Russisk Sabeldans
Fra : Brauner & Kjeldsen

Dato : 03-12-01 19:12

Hej

Jeg skal ud og undervise i en 3. klasse i musik, og vi har tænkt os at hygge
os lidt med noget russisk sabeldans (el. Kosak dans, ved ikke om det staves
sådan). Vi ville gerne introducere det ved at vise et klip hvor det danses i
en eller anden film, kunne I ikke komme med titler på nogle film hvor der
danses Kosak dans i.

På forhånd tak for hjælpen.

--
,,,,,
/`^´\

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 03-12-01 19:37

Hej

> [...]
> en eller anden film, kunne I ikke komme med titler på nogle film hvor der

The Addams family har en tradition med noget i den stil, ligeledes mener jeg
også at der i The Deer Hunter lige i begyndelsen vises noget ungarsk
kosak-agtigt noget....

Med venlig hilsen
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Per

Dato : 03-12-01 20:51

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> også at der i The Deer Hunter lige i begyndelsen vises noget ungarsk

LOL , den dans der er i Addams Family er ikke just en ægte dans.
Dansen Mamushka som danses i filmen er et påhit fra Hollywood som skal
forestille
sig at være Famillien Addams´s famillie dans.
Jeg tror ungerne kommer slemt tilskade hvis de prøver.
Jeg kan ikke lige huske det , men danser de ikke ægte russisk dans i Dr.
Shivago ?
(staves den vist).

Venligst
Per

Fra : Mads Pedersen

Dato : 03-12-01 22:47

"Brauner & Kjeldsen" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE-THIS> skrev i en
meddelelse news:3c0bc096$0$202$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> en eller anden film, kunne I ikke komme med titler på nogle film hvor der

Hehe.... bliver der ikke danset noget kosak-dans i tegnefilmen om Pinochio?

Nå, spøg til side : prøv at se om du kan finde en video med "Leningrad
Cowboys" fra Finland. Jeg er ikke klar over om de danser kosak-dans, men jeg
kunne absolut godt forestille mig at de gør.

Du kunne evt. også snakke med et russisk turistbureau. De vil formentlig
hellere end gerne hjælpe med nogle film med russisk dans.

--
Mvh Mads
----