Pro@ccess og privatkunder
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-11-01 14:37

Greetings!

Kan det passe at der er 3 mdr. opsigelse fra Zillion når man ikke er
firma-kunde...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-11-01 14:49

Den Thu, 29 Nov 2001 14:36:31 +0100 skrev "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> :

>Kan det passe at der er 3 mdr. opsigelse fra Zillion når man ikke er
>firma-kunde...?

Hvis du har købet et produkt som er rettet mod erhvervsmarkedet
så ja.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-11-01 16:42

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
wrote in message news:d5fc0ugpr42cp71ru543d5ihr19v3rsekj@4ax.com...
> Hvis du har købet et produkt som er rettet mod erhvervsmarkedet
> så ja.

Også selvom man har gjort tydeligt opmærksom på at man var privatkunde?

Fra : Enok Hauge

Dato : 29-11-01 17:41

On Thu, 29 Nov 2001 16:41:47 +0100, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Også selvom man har gjort tydeligt opmærksom på at man var privatkunde?

Du har jo læst og accepteret abonnements vilkårene. Pro@ccess
henvender sig til erhverslivet men kan købes af privatpersoner, men
det fritager dig ikke fra at skulle overholde de vilkår du har skrevet
under på.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-11-01 18:48

"Enok Hauge" <enokh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> henvender sig til erhverslivet men kan købes af privatpersoner, men
> det fritager dig ikke fra at skulle overholde de vilkår du har skrevet

For så vidt der skulle være tale om betingelser der strider imod
forbruger-købeloven så hæfter man vel ikke...?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Enok Hauge

Dato : 29-11-01 21:08

On Thu, 29 Nov 2001 18:48:04 +0100, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk> wrote:

>"Enok Hauge" <enokh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>For så vidt der skulle være tale om betingelser der strider imod
>forbruger-købeloven så hæfter man vel ikke...?

Når det nu er et erhversprodukt er det vel erhvers-købeloven eller
hvad den nu hedder. Men jeg skal da ærligt indrømme at jeg selv er i
tvivl om hvilken lov der gælder. Men sådan et spørgsmål er sikkert guf
for folkene i dk.videnskab.jura, men jeg kan ikke finde ud ad at futte
:/

Mvh. Enok Hauge

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-11-01 23:17

> [...]
> tvivl om hvilken lov der gælder. Men sådan et spørgsmål er sikkert guf
> for folkene i dk.videnskab.jura, men jeg kan ikke finde ud ad at futte

Jeg tvivler *stærkt* på at TDC kan slippe udenom forbruger-købeloven bare
ved at kalde produktet for et et erhvervsprodukt - de sælger jo til private,
og dér gælder altså den alm. forbrugerkøbelov
Hvis de vil ud over den, så må de nøjes med at sælge til dem der har et
SE-nummer.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-11-01 11:02

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tvivler *stærkt* på at TDC kan slippe udenom forbruger-købeloven
bare
> ved at kalde produktet for et et erhvervsprodukt

Er der ikke en der futter over i Juragruppen og tjekker?

Fra : "

Dato : 30-11-01 14:38

"Martin Højriis Kristensen" skrev:

> Jeg tvivler *stærkt* på at TDC kan slippe
> udenom forbruger-købeloven bare ved at
> kalde produktet for et et erhvervsprodukt

> Er der ikke en der futter over i
> Juragruppen og tjekker?

Lige den del er nu slet ikke så teknisk:

Intet firma eller privatperson som kan stille dig dårligere end landets
love.

Spørgsmålet er mere om der er en lov mod at et abonnement har en opsigelse
på 3 måneder, og det kan man evt. tage op i jura-gruppen. Det enste jeg
fandt var forbrugerombudsmandens betænkning fra 1998 vedrørende klubsalg og
abonnementer (http://www.fs.dk/kg/klubsalg.htm) og den går desværre imod:

"Der er ingen specifikke regler for, hvor lang tid en erhvervsdrivende kan
binde en forbruger til en abonnementsaftale eller et klubmedlemskab.
Urimeligt lange bindinger vil være i strid med god markedsføringsskik.
Ligeledes kan det være i strid med aftalelovens regler, at binde forbrugerne
i uforholdsmæssigt lang tid, hvilket kan betyde at hele aftalen, eller dele
af aftalen, tilsidesættes."

Mvh, Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-11-01 15:02

"<LL>" <lars@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse
> Intet firma eller privatperson som kan stille dig dårligere end
landets
> love.

Det giver sig selv

> Spørgsmålet er mere om der er en lov mod at et abonnement har en
opsigelse
> på 3 måneder

Netop dette må juristerne kunne svare på