installering af komponenterne mysql og GD ~
Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 06-12-01 00:55

der må være nogen der kan hjælpe mig med at installere mysql og GD graphics
library (http://www.boutell.com/gd/) på min server...for jeg har ikke lige
kunne følge med i instruktionerne på deres hjemmesider. synes faktisk de er
for dårlige....

jeg kører med winXP og er godt klar over at der er nogle funktioner som
måske ikke virker...men anyway....det skal da ikke straffe mig ret
meget....kan vel godt bruge det alligevel.

Men er der nogen der kan give mig en (utrolig) MEGET grundig instruks om
hvordan jeg instalerer det på min apache server??

min PHP mappe er d:\programmer\php\
og min apache server i d:\programmer\apache web\

så skulle der vist heller ikke bruges andet til at forklare det....jeg vil
være utrolig glad hvis der er en lille nørd derude som alligevel ikke skulle
noget...

--
Steen Nielsen
http://www.msdesign.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 06-12-01 16:10

Du har læst guiden på www.webcafe.dk , ikke?

GD følger med automatisk hvis du downloader PHP fra www.php.net

>instruktionerne på deres hjemmesider. synes faktisk de er
>for dårlige....

Enig.

> og er godt klar over at der er nogle funktioner som
> måske ikke virker...

Det er meget få.

*Hvis* du stadig ikke kan få det til at virke efter at have fulgt guiden kan
du selvf. altid spørge her igen.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Steen \(MSDesign.dk\~

Dato : 08-12-01 17:39

> GD følger med automatisk hvis du downloader PHP fra www.php.net

huh???..
jamen jeg har prøvet at teste det...jeg kan slet ikke få det til at virke.
jeg har testet nogle meget grundlæggende funktioner...

Installationen af Mysql er alt for dårlig på webcafe.dk....jeg er kommet
dertil hvor der står
"3. Start så MySQL databasen (skriv "mysqld" og tryk på enter)." (på
http://webcafe.dk/diverse/artikler/027/da027.php3)

når jeg gør det her...så skriver den en fejl....
"ERROR 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)"

og så er det jo at der er den vidunderlige linie lige nedenunder på
webcafe.dk
"4. Hvis der ikke kommer nogle fejlmeddelelser, ja så skulle MySQL være
oppe og køre!"
så spørger jeg bare....JAMEN HVAD FANDEN SKAL JEG GØRE HVIS JEG FÅR EN
FEJL!!

plz...hjælp...

igen ang. GD....kan jeg ikke få en lille hjælp til hvordan det skal
installeres?

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 09-12-01 17:56

"Steen (MSDesign.dk)" <steen@msdesign.dk> wrote in message

> jamen jeg har prøvet at teste det...jeg kan slet ikke få det til at virke.
> jeg har testet nogle meget grundlæggende funktioner...

OK, prøv et endnu simplere eksempel, dvs. uden TTF.

> [...]
> dertil hvor der står
> "3. Start så MySQL databasen (skriv "mysqld" og tryk på enter)." (på

Hmm prøv "mysqld-nt --standalone" hvis du bruger WinNT/2K/XP.

> igen ang. GD....kan jeg ikke få en lille hjælp til hvordan det skal
> installeres?

Igen: Det følger automatisk med Win-udgaven af PHP og virker "nogenlunde".
Hvis det er til Linux må du desværre spørge nogle andre.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk