George Harrison 2
Fra : zcully

Dato : 01-12-01 17:49

Jeg kom til at tænke på ,efter jeg hørte den sørgelige nyhed med George
Harrison, Hvad skrev han egentlig af Beatles numre??

Totalt respekt til en stor kunsner.
RIP Herfra ;-(

/Zcully

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 01-12-01 18:11

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kom til at tænke på ,efter jeg hørte den sørgelige nyhed med George
> Harrison, Hvad skrev han egentlig af Beatles numre??

Ikke ret meget.....en avisartikel idag, fortæller at han ikke orkede
slagsmålet med Lennon/McCartney og at han havde over 70 uindspillede numre
liggende da Beatles stoppede.

Men lige et svar fra hukommelsen.....
Something (in the way she moves )
Here comes the sun
While my guitar gently weeps

/ Flying Hotdogs

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-12-01 18:16

Blue Jay Way
For You Blue
You Like Me Too Much
The Inner Light
Within You Without You
While My Guitar Gently Weeps
Savoy Truffle
Taxman
Something
Think For Yourself
I Need You
It' All Too Much
Love You To
Old Brown Shoe
Piggies
Here Comes The Sun
I Me Mine
Don't Bother Me
I Want To Tell You
Only A Northern Song
Long Long Long
If I Needed Someone

det skulle vist være dem

sniper_Nolight

Fra : Rick Madsen

Dato : 01-12-01 18:29

sniper_Nolight skrev:

> Blue Jay Way
> [...]

....Og mindst et par af dem er i min personlige Top 10 af Beatles...

En tilføjelse: Not Guilty - siden udgivelsen af Anthology 3 skal den
rimeligvis også medregnes som et Beatles-nummer.

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-12-01 18:44

> ...Og mindst et par af dem er i min personlige Top 10 af Beatles...

Jeg kan umuligt lave en Beatles Top 10 da jeg simpelthen ikke kan nævne et
dårligt nummer... jeg hører skiftevis 3-4 af deres udgivelser alt efter
hvilke jeg lige er i humør til... en plade som Rubber Soul hører jeg mest
lige for tiden... men det skal siges at fordi Harrison havde langt færre
sange på pladerne gør dem bestemt ikke ringere... jeg ville blot ønske de
andre han havde liggende var blevet udgivet og på den måde resulteret i
nogle længere plader/cd'ere.... Lennon/McCartney sangene er perfekte, men
det er Harrison's osse..... skal jeg fremhæve en kan da nævnes I Me Mine som
virkelig er et mesterværk... smuk melodi.

sniper_Nolight

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-12-01 12:26

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> Blue Jay Way
> [...]
Flot liste.
Du mangler lige en enkelt : I The Silver Beatles spillede de Cry for A
Shadow, som er en Harrison-Lennon komposition.
Det er faktisk den første Beatles komposition, og der er ikke mange der ved
at Harrison-Lennon skrev den sammen.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-12-01 15:32

> [...]
> Shadow, som er en Harrison-Lennon komposition.
> Det er faktisk den første Beatles komposition, og der er ikke mange der

Godt at få updated sin viden... den vil jeg høre

hørte lige i radioen de vil sprede hans aske over Ganghes floden... han må
virkelig have tabt sit hjerte til Indien... han spilleded osse en rå
sitar

sniper_Nolight

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-12-01 16:14

> ved
>
> Godt at få updated sin viden... den vil jeg høre

Det er nok ikke lige den bedste Beatles sang, men OK det var den første
udgivne. One after 909 er vist meget ældre (men først udgivet på Let it Be).

Arno Guzek skrev til mig på JP beatles side:
Du har overset In spite of all the danger som er en mccartney-harrison
komposition på Anthology 1 samt You know what to do.

Så der var lige to mere. Og måske Not Guilty.

> hørte lige i radioen de vil sprede hans aske over Ganghes floden... han må
> virkelig have tabt sit hjerte til Indien... han spilleded osse en rå
> sitar

Hmmm. Det har jeg det svært med. Jeg forstår godt, at de ikke vil have et
kendt gravsted, (det har John Lennon fx ikke), men alligevel synes jeg ikke,
at man skal sprede asken, men sætte den i jorden et hemmeligt sted.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kristian Amby

Dato : 03-12-01 20:38

On Mon, 3 Dec 2001 16:13:33 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<milux@SLETDETTEimage.dk> wrote:

>Det er nok ikke lige den bedste Beatles sang, men OK det var den første
>udgivne. One after 909 er vist meget ældre (men først udgivet på Let it Be).

Lige en kort kommentar:

The One After 909 skulle være John Lennons første komposition.Og "
When I'm Sixty-four" skrev Paul McCartney allerede som 15-årig.
Imponerende!!

Mvh
Kristian Amby

Fra : Jordbo

Dato : 01-12-01 18:23

zcully <zcully@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c090a57$0$193$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg kom til at tænke på ,efter jeg hørte den sørgelige nyhed med George
> Harrison, Hvad skrev han egentlig af Beatles numre??

Bl.a "Taxman","Love you to" og "I want to tell you" fra pladen Revolver og
"Within you without you" fra Sgt.Pepper.
og jeg mener han skrev "Old brown shoes" fra pladen Hey Jude.
Gætter i øvrigt på at han skrev alle Beatle's indisk inspirerede numre.

> Totalt respekt til en stor kunsner.

Ja,man kunne altid høre når det var ham der spillede.
Han havde en speciel stil.

> RIP Herfra ;-(

Me to!

Jordbo

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-12-01 18:28

> Gætter i øvrigt på at han skrev alle Beatle's indisk inspirerede numre.

George var den sitarspillende Beatle

Fra : ~Zilly ink~

Dato : 01-12-01 19:11

"zcully" skrev i en meddelelse
> Jeg kom til at tænke på ,efter jeg hørte den sørgelige nyhed med George
> Harrison, Hvad skrev han egentlig af Beatles numre??

sniper_Nolight skrev:
¨>>
> [...]

og derudover..................
Release Date Album Title Label
12/02/1968 WONDERWALL MUSIC (Original Soundtrack Album) Apple
05/26/1969 ELECTRONIC SOUND Apple
11/27/1970 ALL THINGS MUST PASS Apple
12/20/1971 THE CONCERT FOR BANGLA DESH Apple
05/30/1973 LIVING IN THE MATERIAL WORLD Apple
12/09/1974 DARK HORSE Apple
09/22/1975 EXTRA TEXTURE - READ ALL ABOUT IT Apple
11/08/1976 THE BEST OF GEORGE HARRISON Capitol
11/24/1976 THIRTY THREE & 1/3 Dark Horse
02/20/1979 GEORGE HARRISON Dark Horse
06/01/1981 SOMEWHERE IN ENGLAND Dark Horse
11/08/1982 GONE TROPPO Dark Horse
11/02/1987 CLOUD NINE Dark Horse
10/25/1988 TRAVELING WILBURYS VOL. 1 Wilbury
10/03/1989 BEST OF DARK HORSE 1976 - 1989 Dark Horse /Warner Bros.
10/30/1990 TRAVELING WILBURYS VOL. 3 Wilbury /Warner Bros.
07/14/1992 GEORGE HARRISON LIVE IN JAPAN Warner Bros. /Dark Horse

Chronological U.S. Singles Releases Release Date Title Label
11/23/1970 My Sweet Lord/Isn't It A Pity (version one) Apple
02/15/1971 What Is Life/Apple Scruffs Apple
07/28/1971 Bangla Desh/Deep Blue Apple
05/07/1973 Give Me Love (Give Me Peace On Earth)/Miss O'Dell Apple
11/18/1974 Dark Horse/I Don't Care Anymore Apple
12/23/1974 Ding Dong; Ding Dong/Hari's On Tour (Express) Apple
09/15/1975 You/World Of Stone Apple
12/08/1975 This Guitar (Can't Keep From Crying)/Maya Love Apple
11/15/1976 This Song/Learning How To Love You Dark Horse
01/24/1977 Crackerbox Palace/Learning How To Love You Dark Horse
04/04/1977 Dark Horse/You Capitol Starline
02/19/1979 Blow Away/Soft-Hearted Hana Dark Horse
05/14/1979 Love Comes To Everyone/Soft Touch Dark Horse
05/04/1981 All Those Years Ago/Writing's On The Wall Dark Horse
07/20/1981 Teardrops/Save The World Dark Horse
11/09/1981 All Those Years Ago/Teardrops Dark Horse
11/01/1982 Wake Up My Love/Greece Dark Horse
02/07/1983 I Really Love You/Circles Dark Horse
04/23/1985 I Don't Want To Do It/Queen Of The Hop Columbia
10/03/1987 Got My Mind Set On You/Lay His Head Dark Horse
01/30/1988 When We Was Fab/Zig Zag Dark Horse
05/12/1988 This Is Love/Breath Away From Heaven Dark Horse
10/17/1988 Handle With Care/Margarita Wilbury
01/23/1989 End Of The Line/Congratulations Wilbury
06/01/1989 Got My Mind Set On You/When We Was Fab Warner Bros.
08/28/1989 Cheer Down/That's What It Takes Warner Bros.
04/12/1990 Handle With Care/End Of The Line Warner Bros.
03/25/1991 Wilbury Twist/New Blue Moon (instrumental) Wilbury /Warner Bros.
03/11/1997 My Sweet Lord/Give Me Love (Give Me Peace On Earth) Capitol

--
Venligst / regards

Flemming Baumann
www.zillyink.dk
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"
NEWS: Fjern "nospam" efter @ i mailadressen!!

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 03-12-01 10:37

"~Zilly ink~" <myretuen@nospamcompagnet.dk> skrev i

> sniper_Nolight skrev:

[klip]

> [...]
> Bros. 10/30/1990 TRAVELING WILBURYS VOL. 3 Wilbury /Warner
> Bros. 07/14/1992 GEORGE HARRISON LIVE IN JAPAN Warner Bros.

Nu lød spørhsmålet jo på Beatles-numre - ikke Harrisons egne
udgivelser, men der er da bestemt et par perler i hans egen
produktion også.

Et af de Beatles-numre "sniper-NoLight" glemte er "Taxman" der er
et af Beatles aller bedste - hvis man ellers overhovedet kan
graduere Beatles.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-12-01 13:36

> Et af de Beatles-numre "sniper-NoLight" glemte er "Taxman" der er
> et af Beatles aller bedste - hvis man ellers overhovedet kan
> [...]

Hvis du kikker listen igennem er Taxman med.

Og det er da en rigtig fin liste Flemming Baumann ~ Zilly Ink skrev.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk