spørgsmål
Fra : Jakob

Dato : 04-12-01 19:29

Hej, jeg har et par spørgsmål:

1) Jeg sidder og laver nogle applets hvori der indgår et koordinatsystem.
Jeg ville gerne kunne skrive noget tekst vertikalt langs med y-aksen - dvs.
vende en tekstlinie 90 grader mod uret... Kan man gøre det simpelt i java??

2) Her er et (garanteret) dumt spørsmål: hvilken font bruger man til at
skrive græske bogstaver med?

Håber i kan hjælpe,

Mvh Jakob

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 04-12-01 20:04

Jakob wrote:

> [...]
> vende en tekstlinie 90 grader mod uret... Kan man gøre det simpelt i java??

Du kan bruge rotate() metoden i Graphics2D - se et eksempel her:

http://www.glyphic.com/transform/applet/5code.html

> 2) Her er et (garanteret) dumt spørsmål: hvilken font bruger man til at
> skrive græske bogstaver med?

Ingen anelse.

Ulrik Magnusson

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-12-01 02:23

Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> writes:

> Du kan bruge rotate() metoden i Graphics2D - se et eksempel her:
>
> http://www.glyphic.com/transform/applet/5code.html

Kræver det ikke Java 1.2, altså at brugeren installerer en plugin?

Utestet - prøv blot at angive de unikodeværdier du gerne vil have, så
skulle de kunne ses. Test med Internet Explorer - den har nogen smarte genveje.

Unikode: http://www.unicode.org/charts/
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 05-12-01 06:56

"Thorbjørn Ravn Andersen" wrote:

> Kræver det ikke Java 1.2, altså at brugeren installerer en plugin?

Jo, desværre

Ulrik Magnusson

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-12-01 09:59

"Jakob" <//j_nygren@wanadoo.dk> writes:

> [...]
> vende en tekstlinie 90 grader mod uret... Kan man gøre det simpelt i java??

FreeType biblioteket er porteret til Java. Måske kan det det du skal bruge?

http://dspace.dial.pipex.com/town/close/gap59/freetype.shtml
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk