Tilpasning af website til alle opløsninger
Fra : kmb

Dato : 05-12-01 09:00

Jeg har et website der er optimeret til 1024*768. (har
selvfølgelig skrevet på sitet at det ses bedst i den opløsning)
Enkelte personer har gjort mig opmærskom på, at de ikke kan se
noget af menuen (Java-script) i 800*600.

Mit spørgsmål er:
Kan man lave sit website således, at det tilpasser sig den
aktuelle opløsning (helst nemt)???

Mvh. KMB

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 05-12-01 10:51

"kmb" skrev bla
> Mit spørgsmål er:
> Kan man lave sit website således, at det tilpasser sig den
> aktuelle opløsning (helst nemt)???

Et link til din side vil hjælpe på besvarelsen, da andet vil blive gætværk.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : kmb

Dato : 05-12-01 20:41

Hej Jopa!

Tak for svaret, men jeg synes ikke det oplyser mig om der er en metode til at
få et website til at tilpasse sig brugerens opløsning???

mvh. kmb

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-12-01 21:34

Wed, 5 Dec 2001 19:40:53 +0000 (UTC), skrev kmb
<kmb@vip.cybercity.dk>:

>Tak for svaret, men jeg synes ikke det oplyser mig om der er en metode til at
>få et website til at tilpasse sig brugerens opløsning?

Det afhænger jo af, hvordan din side er opbygget, om hvordan man
kan lave den, så den tilpasser sig forskellige opløsninger.

Derfor ville en adresse til din side være nødvendig. vi aner jo
ikke, hvordan du har lavet den.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-12-01 22:04

Det er der.

Fra : jopa

Dato : 05-12-01 22:05

"kmb" skrev bla
> Tak for svaret, men jeg synes ikke det oplyser mig om der er en metode til
at
> få et website til at tilpasse sig brugerens opløsning???

Til orientering fik jeg sendt linket privat. Tillader mig at vidergive det
her : http://www.kif-gymnastik.f2s.com/

Du har et problem i 800*600 din menu i venstre frame er for stor, når man
klicker på de enkelte menuer kommer der undermenuer frem og dem kan folk med
ovenstående opløsning ikke se.

Der er flere muligheder:
1)Fjern logoet i toppen, det gør at menuen rykker opad. Ved ikke om det er
nok.

2)sæt scroll til auto knapt så pænt men så kan hele menuen ses.

3) Find en anden menu din menu virker overhovedet ikke i Netscape sorry
den
virker desværre kun i IE.
og der er en del der fravælger Java/JavaScript de vil heller ikke kunne
navigere på din side.

Klas du skal en anden gang altid teste i 800*600 før arbejdet er færdigt.
Som det er nu mener jeg ikke det kan laves om uden en anden menu.
Måske andre har et bud ????

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 06-12-01 15:16

kmb wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Mit spørgsmål er:
> Kan man lave sit website således, at det tilpasser sig den
> aktuelle opløsning (helst nemt)???

Prøv evt. at læse denne artikel - jeg tror den kan hjælpe dig:
http://www.html.dk/artikler/00023/

Mvh
Jonas