Forskel på fabrikanter?
Fra : Andrew

Dato : 04-12-01 16:17

Hej

Hvis der på 3 grafikkort er det samme chipset, ramdac, etc. og det kun er
fabrikantens navn der er forskellen, hvordan vælger man så???

Hvilken fabrikant ville i sige er mest pålidelig?:
Point of View, Chaintech, Hightech?
(Nvidia Geforce 2 MX 400 64 mb ram)

Mvh Anders

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-12-01 16:36

Det billigste... Det er typisk meget få forskelle der er på de indiviuelle
kort. Det kan svinge et par % i de forskelliges favør, alt efter
driverversion og sådan...

Jonny.

Fra : Andrew

Dato : 04-12-01 16:41

Har du personlige erfaringer med de tre fabrikanter jeg nævnte? (Chaintech,
Point of View, Hightech)

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-12-01 17:35

Hightech er et udmærket billigt kort. Det yder som de fleste andre jeg har
set, og som man kan forvente af et MX kort. De andre to kender jeg ikke, men
Gainward har ry for OK kvalitet, er min opfattelse.

Jonny.

Fra : jerry jensen

Dato : 04-12-01 22:55

pensonligt vil jeg gå efter det grafikkort med den hurtigste ram bestykning.
vedr. driver: kan evt. som regel bruge nvidia reference eller detornator
drv. der ofte bliver opdateret.

Fra : Andrew

Dato : 04-12-01 23:32

Tak for svar

Mvh Anders

Fra : mf

Dato : 05-12-01 13:17

....og der er skam stor forskel på 2D billedkvaliteten fra fabrikat til
fabrikat !!!

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 13-12-01 09:19

"Gainward har ry for OK kvalitet, er min opfattelse."

Gainward har faktisk ry for at lave FANTASTISKE kort - deres GF3 serie har
fået utrolig meget ros bla. af Anantech.