højden på combobox
Fra : James

Dato : 29-11-01 08:16

Når jeg i vc++ laver en combobox i en dialog, så vil den ikke folde ud til
mere end en enkelt linie.
Hvis jeg tilføjer ex. ti linier til den, og udfolder, så viser den kun en
linie ad gangen.

Jeg mener at mindes en windows message der sætter dens udfoldningsstørelse,
men husker ikke hvilken.

Er her nogen der husker bedre end mig?

Fra : Eivind Midtgård

Dato : 29-11-01 08:45

"James" <fake@mail.ya> wrote in message news:9u4nbc$a85$1@sunsite.dk...
> [...]
en
> linie ad gangen.
>
> Jeg mener at mindes en windows message der sætter dens

Du kan sette høyden på komboboksen i dialogeditoren til vc++. Klikk på
nedtrekkspilen i komboen. Dialogeditoren viser da en outline av en åpen
kombo. Dra denne outline til ønsket høyde.

Eivind

Fra : Desilva

Dato : 29-11-01 11:09

> Du kan sette høyden på komboboksen i dialogeditoren til vc++. Klikk på
> nedtrekkspilen i komboen. Dialogeditoren viser da en outline av en åpen
> kombo. Dra denne outline til ønsket høyde.

Har haft samme problem, og din løsning virkede ikke på nogen af mine
instalationer af vc++ 6.
En cobobox vil ikke ændres i højden... med mindre dens type er sat til
simple. Så kan man trække dens højde til det ønskede, og derefter kan man
sætte den til drop list eller hvad man ønsker, og nu husker den sin
størelse.

Er det egentlig normalt? Har oplevet netop dette på i hvert fald tre
instalationer. På arbejdet, hjemme og hos en bekendt.