Cybercity?
Fra : @ndersen

Dato : 06-12-01 18:17

Er der nogen Cybercity kunder her i gruppen, som for perioden 04-04-2001 har
modtaget deres giro indbetalingskort, for deres fastpris abonnement for
sent? Jeg spørger, fordi jeg nu bliver opkrævet for den periode en gang
til. De påstår, at de har haft rod i deres regnskaber. Jeg ved jeg har
betalt for den periode, fordi jeg på det tidspunkt skiftede til TDC, og kun
modtog regning for det halve abonnement, fordi jeg skiftede midt i perioden.
Det kan vel ikke være min opgave at bevise at jeg har betalt, fordi de har
rod i regnskabet...eller hva?

Mvh
@ndersen

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-12-01 20:13

"@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
perioden.
> Det kan vel ikke være min opgave at bevise at jeg har betalt, fordi de har

Hvis de siger "de har rod i regnskabet" - så er det jo en fejl?

Peter Jensen

Fra : Thomas

Dato : 06-12-01 20:21

Du må vel have en kvittering på beløbet?

Thomas

Fra : @ndersen

Dato : 07-12-01 08:22

Thomas <povlsen@post.cybercity.dk> skrev i en
> Du må vel have en kvittering på beløbet?

Det er der problemet ligger

Mvh
@ndersen

Fra : Gevaldi

Dato : 06-12-01 23:03

> [...]
perioden.
> Det kan vel ikke være min opgave at bevise at jeg har betalt, fordi de

Hvis opgave er det så, jeg kan
ikke, så er der kun dig tilbage.

/Gevaldi

Fra : @ndersen

Dato : 07-12-01 08:18

Gevaldi <dynamolygte@SPAMhotmail.com> skrev i en

>jeg kan ikke,

Du er jo heller ikke Cybercity.

Mvh
@ndersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-12-01 23:22

@ndersen skrev:

>Det kan vel ikke være min opgave at bevise at jeg har betalt, fordi de har
>rod i regnskabet...eller hva?

Det er din opgave at bevise at du har betalt - uanset om de har
rod eller blot vil udføre en kontrol. Det er faktisk derfor der
udstedes kvitteringer ved betalinger. Forældelsesfristen er 5 år,
så så længe bør man gemme sine kvitteringer.

--
Bertel

Fra : @ndersen

Dato : 07-12-01 08:20

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev i en
> @ndersen skrev:

>Forældelsesfristen er 5 år,
> så så længe bør man gemme sine kvitteringer.

Ja! Og det er lige der jeg har kvajet mig.

Mvh
@ndersen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 09-12-01 23:45

In article <3c106da3$0$29590$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
@ndersen claimed the following:
> Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev i en

> Ja! Og det er lige der jeg har kvajet mig.

Okay, hvorfor bitcher du så over Cc?

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in maximizing end-to-end paradigms

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-12-01 02:40

On Sun, 9 Dec 2001 22:44:47 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

>Okay, hvorfor bitcher du så over Cc?

Uden at forholde mig til det aktuelle eksempel:

Der er vel forskel på alm. service og så bare hård jura? Tænk på at et
firma fx ikke er forpligtet til at sende regninger ud til kunder;
kunderne skal selv sørge for at få betalt under alle omstændigheder.
Det ændrer dog ikke på at forholdene taler for at det er dårlig
service ikke at sende regninger ud.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-12-01 08:30

Peter Brodersen skrev:

>firma fx ikke er forpligtet til at sende regninger ud til kunder;
>kunderne skal selv sørge for at få betalt under alle omstændigheder.

Men hvordan gør man rent faktisk det som kunde, når regningsbeløbet er
ukendt og alle indbetalinger skal være påført korrekt kodelinie for at
blive registreret til kunden?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-12-01 19:38

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse
> alle indbetalinger skal være påført korrekt kodelinie for at
> blive registreret til kunden?

Det er der ingen lovkrav om.
Hvis du laver en post-anvisning til firmaet med relevant info så har du
dit på det tørre.

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-12-01 20:17

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Det er der ingen lovkrav om.

Ok.

>Hvis du laver en post-anvisning til firmaet med relevant info så har du
>dit på det tørre.

Kreditor - Kreditforeningen Danmark - sagde det modsatte. "Pengene
forsvinder i et sort hul. Vi aner ikke hvor de kommer fra. Gør det
ikke".

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-12-01 20:41

> Kreditor - Kreditforeningen Danmark - sagde det modsatte. "Pengene
> forsvinder i et sort hul. Vi aner ikke hvor de kommer fra. Gør det
> ikke".

Det er primært deres problem. Hvis du kan fremvise kvittering på at have
fremsendt penge til deres adresse med dit kundenummer og beskrivelse af
hvad du betaler, og pengene er blevet hævet, så står du stærkt i en
retssag.

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : @ndersen

Dato : 10-12-01 12:12

Anders Vind Ebbesen <spam@boomer.dk> skrev i en
> In article <3c106da3$0$29590$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> @ndersen claimed the following:

> Okay, hvorfor bitcher du så over Cc?

Fordi jeg ved jeg har betalt den.

Mvh
@ndersen

Fra : UlleDulle

Dato : 07-12-01 19:10

On Thu, 6 Dec 2001 18:17:20 +0100, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>Det kan vel ikke være min opgave at bevise at jeg har betalt, fordi de har

Du har vel ikke tilfældigvis betalt med dankort? Hvis du har, er en
udskrift af din konto god nok som kvittering.

Mvh Ulrich

Fra : @ndersen

Dato : 08-12-01 16:34

UlleDulle <ufc@sol.dk> skrev i en news:3c1105bd.1402000@news.stofanet.dk
> On Thu, 6 Dec 2001 18:17:20 +0100, "@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk>
> wrote:
>

> Du har vel ikke tilfældigvis betalt med dankort? Hvis du har, er en
> udskrift af din konto god nok som kvittering.

Desværre, men tak for oplysningen. For eftertiden gemmer jeg mine
kviteringer.

Mvh
@ndersen