten på fingrene??????

Det kunne også være en flittig avislæser, og så skal man jo passe på ikke at
beskylde ham for tyveri.