Erfaringer med Boomtown ADSL?
Fra : Søren R

Dato : 29-11-01 15:17

Er der nogle "gamere" der har erfaringer med Boomtown ADSL 512/512, da jeg
overvejer at anskaffe mig dette i stedet for min DK-TV kabel forbindelse,
der har utrolig ustabil ping (ikke unormalt at springe fra 40/140).

Desuden kan jeg pinge en server 200 gange, og have min/max/avg på 40/80/325
eller noget i den stil :)

Men jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg skulle forvente en bedre
forbindelse med Boomtown :)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-11-01 18:52

On Thu, 29 Nov 2001 15:16:47 +0100, Søren R wrote:
> [...]
> der har utrolig ustabil ping (ikke unormalt at springe fra 40/140).
>
> Desuden kan jeg pinge en server 200 gange, og have min/max/avg på 40/80/325

Ping til hvad ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Simon Skals

Dato : 29-11-01 18:49

It seems Jesper Skriver wrote:

>Ping til hvad ?

Formentlig en ret speciel host, eftersom avg er højere end max.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Søren R

Dato : 29-11-01 19:56

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
> Formentlig en ret speciel host, eftersom avg er højere end max.

Det var naturligvis en smutter :)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-11-01 22:22

On Thu, 29 Nov 2001 17:49:19 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Formentlig en ret speciel host, eftersom avg er højere end max.

Eller også bruger han blot noget Microsoft-snask.

En ping, jeg lavede for et par år siden (som en god anekdote):

==
C:\>ping sunsite.auc.dk

Pinger sunsite.auc.dk [130.225.51.30] med 32 byte data:

Svar fra 130.225.51.30: byte=32 tid=91ms TTL=245
Svar fra 130.225.51.30: byte=32 tid=83ms TTL=245
Svar fra 130.225.51.30: byte=32 tid=77ms TTL=245
Forespørgsel fik timeout.

Ping-statistikker for 130.225.51.30:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 3, tabt = 1 (25% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 77ms, størst = 91ms, gennemsnitlig = 62ms
==

Bemærk gennemsnitstiden i forhold til mindst/størst. Og ja, den pakke,
der ikke var svar på, er regnet med i det endelige regnestykke

(91+83+77+0) / 4 = 62,75

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-11-01 22:30

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> Bemærk gennemsnitstiden i forhold til mindst/størst. Og ja, den pakke,
> der ikke var svar på, er regnet med i det endelige regnestykke

ganske flot må man sige...

Fra : Søren R

Dato : 29-11-01 19:55

Det var bare et eksempel. Det tror jeg næsten jeg kan lave til de fleste
udenlandske servere, i Sverige, Tyskland etc.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-11-01 21:02

On Thu, 29 Nov 2001 19:55:14 +0100, Søren R wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Det var bare et eksempel. Det tror jeg næsten jeg kan lave til de fleste
> udenlandske servere, i Sverige, Tyskland etc.

Jeg gentager mig spørgsmål, ping til hvad ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Søren R

Dato : 29-11-01 22:15

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> Jeg gentager mig spørgsmål, ping til hvad ?

Nu tog jeg lige et par servere som jeg kunne find på at spille på:

Pinging 213.221.174.200 with 56-byte packets
Start time: 29-11-2001 22:05:57
200 packet(s) transmitted, 199 packet(s) received, 1% packet loss
Round-trip (ms) Min/Avg/Max = 41/78/179

Pinging 212.142.28.226 with 56-byte packets
Start time: 29-11-2001 22:06:50
200 packet(s) transmitted, 200 packet(s) received, 0% packet loss
Round-trip (ms) Min/Avg/Max = 55/95/152

Pinging 212.42.230.212 with 56-byte packets
Start time: 29-11-2001 22:10:01
200 packet(s) transmitted, 178 packet(s) received, 11% packet loss
Round-trip (ms) Min/Avg/Max = 41/71/138

Pinging 62.30.30.141 with 56-byte packets
Start time: 29-11-2001 22:11:53
200 packet(s) transmitted, 200 packet(s) received, 0% packet loss
Round-trip (ms) Min/Avg/Max = 41/102/371

Pinging 213.114.48.149 with 56-byte packets
Start time: 29-11-2001 22:13:04
200 packet(s) transmitted, 200 packet(s) received, 0% packet loss
Round-trip (ms) Min/Avg/Max = 27/53/151

Fra : Søren R

Dato : 30-11-01 10:59

Hold da op, Jeg prøvede lige at pinge disse samme servere på arbejde (2mit
adsl hos CC) og der var min/max/avg MEGET tæt på hinanden.

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 29-11-01 22:15

"Søren R" <kongen19upyours@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogle "gamere" der har erfaringer med Boomtown ADSL 512/512, da jeg

Hej Søren !

Ja, jeg kører med Boomtown ADSL i øjeblikket (indtil på lørdag).
Jeg har haft produktet i lidt over en måned, men jeg har opsagt det allerede
nu, og det har jeg gjort ud fra følgende årsager:

1. TDC Internet har ikke kunnet levere fast ip fra d. 1. November som lovet.
2. TDC's newsserver er meget ustabil (mangler indlæg), og download
hastigheden fra den er ikke særlig god.

Det skal dog siges at selve "nettet" kører fint. Ping tider til Tele DK's
servere er ca. 15ms.
Der er heller ingen problemer med at spille på nettet. Jeg spiller mest
Counter-strike på Boomtown & andre steder i verden. Der har jeg ikke haft
nogle problemer med ping-tiden.

Så min konklusion er følgende:

Hvis du kan undvære fast ip (indtil videre), og du ikke downloader fra de
binære grupper på news-serveren, er BT ADSL et glimrende produkt.

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : Søren R

Dato : 29-11-01 22:44

Hehe, jeg skal ikke bruge fast ip, blot et stabilt ping :)

Jeg ved ikke om man også kan stole på den ping man kan se i spillet Quake 3,
men der er jeg virkelig ustabil, og når jeg sammenligner mig med danske ADSL
brugere på samme server, har vi samme "bund ping" (omtrent) men min svinger
tit, og stiger med noget der ligner 100-200%

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-01 22:58

Thu, 29 Nov 2001 22:14:46 +0100, skrev "Peter Østrup Madsen"
<nospam@to.me>:

>Hvis du kan undvære fast ip (indtil videre), og du ikke downloader fra de
>binære grupper på news-serveren, er BT ADSL et glimrende produkt.

Hvor finder du en udbyder med ADSL i DK med bedre newsserver til
binære grupper end TDC?

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 30-11-01 19:52

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Thu, 29 Nov 2001 22:14:46 +0100, skrev "Peter Østrup Madsen"
> <nospam@to.me>:
>
> Hvor finder du en udbyder med ADSL i DK med bedre newsserver til
> binære grupper end TDC?

Hej Knud !

Inden jeg skiftede til TDC havde jeg i over et år haft World Online ADSL, og
der har jeg ikke oplevet nogle problemer med deres news server. Selvfølgelig
har der været nede tid, men ikke i lige så stort udstræk som hos TDC...

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-11-01 20:13

Fri, 30 Nov 2001 19:51:47 +0100, skrev "Peter Østrup Madsen"
<nospam@to.me>:

> [...]
>har der været nede tid, men ikke i lige så stort udstræk som hos TDC...

Hvis du går efter binære grupper (bortset fra dk.binaer.*) er der
ikke mange komplette indlæg hos Tiscali og dermed er grupperne
ubrugelige.

Og så har Tiscali ikke warezgrupper for dem, som går efter det.

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 30-11-01 20:26

> [...]
>
> Hvis du går efter binære grupper (bortset fra dk.binaer.*) er der
> ikke mange komplette indlæg hos Tiscali og dermed er grupperne

Det har jeg nu ikke haft nogle nævneværdige problemer med.....

> Og så har Tiscali ikke warezgrupper for dem, som går efter det.

Nej, det er korrekt. Det er en mangel-vare hos Tiscali....

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-11-01 10:48

"Peter Østrup Madsen" <nospam@to.me> skrev i en meddelelse
> 2. TDC's newsserver er meget ustabil (mangler indlæg), og download
> hastigheden fra den er ikke særlig god.

Du har så også ramt den værste måned i lang tid.. Naturligvis
beklageligt