MRTG
Fra : bj

Dato : 01-12-01 10:28

Er der nogen nem (automatisk) måde at køre noget MRTG mod routeren. Jeg har
spurgt Dansk Kabel TV om de ville levere disse oplysninger. Det ville de
ikke - sikkerhed eller noget lign. undskyldte de sig med.

Hilsen Bo

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-12-01 11:08

In article <3c08a2db$0$25364$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, bj wrote:

> Er der nogen nem (automatisk) måde at køre noget MRTG mod routeren. Jeg har
> spurgt Dansk Kabel TV om de ville levere disse oplysninger. Det ville de
> ikke - sikkerhed eller noget lign. undskyldte de sig med.

Hvis dansk kabel tv ikke vil udlevere deres SNMP community er der ikke
noget at gøre.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I enjoy the time that we spend together.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 01-12-01 14:49

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Hvis dansk kabel tv ikke vil udlevere deres SNMP community er der ikke
> noget at gøre.

Man kan dog MRTG'e på sit eget udstyr.

Kig evt her:
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/links.html

Mvh HAA.

Fra : bj

Dato : 01-12-01 16:22

> Man kan dog MRTG'e på sit eget udstyr.
>
> Kig evt her:
> http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/links.html

Ja der var jeg også inde - men synes det så lidt uoverskueligt ud. Derfor
mit spørgsmå om der ikke var en let måde at MRTG`e på.

Hilsen Bo

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 01-12-01 23:24

"bj" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spurgt Dansk Kabel TV om de ville levere disse oplysninger. Det ville de
> ikke - sikkerhed eller noget lign. undskyldte de sig med.

Er undskyldningen da ikke også god ?

For at du kan udlæse noget fra routeren skal du have et password. Det får du
ikke!

Hvad er du intereseret i at måle ?

--

/Jørgen H. Andreasen

Der arbejder hos Dansk Kabel TV men taler for sig selv.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 02-12-01 01:05

"Jørgen H. Andreasen" <ja@medidata.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er undskyldningen da ikke også god ?
>
> For at du kan udlæse noget fra routeren skal du have et password. Det får

Næ...men det er da muligt at sætte flere community-passwords i.
Et til kunden ( RO ) , og et til dem selv.

Mvh HAA:

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 02-12-01 22:58

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Næ...men det er da muligt at sætte flere community-passwords i.
> Et til kunden ( RO ) , og et til dem selv.

Ja selvfølgelig, men jeg er stadig ret sikker på at jeg ikke vil oplyse et
sådant.
Udover at der ikke er nogen info, vi ønsker at offentliggøre, er det en
potentiel risiko for at nogen kan lægge routeren vned ved at bombe den med
snmp-gets.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 03-12-01 00:10

> [...]
> potentiel risiko for at nogen kan lægge routeren vned ved at bombe den med

Man kunne lave 2 community-strings...et hvor kunden får password'et og et
til jer selv.
Det ville da være en fin service...selvom det nok er de færreste der vil
have glæde af det.

Måske i Erhvervs-sammenhæng kunne det være relevant.

Mvh HAA.
www.ultraviking.dk/disclaimer

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 03-12-01 20:19

> Det ville da være en fin service...selvom det nok er de færreste der vil
> have glæde af det.

Ja, men igen: En misbruger vil kunne ligge routeren ned. Derudover tror jeg
der er for mange 'forretnings-hemmeligheder' der bliver afsløret på den
måde.

> Måske i Erhvervs-sammenhæng kunne det være relevant.

Hvorfor ? Hvilke oplysninger om vores router kunne du have brug for ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-01 22:20

"Jørgen H. Andreasen" <ja@medidata.dk> skrev i en meddelelse
> Derudover tror jeg
> der er for mange 'forretnings-hemmeligheder' der bliver afsløret på
den
> måde.

Det må da være begrænset hvad der ligger af vitale informationer i
CPE-udstyret.
Og næppe noget man ikke kunne sniffe sig til hvis man gad låne sig til
udstyret

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 03-12-01 23:41

> Det må da være begrænset hvad der ligger af vitale informationer i
> CPE-udstyret.
> Og næppe noget man ikke kunne sniffe sig til hvis man gad låne sig til
> udstyret

Jamen routeren er jo ikke CPE. Det er vores uBR...

/ja

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-01 23:44

> Jamen routeren er jo ikke CPE. Det er vores uBR...

ahh, I kører bridging over til kunden..
Så er det selvfølgelig en lidt anden sag

Fra : bj

Dato : 04-12-01 09:13

> ahh, I kører bridging over til kunden..
Bridging?
> Så er det selvfølgelig en lidt anden sag

Det har været interessant at læse jeres indlæg/. Men det har nu ikke hjulpet
mig synderligt. Jeg er også IT-ansvarlig på en skole som bruger en Sektornet
opkobling. Her har jeg mulighed for at se trafikken ved at gå ind på
http://belastning.sektornet.dk/ og her indtaste et kredsløbnummer. Det er
noget lign. jeg godt kunne tænke mig hos Dansk Kabel TV.
Som bestyrelsesmedlem i antenneforeningen (og webmaster) er det en stor
fordel at være orienteret når vores brugere stiller spørgsmål.

/Bo

Fra : bj

Dato : 05-12-01 21:10

Quake3 med ping 200 = umuligt at spille. De unge mennesker BROKKER sig.

/bj

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-12-01 21:17

> Quake3 med ping 200 = umuligt at spille. De unge mennesker BROKKER
sig.

Giv dem en nyhedsklient istedet.
(men send dem forbi www.usenet.dk og lad den være skrivebeskyttet de
første 2 måneder)

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med underholdning for den
brede masse. Dog kun i beta, men tag en test.