hvem ved lidt om dette
Fra : Niels B. Johansen

Dato : 02-12-01 19:37

hej NG
disse linier her under skal udfyldes men hvad skal der stå?
det skal bruges til at hente post ved tdc
skal linierne tilføjes i DNS hosts fil eller hvad
der på da være et klog hoved der kan hjælpe ????

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 02-12-01 21:18

"Niels B. Johansen" <nbj@tdcadsl.dk> wrote Sun, 2 Dec 2001 19:36:36
+0100 :

> hej NG
>disse linier her under skal udfyldes men hvad skal der stå?

En navneserveradminsitrator gruppe ville nok være en god ide, her
taler vi om udbydere, ikke hvordan du får skidtet til at virke.

>skal linierne tilføjes i DNS hosts fil

Ja, eller hvordan din DNS ting nu virker.

>mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x

Erstat x.x.x.x med din IP.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 03-12-01 00:06

Morten Kjaer Nielsen <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote Sun,
02 Dec 2001 21:18:22 +0100 :

>"Niels B. Johansen" <nbj@tdcadsl.dk> wrote Sun, 2 Dec 2001 19:36:36
>+0100 :

Med baggrund i den mail Niels tilsendte mig som svar på min artikel
har jeg valgt at putte Niels i mit killfilter.

Hvis ikke folk vil have hjælp og lytte til gode råd, så skal de
heller ikke have det.

ploink!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-12-01 21:38

On Sun, 2 Dec 2001 19:36:36 +0100, "Niels B. Johansen" <nbj@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
>domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
>domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.

De skal ikke bruges til at hente post, de skal bruges hvis du vil drive
din egen mailserver, og det er DNSserveren der håntere dit domæne det
skal sættes op på.
Hvis du bare vil have en mail-adr. på TDC's mailserver, så glem alt om
det.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
news-12-10-01@milli.dk

Fra : Niels B. Johansen

Dato : 03-12-01 07:02

ja ja seriøse svar kan man bruge men fnider fnader kan jeg godt være
foruden.
hvis man stiller et spøgsmål her kan man vel forvente at dem der svarer ved
noget om det man spørger om ellers kan det være ligemeget med et svar.
at det er dns`en der skal give postserveren lov til at hente posten ved jeg
at X.X.X.X skal være en IP-adresse ved jeg at det er til egen domæne det ved
jeg
men man kan ikke vide alt derfor troede jeg at det var derfor man have disse
grupper til at udveksle erfaringer
hvis man skal uddybe sine spøgsmål i enkelhedder så ved de der svarer som
regl ikke noget om emnet og derfor burde de lade være med at svare
men tak alligevel andet kan jeg sige.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-01 07:53

"Niels B. Johansen" <nbj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hvis man stiller et spøgsmål her kan man vel forvente at dem der
svarer ved
> noget om det man spørger om ellers kan det være ligemeget med et svar.

Forventer du også at slagteren kan reparere din bil?
Lad være med at blive fornærmet over tonen på Usenet når du tydeligvis
ikke har haft respekt nok for mediet til at læse lidt på www.usenet.dk

Fra : Niels B. Johansen

Dato : 03-12-01 07:49

Undskyld Martin at jeg sende direkte det var til newsgruppen
men slagteren har vel sund fornuft nok til ikke at give sig ikast med
opgaven og da det er et krav fra udbyderen denne opsætning troede jeg at det
var det rigtige sted at spørge men ok men jeg mener bare hvis man har noget
fornuftigt til indlægget så kan man skrive ellers skal man lade være.
mvh
Niels

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-12-01 08:43

Vil du ikke godt læse
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> og helst følge
det, se også min signatur.
Tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-01 12:49

> jeg mener bare

Din mening er kun en blandt mange og fællesskabet har sammen vedtaget de
regler der er beskrevet på www.usenet.dk
Hvis du ikke vil lade dig påvirke af fællesskabets ønsker så bør du ikke
forpeste usenet for os andre...

Slut herfra (og lad være med at svare i mail igen, jeg læser stadig dine
indlæg)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-12-01 20:01

On Mon, 3 Dec 2001 07:02:09 +0100, "Niels B. Johansen" <nbj@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>noget om det man spørger om ellers kan det være ligemeget med et svar.

Jeg kan kun sige, jeg ved noget om mailserver, og DNS, og opsætning af
dem begge, ikke sådan forstået at jeg ved alt der er vær at vide, ikke
forstået sådan at jeg ikke kan lære noget mere, men nok til at jeg
driver min egen mailserver, og selv har sat mit DNShotel's DNSserver op,
og jeg kan kun gentage hvad jeg også har svaret dig i mail da du i mail
skrev.

| ja og ens mailserver skal hente posten via opsætningen i dns jeg troede ikke
| det var en børnehave den skulle bruges til

Når du ikke engang ved hvorledes en mail kommer fra afsenderes
mailklient, til modtageres ditto, så skulle du nøjes med at bruge den
mailserver din udbyder stiller til rådighed. En mailserver henter ikke
mail noget sted, den får dem serveret på et sølvfad. Og så her vil jeg
så tilføje, at MX-recordene som du skrev om i dit oprintlige indlæg, de
skal bruges så afsender mailserveren kan findeudaf hvilken mailserver
den skal sende mailen til, og hvad den skal gøre hvis ikke den kan få
connect til den server.

BTW det er ikke forbudt at svare på et indlæg i mail, men man bør kun
gøre det hvis det er en privat kommentar, eller OFF-TOPIC i den gruppe
der er skrevet i, og man ikke ved om den man svare følger en passende
gruppe, eller man ikke selv gør det.