Noget PHP, der kan teste for online?
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-01 00:48

Jeg har lavet en database, og der får man automatisk værdien 1 i
Onlinestatus, når man logger på.
På den måde får man en liste over dem, der er online.
Men det holder jo ikke, for hvis man nu refresher ryger værdien på 2.
Så tænkte jeg, okay, så skal den med det samme resette alle
Online_statuser til 0, når man logger på, men så ryger alle dem, der
er online jo også til 0.
Er der nogen, der kan forstå hvad jeg siger, og har en god løsning til
hvordan man kan holde styr på hvem der er på ens hjemmeside lige nu?

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 07-12-01 01:03

On Fri, 07 Dec 2001 00:48:20 +0100, Lars Jørgensen
<digtekat@hotmail.com> wrote:

>Jeg har lavet en database, og der får man automatisk værdien 1 i
>Onlinestatus, når man logger på.

http://beyond.repair.dk/?m=PHP

Kig efter "UsersOnline"...

/Jesper

Fra : Dan Molberg

Dato : 07-12-01 07:02

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.na> wrote in message

> http://beyond.repair.dk/?m=PHP
>
> Kig efter "UsersOnline"...
Det Jesper mener at du kan bruge er idén om at lave en timer
for hvornår brugeren sidst har været aktiv så logger man alle
dem der f.eks ikke har været aktiv 10min ud. Istedet som i
dette script som ham og jeg har lavet der sletter. Så du skal
egenlig bare erstatte "slette" delen med en "update" og istedet
for IP i databsen skal du vel have brugernavn og password.

Enjoy...

PS Jesper -> Troede ikke du ville kendes ved det script:)

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 07-12-01 17:40

On Fri, 7 Dec 2001 07:02:04 +0100, "Dan Molberg"
<SLETDETTEbeyond@repair.dk> wrote:

<snippedisnip>

>PS Jesper -> Troede ikke du ville kendes ved det script:)

Med de farvekombinationer du plager dit site med, er jeg heller ikke
sikke :)

/Jesper

Fra : Dan Molberg

Dato : 07-12-01 18:37

> [...]
> <SLETDETTEbeyond@repair.dk> wrote:
>
> <snippedisnip>

> Med de farvekombinationer du plager dit site med, er jeg heller ikke
Så er det jo også fint du er farveblind...:)

Fra : Henning Birch

Dato : 08-12-01 11:27

"Dan Molberg" <SLETDETTEbeyond@repair.dk> wrote in news:9uqukv$bh5$1
@sunsite.dk:

> Så er det jo også fint du er farveblind...:)

Så er jeg også farveblind. Det er jo gyseligt.

--
Henning

Fra : Dan Molberg

Dato : 08-12-01 12:31

"Henning Birch" <henning_birch@spamfælde.yahoo.com> wrote in message
> Så er jeg også farveblind. Det er jo gyseligt.
Tsk tsk tsk.... FUT- EMAIL!

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 07-12-01 09:29

Lars Jørgensen skrev: (messageID: <news:5o001uke4irva9sh2254mk83a5n18vkont@
4ax.com>)

> Jeg har lavet en database, og der får man automatisk værdien 1 i
> Onlinestatus, når man logger på.

Hvordan er dit loginsystem opbygget?

> På den måde får man en liste over dem, der er online.
> Men det holder jo ikke, for hvis man nu refresher ryger værdien på 2.

Jeg har et loginsystem, der håndterer alle loginopgaver (tildeling af
session, cookies og andet) på en seperat side, således:

Side 1) Indtastning af userID+pw -> Submit
Side 2) Validering af bruger og loginopgaver -> Videresend med headers
Side 3+) Resten af det beskyttede site checker for valid session

(Note: Side 2 opleves ikke af brugeren, da han/hun hurtigt er sendt videre)

Således kan man ikke, ved at refreshe, udføre login igen.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net