Hvordan kommer Paranet til at virke?...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 01-12-01 18:31

Er der nogen som ved hvordan at Paranet kommer til at virke?
Du kan besøge deres hjemmeside her: http://217.157.182.169

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-12-01 18:38

In article <3c0913e0$0$245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Morten Jørgensen wrote:

> Er der nogen som ved hvordan at Paranet kommer til at virke?

Det har jeg desværre ikke noget info om, men det ligner noget multipunkt
fwa.

> Du kan besøge deres hjemmeside her: http://217.157.182.169

Er jeg den eneste der føler at den side er meget lidt professionel? Det
lader til at være nogen personer der er ude i noget finansiering af
en varmluftballon, specielt "Central Check" siden.

Men ok, jeg er jo også forudindtaget, jeg arbejder for en carrier (men
repræsenterer selvfølgelig ikke denne i dette indlæg)

--
Andreas Plesner Jacobsen | A robin redbreast in a cage

Fra : Simon Skals

Dato : 02-12-01 00:04

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:
>Er jeg den eneste der føler at den side er meget lidt professionel?

Nej, da. Stavefejl såsom 'så spare du tid' og 'Internetet'
afslører, at det næppe er seriøst.

Prøv også at tjekke jobsektionen: 'Der er igen ledige
stillinger'. Er der ingen ledige stillinger eller hvad? Det tror
jeg, for den samme fejl optræder i den betryggende tekst om
sikkerhed:

'Der er igen som kommer ind på andres computer, alle som er på
Paranet wireless skal igennem vores firewall for at komme på
intranetet. Det samme skal alle som vil ind på en anden computer.
Det betyder mere sikkerhed for bruger.'

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-12-01 00:43

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
> [...]
> Paranet wireless skal igennem vores firewall for at komme på
> intranetet. Det samme skal alle som vil ind på en anden computer.

Sådan noget har jeg også lagt mærke til. Jeg vil tro at det bare er et firma
som lige skal til at starte i Danmark. Men bare ikke kan dansk helt så godt.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 02-12-01 01:48

It seems Morten Jørgensen wrote:
>Sådan noget har jeg også lagt mærke til. Jeg vil tro at det bare er et firma
>som lige skal til at starte i Danmark. Men bare ikke kan dansk helt så godt.

Det tvivler jeg på. Deres stavefejl er typisk danske, så at sige
('igen' i stedet for 'ingen', manglende 'r' i udsagnsord, forkert
bøjning af 'internet') - du vil se præcis de samme fejl hos mange
danskere, der ikke staver så godt. Og hvis de var udlændinge, mon
så ikke de ville hyre nogle danskere frem for at gebærde sig på
gebrokkent dansk på hjemmesiden efter et lynstudie af "Teach
yourself Danish in 24 hours".

Selve hjemmesiden ligger for enden af en ADSL-forbindelse hos
Cybercity på en central i provinsen, hvilket heller ikke ligefrem
indikerer, at det skulle være et større internationalt
foretagende under etablering i Danmark.

Paranet minder mig en hel del om Intercitynet, både i fremtoning
og produktudbud. Hos Intercitynet findes man også en del teknisk
vrøvl og nogle stavefejl, fx dette afsnit som jeg holder meget
af:

'Intercitynet backbone mod Internettet er en 2 Mbit - 16 Mbit
forbindelse. Denne forbindelse bliver termineret i en Unix server
som køre "loadbalancing" dvs. at jo mere belastning jo mere
båndbredde. Der kommer ikke til at mangle båndbredde. '

Hvem ville ikke gerne have en forbindelse, der fik mere
båndbredde, efterhånden som belastningen stiger!

Retfærdigvis skal det siges, at jeg arbejder for Cybercity, som i
hvert fald i teorien konkurrerer med firmaer som Paranet og
Intercitynet. Det er således min helt private holdning, at
Paranet fremstår som et useriøst foretagende.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-01 02:47

Sun, 2 Dec 2001 00:48:29 +0000 (UTC), skrev Simon Skals
<spam@gid.dk>:

> [...]
>Intercitynet. Det er således min helt private holdning, at
>Paranet fremstår som et useriøst foretagende.

Jeg synes heller ikke, jeg kunne finde antydning af navn, adresse
telefonnummer eller andet, som der vil være på en seriøs side.

Ingen synlig mailadresse og den man finder, når man går ind i
kildekoden er svend@lasvegas.com, det lyder betryggende.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-01 02:52

> [...]
> og produktudbud. Hos Intercitynet findes man også en del teknisk
> vrøvl og nogle stavefejl, fx dette afsnit som jeg holder meget

Intercitynetm synes jeg ellers er rimelige seriøse... Måske ikke på det
højeste plan... De har jo sikkert ikke så store visioner, og den store
kapital.

Der sker der da langsomt noget hos Intercitynet..

De gør da det, som de har sagt for længe siden,, at sætte en mast op her i
Viby.... godtnok har det taget langt tid,,, meen..

http://www.intercitynet.dk/vibysj_info.htm

Fra : Simon Skals

Dato : 02-12-01 03:40

It seems Bjarke Hansen wrote:
>Intercitynetm synes jeg ellers er rimelige seriøse... Måske ikke på det
>højeste plan... De har jo sikkert ikke så store visioner, og den store
>kapital.

Nej, og det er nok heller ikke rimeligt at slå Intercitynet i
hartkorn med Paranet, for førstnævnte er da i hvert fald online.

Jeg synes bare ikke, at deres site virker specielt seriøst. Der
er alt for meget "her vil du snart kunne ditten-datten" og "på
denne side vil det blive muligt at mumle-mumle" - jeg forestiller
mig, at siderne har set sådan ud i meget lang tid.

Og selv om man ikke har en bugnende pengetank, så er det altså
ikke specielt dyrt at få læst korrektur på en lille hjemmeside
som Intercitynets. Sammenlignet med priserne på hardware,
IP-forbindelser og andre udgifter, som Intercitynet må formodes
at have, så er det jo tilnærmelsesvist gratis.

Hvis det skulle være rigtig prof, burde de nok ansætte en
tekstforfatter, hvilket naturligvis ville koste lidt mere, men så
ville de til gengæld undgå at have mange afsnit med klodset sprog
rundt omkring, som fx dette:

'Så snart der foreligger resultater af denne undersøgelse, vil
Intercitynet påbegynde opsætningen af sendeudstyr. Så snart der
foreligger resultater af undersøgelsen, vil vi publicere en
tidshorisont for en opkobling på denne side.'

Der er en lang række af den slags detaljer, som i mine øjne får
Intercitynet til at fremstå som lidt for meget hobby og alt for
lidt seriøst internetforretning. Et andet godt eksempel er, at de
anvender Sitemeter på alle siderne. Hvis de vil levere internet
til den danske befolkning, så kan de vel også finde ud af at
installere et mere diskret statistikprogram på deres webserver?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 03-12-01 00:19

On Sun, 2 Dec 2001 00:48:29 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Retfærdigvis skal det siges, at jeg arbejder for Cybercity, som i
>hvert fald i teorien konkurrerer med firmaer som Paranet

Til gengæld ser det også ud til at I samarbejder. I hvertfald ligner
http://217.157.182.169/wpriser.html noget jeg har set hos CC :)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-12-01 07:04

On Sat, 1 Dec 2001 23:03:58 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Nej, da. Stavefejl såsom 'så spare du tid' og 'Internetet'
>afslører, at det næppe er seriøst.

De sparer da penge på tekstforfattere - det må da i sidste ende betyde
lavere priser for kunderne?

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-12-01 11:58

Jeg fik stadig ikke svar på hvordan det ville foregå.
Jeg ved godt at de ikke virker så seriøse, men derfor vil jeg da godt vide
hvordan at opkoblingen kommer til at foregå.

Hvad skal man have siddende i sin computer?
Skal man have noget udstyr liggende ved siden af computeren?
Skal man have en antenne på huset?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-12-01 13:50

In article <3c0a0948$0$212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Morten Jørgensen wrote:
> Jeg fik stadig ikke svar på hvordan det ville foregå.

Nej, og har du krav på det?

Du fik heller ikke lært at quote, så gider du ikke lige kaste et blik på:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Andreas Plesner Jacobsen | belief, n:

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-12-01 13:55

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> Nej, og har du krav på det?

Det var det jeg spurgte om til at starte med!

> Du fik heller ikke lært at quote, så gider du ikke lige kaste et blik på:
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Jeg kan jo godt finde ud af det! Men da jeg opretter et nyt subject som er
nogle helt nye informationer!

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-12-01 13:58

In article <3c0a24c2$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Morten Jørgensen wrote:

> Det var det jeg spurgte om til at starte med!

Og? Har du krav på det? Betaler du vores løn?

> Jeg kan jo godt finde ud af det! Men da jeg opretter et nyt subject som er
> nogle helt nye informationer!

Så må du give en indledning så folk har en chance for at forstå hvad du
taler om.
Eller blot svare på et af indlæggene i tråden.

--
Andreas Plesner Jacobsen | For courage mounteth with occasion.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-12-01 14:03

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Det var det jeg spurgte om til at starte med!

og?

Fra : Simon Skals

Dato : 02-12-01 22:15

It seems Morten Jørgensen wrote:
>Hvad skal man have siddende i sin computer?
>Skal man have noget udstyr liggende ved siden af computeren?
>Skal man have en antenne på huset?

Hvordan helvede skulle vi vide det? Du kan jo prøve at sende dem
en mail eller ringe... øh, nåh nej.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>