Problem med Mozilla 0.9.6
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-12-01 12:37

Hej - jeg har netop hentet installeret den nyeste version af Mozilla,
og er stødt på et underligt problem, jeg kan ikke få lov til at taste
URL's i locaton feldtet.

Jeg har tænkt på om den måske var låst i en slags "kiosk-mode", men jeg
har været alle preferencerne igennem, og jeg kunne ikke finde noget.

Er der nogen der har forslag til en løsning...?

Fra : Jesper

Dato : 05-12-01 16:44

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> har været alle preferencerne igennem, og jeg kunne ikke finde noget.
>
> Er der nogen der har forslag til en løsning...?

Jeg har det problem med Mozilla 0.96 og Netscape 6.2 at de ganske enkelt
ikke vil loade de fleste websider, så ud med dem og så installerede jeg
Netscape 4.79, den loader uden problemer.
--
Jesper.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-12-01 22:32

Jesper wrote:

> Jeg har det problem med Mozilla 0.96 og Netscape 6.2 at de ganske
> enkelt ikke vil loade de fleste websider, så ud med dem og så
> installerede jeg Netscape 4.79, den loader uden problemer.

Hos mig kører Mozilla 0.96 nu meget godt, men det er noget møj at jeg
kun kan se de sites jeg har i mine bookmarks, så nu er den røget ud, og
jeg er gået tilbage til 0.7, den har også et par bugs, men de er knap så slemme.

Jeg bruger også Netscape 4.79 i det daglige, jeg bruger kun Mozilla til
enkelte sites som Netscape ikke kan klare.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-12-01 23:21

> [...]

> Jeg bruger også Netscape 4.79 i det daglige, jeg bruger kun Mozilla til
> enkelte sites som Netscape ikke kan klare.

Det er måske en ringe trøst, men hos mig kører både Mozilla 0.9.6 og
Netscape 6.2 fint. Til gengæld har jeg problemer med at køre Netscape
4.79 mere end ca. 10 min ad gangen uden at den fryser; noget jeg ellers
ikke har oplevet i umindelige tider, så jeg overvejer at gå tilbage til
4.78.

mvh. Kaj.

P.S. Og så er den gal med linielængden...

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 08-12-01 19:00

On Wed, 5 Dec 2001 22:32:14 +0100, Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> gået tilbage til 0.7, den har også et par bugs, men de er knap så slemme.

Hos mig sker det kun nogle gange (i Mozilla 0.96).
Jeg har en formodning om at det har med Mozillas nye måde at vise URL på at
gøre (visning af firmalogoet til den site man besøger).
Jeg klarede mig altid ved at lukke Mozilla ned og starte den igen, så kunne
jeg skrive hvad som helst i URL-vinduet.

/Ulrich

Fra : Jesper

Dato : 08-12-01 21:41

Ulrich Oswald <MacUlrich@mac.com> wrote:

> [...]
> Jeg klarede mig altid ved at lukke Mozilla ned og starte den igen, så kunne
> jeg skrive hvad som helst i URL-vinduet.

Nix, firmalogoet er en windows ikon som Mozilla og Netscape nu
understøtter på Mac. Man kan selv lave et logo på sin egen hjemmeside
ved at gemme billedet i Windows .ico format og oploade det, så linker
man til det på flg. måde:

<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="icon.ico">
--
Jesper.

Fra : BjarneDM

Dato : 06-12-01 21:35

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> har været alle preferencerne igennem, og jeg kunne ikke finde noget.
>
> Er der nogen der har forslag til en løsning...?

Hop ind på http://www.mozillazine.org/ og hent den nyeste version :
2001120504 -- virker fint og er meget bedre end selve 0.9.6.
Læs dog lige om den manglende "License" fil i bug 113328

Har brugt Mozilla siden 0.9.4 (som Netscape 6.2 er baseret på) uden de
helt store problemer og jævnligt (nogen gange dagligt) opdateret til
nyeste build

den værste bug der irriterer mig lige i øjeblikket er : 112258

Et godt råd: benyt *IKKE* profil-migration, men start *HELT* forfra og
flyt så senere de relevante filer fra Netscape til Mozilla . Man kan
simpelthen kopiere uden nogen som helst problemer )

Bjarne D Mathiesen
København ; Danmark ; Europa