Manglende appetit?
Fra : Connie

Dato : 06-12-01 22:09

Et lille hjertesuk fra en lidt rundforvirret "mor".
Min hunkat Ruth, spiser ikke som hun plejer. Har ikke gjort det i et par
uger. Jeg har skam spurgt dyrlægen, skiftet foder (hun har lige nu 3 slags
tørkost, tun og jeg hader at sige det, men junkfood,at vælge imellem) Her i
huset er junkfood altså dåse- eller posemad.Hun virker frisk nok, drikker
vand og spiser skam også, bare ikke med samme appetit som hun plejer. Det er
som om hun ikke helt er tilfreds med maden?Når jeg åbner skabet, hvor maden
står, så kigger hun spændt på mig, men nej mor, er det som om hun siger, jeg
gider det ikke!!! Så kom jeg lige til at tænke på at hun har lige været til
dyrlæge og fået en tandrensning. Kan det ændre hendes smagsløg???Hun har
fået tandrensning før, uden det gjorde nogen forskel. Dette har jeg også
spurgt dyrlægen om, men det havde de ikke lige oplevet før!
Hvor ville jeg blive superglad, hvis nogen kunne give et lille tip!!!
Mange hilsner Ruth og Willy´s mor.

PS. Det passer Willy fint med 3 slags tørkost på stribe, det rene svir.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-12-01 23:27

Hej Connie

Hvor længe er det siden hun har fået renset tænder? - Nogle katte kan blive
lidt ømme i tænder/gummer efter en større omgang, og derfor fravælge
tørfoder i en kort periode. (og nu så jeg så, at det havde stået på i et par
uger, så jeg konkluderer, at at det er mere end 2 uger siden - og så burde
det være overstået med evt. ømhed!)
Men ellers synes jeg måske nok, at du skulle lade dyrlægen kigge hende
igennem.

Mvh. Camilla