Pelle Eroberen
Fra : Jens Mariager

Dato : 06-12-01 20:02

Melodien der bliver spillet til sidst hvor Pelle løber afsted mod Amerika.

Hvem har lavet denne smukke melodi?

Mvh. Jens

Fra : HALLUM

Dato : 06-12-01 21:24

> Hvem har lavet denne smukke melodi?

Et eller andet sted tror jeg det er Carl Nielsen
men om det er rigtigt ?

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 06-12-01 22:37

Jens Mariager skriver:

> Melodien der bliver spillet til sidst hvor Pelle løber afsted mod Amerika.
> Hvem har lavet denne smukke melodi?
> Mvh. Jens

Jeg sidder her med soundtracket.
Musikken til Bille August film er skrevet af svenskeren Stefan Nilsson,
som også har skrevet til andre Bille-film.

JC

Fra : HALLUM

Dato : 06-12-01 23:19

OK - kan du røbe titlen på nummeret
og hvad hedder soundtrack udg. ?

Fra : Jens Mariager

Dato : 07-12-01 11:22

Jeg kan i hvert fald sige at nummeret lyder sådan meget sørgeligt, men
samtidigt meget smukt.
Og så er der meget klaver.

Er det hint nok til at du kan give os en titel?
Kunne være fedt.

Mvh. Jens

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 07-12-01 22:33

Jens Mariager skriver:

> Jeg kan i hvert fald sige at nummeret lyder sådan meget sørgeligt, men
> samtidigt meget smukt.
> Og så er der meget klaver.
>
> Er det hint nok til at du kan give os en titel?

På pladen står der ved det sidste nummer:
Pelle Erobreren (Mod den nye verden, piano-udgave)

Det er simpelthen PE-temaet.

Hilsen JC