Mailserver der understøtter både POP3 og w~
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-01 13:09

Hej kloge hoveder.

Jeg besidder tjansen som edb-uansvarlig på et lille
undervisningssted. Underviserne er en blandet flok, kendetegnet
ved at de fleste ikke er for skrappe til edb. Jeg er blevet bedt
om at sætte nogle emailkonti op til dem og jeg hælder mest til at
lade dem bruge webmail, da det vil give mig mindst opsætnings- og
supportbøvl, samtidig med at de kan checke mail både fra jobbet og
hjemmefra.
Af hensyn til folks telefonregninger når de checker post hjemmefra
kunne det være rart med muligheden for at bruge POP3 også så de
kan læse offline. Om de vil benytte sig af muligheden aner jeg
ikke, men hellere være forberedt.

Jeg er klar over at der allerede er en del webmail-services
kørende på nettet allerede og at et sted som mailme.dk tilbyder
både webmail og POP3, men det kunne være rart at kunne oprette
adresser med vores eget domænenavn og derfor tænker jeg i retning
af egen mailserver.

Jeg har ikke meget fidus til IIS, exchange og alle de der
mastodonter, jeg er til småt men godt, fx. ala Hamster.
Hvad har I af forslag hvis jeg vil lave webmail fra en windows
2000 maskine?

--
Hygge..
Thomas

The Strandvasker FTP is back online, check
<http://carftp.dyndns.dk>

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-12-01 14:41

Thomas Strandtoft skrev:

> [...]
>både webmail og POP3, men det kunne være rart at kunne oprette
>adresser med vores eget domænenavn og derfor tænker jeg i retning

Du sætter en alm. pop3-server op, og laver webmail der bruger
pop3-serveren - kan ikke lige se hvorfor/hvordan man skulle gøre det
på andre måder (og det er også sådan f.eks. mailme.dk virker, og
hotmail.com - men de har spærret for pop3 hvis man ikke gør det via
webmailen (man kan dog betale sig til det)).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-01 16:59

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> hotmail.com - men de har spærret for pop3 hvis man ikke gør det via
> webmailen (man kan dog betale sig til det)).

Okay, har du en ide til et godt "POP3->webmail konverter-program",
eller er det google jeg skal spørge om det?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-12-01 22:20

Thomas Strandtoft skrev:

>Okay, har du en ide til et godt "POP3->webmail konverter-program",
>eller er det google jeg skal spørge om det?

Der skal ikke konverteres noget, pop3 (eller imap) er det der bruges
til post - en webmail går ind og kigger i en pop3-box (eller
imap-box).

Der findes masser af scripts på http://www.hotscripts.com/ - men du
siger hverken om du har adgang til Perl/PHP/ASP/... - men tag et kig.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-01 16:54

On Sat, 01 Dec 2001 13:09:09 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote:

>Jeg har ikke meget fidus til IIS, exchange og alle de der
>mastodonter, jeg er til småt men godt, fx. ala Hamster.
>Hvad har I af forslag hvis jeg vil lave webmail fra en windows
>2000 maskine?

Jeg kan til det formål anbefale ArGoSoft Mail Server i Plus udgaven til
49$ Hvis det skal være regtigt advanceret, så fås den også i en Pro
version, med Supports for multiple IP homes (virtual domains) og WAP
interface til 88$

http://www.argosoft.com/applications/mailserver/

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
news-12-10-01@milli.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-01 21:10

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> 49$ Hvis det skal være regtigt advanceret, så fås den også i en Pro
> version, med Supports for multiple IP homes (virtual domains) og WAP

Den har jeg også kigget på her i eftermiddag og den ser slet ikke
tosset ud..

Fra : Søren Bech Kristense~

Dato : 16-12-01 17:35

Afhængig af budget?