Køb af grafikkort
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 30-11-01 18:53

Jeg efterlyser en nedre grænse for CPU Mhz og hvilken type grafikkort der
passer. Jeg har en PII 400 mhz og to Voodoo2 kort, men agter at udskifte med
et noget nyere grafikkort, og jeg har tænkt mig et GE Force 2 MX400 med 64
mb ram. Et grafikkort med en højere ydelse er vel spild af penge til denne
CPU, enige? Eller har nogen derude et andet og/eller bedre forslag?

Med venlig hilsen
Hans-Henrik Husen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-11-01 19:36

Hans-Henrik Husen wrote:

> [...]
> mb ram. Et grafikkort med en højere ydelse er vel spild af penge til denne
> CPU, enige? Eller har nogen derude et andet og/eller bedre forslag?

Et MX400 er nok meget passende til din 400 Mhz, men jeg er lidt i tvivl om hvor

meget hurtigere din system bliver med et nyt grafikkort. (2 Voodoo2 kort er

ikke nogen dårlig kombination).

Noget helt andet er om du ikke kunne slippe afsted med at montere en
hurtigere CPU og dermed få en krafig forbedring uden at bruge en formue.

Jeg sidder selv med et system der startede med en Celeron 300A og i dag
kører jeg 850 Mhz med det samme motherboard. Hvis du er blot rimelig
heldig vil dit system kunne bruge en 1100 Mhz Celeron eller en 800 Mhz PIII.

Mvh

Bruno