SPG: Jeg elsker Carmen, Carmen elsker mig~
Fra : Mona

Dato : 30-11-01 19:54

Hejsa.

Jeg forsøger at finde ud af hvad titlen er på dette musikstykker
(originaltitel + evt. dansk).

Så vidt jeg ved, stammer den fra Barberen i Servilla, eller hvad
den nu hedder. Og hvordan er det lige Figaro hænger sammen med
dette? Har de to ting noget med hinanden at gøre?

Mange hilsner fra

Mona

Ps. Hvis det ser ud som om, at jeg ikke kan mine operaer, så er
det fuldstændig korrekt...

Fra : Allan Larsen

Dato : 01-12-01 00:38

Check operaen "Carmen"

Fra : Mona

Dato : 01-12-01 08:36

Hej igen.

Øh, er der en opera, som hedder Carmen? (Dét må der jo være...)

Er der nogen som kan fortælle, hvad det stykke musik hedder, hvor
man på dansk synger 'Jeg elsker Carmen' osv.?
(Originalsprog)

Mange hilsner fra

Mona

Allan Larsen <alla@.hotmail.com> skrev i en

Fra : Bess

Dato : 01-12-01 10:09

"Mona" <mismo@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er der nogen som kan fortælle, hvad det stykke musik hedder, hvor
> man på dansk synger 'Jeg elsker Carmen' osv.?

Den hedder Carmen, ja - og er skrevet af Georges Bizet. Stykket du
tænker på hedder Les Toreadors.

mvh
Bess

Fra : Ole Damgaard

Dato : 01-12-01 10:14

Og på dansk hedder nummeret ganske enkelt Toreadorsangen

Fra : Mona

Dato : 02-12-01 18:22

Tusinde tak for hjælpen.

Nu har jeg fået de svar jeg søgte.