Hvilket grafik-kort
Fra : Claus Svanholm

Dato : 07-12-01 00:31

Hej

Jeg ska bruge et nyt grafik kort.

Jeg skal mest bruge det til at se film med både på skærm og på TV. TV-out er dog ikke et must da jeg har en ekstern box der kan
konverterere både til SVHS og RGB signal.
Ellers bruger jeg bare min PC til kontorbrug og internet brug.
Spil er ikke aktuelt nu, men kommer måske senere. Det vil dog kun blive shoot em up spil der er interessante.

Nu til spørgsmålet.... Hvad skal jeg købe? Og bliver afspille kvaliteten af film (divx/DVD) blive bedre des nyere kort? Og skal der
noget specielt på kortet så jeg kan afspille mine dvd film via drevet? Uden Mpeg2 kort!

Min PC er en 12oo Athlon med 256 MB ram og et 2(TO) megabyte grafik kort... Kan jeg forvente hastighedsforbedringer af nogen art?
AGP er en fordel så jeg ikke bruger mine pci porte.

VH Claus

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-12-01 10:14

Claus Svanholm wrote:

> Hej
>
> Jeg ska bruge et nyt grafik kort.

Prøv lige og tage et kig i gruppen, bare indenfor de sidste 14 dage er der adskillige som har stillet det samme spørgsmål.

Mvh

Bruno